BMW řady 1, průkopník radosti z jízdy v segmentu prémiových kompaktních vozů, se představuje ve své čtvrté generaci. Díky dynamicky pojatému designu, kompletně přepracované nabídce pohonných jednotek a značně vylepšenému podvozku se vyprofilovalo v nejsportovnější vůz v rámci konkurence. Vysoce hospodárné motory se 48voltovou mild hybridní technologií a na šetření zdrojů a recyklaci zaměřený výrobní proces dále zlepšují udržitelnost v průběhu celého jeho životního cyklu. Progresivní charakter nového BMW řady 1 navíc podtrhuje přepracovaný interiér, rozšířená nabídka systémů automatizované jízdy a parkování, stejně jako nový BMW iDrive s funkcí QuickSelect a inovativní digitální služby využívající BMW Operační systém 9.
Čtvrtá generace BMW řady 1 se bude vyrábět v továrně BMW Group v Lipsku a její uvedení na trh je naplánováno na říjen 2024. Nejdůležitějším odbytištěm je Evropa, která se na celkových prodejích podílí přibližně z 80 %. Po Německu, Itálii, Velké Británii a Španělsku patří mezi pětici nejdůležitějších trhů pro BMW řady 1 také Japonsko.
Již 20 let trvající radost z jízdy v segmentu kompaktních vozů.
Sportovně agilní jízdní vlastnosti a dynamické charisma má BMW řady 1 v genech. Těmito vlastnostmi se vyznačovala už první generace, která byla představena před 20 lety. Tehdy se v segmentu kompaktních automobilů poprvé objevila radost z jízdy a prémiovost v podání BMW. Typické vlastnosti značky zaujaly nové skupiny zákazníků a položily základ úspěchu, který v tomto stále rychle rostoucím segmentu přetrvává dodnes. Od roku 2004 byly zákazníkům dodány více než 3 miliony kusů BMW řady 1.
BMW řady 1 je tradičně průkopníkem také v oblasti jízdních vlastností a hospodárnosti. Na základech první generace tohoto modelu bylo vyvinuto BMW řady 1 M Coupé. Jednalo se o první vysokovýkonný vůz společnosti BMW M GmbH v segmentu kompaktních automobilů. Dnes je symbolem puristické radosti z jízdy a předchůdcem velmi úspěšného BMW M2. Ve třetí generaci BMW řady 1 debutovaly v sériovém voze blízko u sebe umístěné regulační členy protiprokluzového systému. Mimořádně rychlý a přesný systém kontroly trakce je nyní nedílnou součástí systémů řízení podvozku mnoha dalších modelů BMW. BMW řady 1 bylo také prvním vozem, který byl vybaven převratnými technologiemi zaměřenými na udržitelnost – jako první modelová řada BMW byla řada 1 již v roce 2007 standardně vybavena rozsáhlým souborem opatření EfficientDynamics. BMW ActiveE, první plnohodnotný elektromobil značky, byl rovněž postaven na základech na BMW řady 1.
CO2 EMISSIONS & CONSUMPTION.
Nové BMW 120:
Kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP: 6,0–5,3 l/100km,
kombinované emise podle WLTP: 135–121 g/km,
energetická třída CO2: D.
Nové BMW M135 xDrive:
Kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP: 8,1–7,6 l/100 km,
ckombinované emise podle WLTP: 184–173 g/km,
energetická třída CO2: G – F.
Nové BMW 118d:
Kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP: 5,2–4,6 l/100 km,
kombinované emise podle WLTP: 136–122 g/km,
energetická třída CO2: E – D.
Nové BMW 120d:
Kombinovaná spotřeba paliva podle WLTP: 4,8–4,3 l/100 km,
kombinované emise podle WLTP: 125–112 g/km,
energetická třída CO2: D – C.