V Japonsku, kde se konal pátý podnik mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech, dojely oba vozy 9X8 týmu Peugeot TotalEnergies do cíle. Tento šestihodinový závod byl dalším zásadním krokem v programu Hypercar Hybrid 9X8. Získaná zkušenost potvrdila, jak velkého pokroku tým od závodu v Monze dosáhl.
Oba vozy 9X8 týmu Peugeot TotalEnergies absolvovaly 11. září 2022 šestihodinový závod pátého kola mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech ve Fudži. Vůz č. 93 (Di Resta – Vergne – Jensen) skončil těsně za stupni vítězů, zatímco vůz č. 94 (Rossiter – Duval – Menezes) obsadil 20. místo.
Po třech bezproblémových volných trénincích a kvalifikaci odstartovaly oba vozy 9X8 do závodu na 4. a 5. místě. První vytrvalostní úseky, v nichž si jezdci pravidelně předávali štafetu, proběhly hladce. Zejména James Rossiter, který okruh dobře zná, jel v dobrém tempu.
Zcela hladký průběh závodu, který si posádky užívaly po celý pátek a sobotu, vydržel ještě v neděli po dobu prvních dvou hodin samotného závodu, pak se objevily první drobné potíže. Po více než třetině závodu se Loïc Duval s vozem #94 setkal s únikem vody z okruhu motoru. Závada se obešla bez vedlejších škod, ale vyžádala si dvacetiminutovou zastávku. Tým tento problém, který se předtím nikdy neobjevil, odstranil. Totéž se později stalo i vozu č. 93 (Paul Di Resta) a ovlivnilo to jeho celkové pořadí, nicméně i zde byla závada odstraněna.
Průběh tohoto šestihodinového závodu dokazuje důležitost těchto tří závodů v sezóně 2022, ale také krok vpřed ve vývoji vozu Peugeot 9X8 a celého týmu Peugeot TotalEnergies, který se nyní bude moci soustředit na nastavení a výkon vozu. Od nynějška až do Bahrajnu (12. listopadu) jsou naplánována testování, během nichž se budou vozy vylepšovat.
CITACE
Olivier Jansonnie , technický ředitel Peugeot Sport
„Závod 6 hodin Fudži ukazuje, jakého obrovského pokroku tým, mechanici a inženýři od Monzy dosáhli. Vyřešili jsme všechny problémy se spolehlivostí, se kterými jsme se setkali v prvním závodě. Průběh víkendu v pátek, sobotu a během prvních dvou hodin závodu ve Fudži byl bez problémů. Pokud se i v případě Bahrajnu posuneme takto dopředu, bude to více než pozitivní. Během prvních etap jsme drželi dobré tempo a nyní se můžeme soustředit na zlepšení výkonu. U obou vozů jsme měli pravděpodobně podobný problém. Musíme také zapracovat na chování a používání pneumatik. Na každé trati něco objevujeme a učíme se.“
Mikkel Jensen č. 93:
„Poprvé jsem mohl v závodě s vozem 9X8 absolvovat dva stinty, což se mi v Monze nepodařilo. Celkově to byl pozitivní víkend: v obou vozech jsme se setkali se stejným problémem a budeme muset zapracovat na výkonu.“
Paul di Resta č. 93:
„Ve Fudži jsme s oběma našimi vozy 9X8 dojeli do cíle a ve srovnání s Monzou je to hodně dobrý výsledek. Stále máme co zlepšovat, ale jsme ve hře.“
James Rossiter:
„Startovat tady ve Fudži bylo velmi příjemné. Zažil jsem opravdu skvělou jízdu, protože auto bylo perfektně vyvážené. Chtěl bych poděkovat sesterskému vozu a Jeanu-Erikovi, že mě nechali projet, protože se mi dařilo přidat na tempu. Až na to malé vyjetí z trati, abych se vyhnul GT, musím říct, že moje jízda byla velmi pozitivní. Chtěl bych poděkovat celému týmu, protože od Monzy se vůz 9X8 obrovsky zlepšil!“
Loïc Duval:
„Je to trochu frustrující, protože nebýt tohoto problému, který se vyskytl na obou vozech a který se dal snadno vyřešit, mohli jsme legitimně zabojovat o stupně vítězů. Bylo by to těsné, ale možné. Jsem trochu překvapen naším výkonem v závodě ve srovnání s kvalifikací. Blížíme se k soupeřům. Máme lepší přehled o tom, jak používat pneumatiky, i když se ještě máme co učit.“
6 HODIN VE FUDŽI V ČÍSLECH
Ve voze č. 93 se vystřídali Jean-Eric Vergne, Mikkel Jensen a Paul Di Resta.
Ve voze č. 94 se vystřídali James Rossiter, Loïc Duval a Gustavo Menezes.
Nejlepší kolo závodu vozu č. 93 (1’31’’115), vozu č. 94 (1’31’’182)
Teplota na trati 45 °C, teplota vzduchu 28,4 °C
Celkem ujeto více než 2000 km