BMW M2 (spotřeba paliva, kombinovaná 9,8–9,6 l/100 km; emise CO2, kombinované: 223–218 g/km v cyklu WLTP, energetická třída CO2: G), které je učebnicovým příkladem dodavatele puristické radosti z jízdy, v novém provedení tuto laťku v kompaktním segmentu vysokovýkonných vozů posunuje opět výše. Dokonce lze říci, že dynamiku a zážitky v této třídě zvyšuje na zcela novou úroveň. Nové BMW M2 přináší ještě vyšší výkon a větší vizuální působivost než dosud, a k tomu přidává inovativní prvky výbavy. V popředí této komplexní modernizace stojí výkon zvýšený o 15 kW/20 k: vysokootáčkový zážehový řadový 6válec s technologií M TwinPower Turbo nyní dosahuje nejvyššího výkonu 353 kW/480 k. Přehlédnout nelze nové designové prvky exteriéru, omlazený interiér a zavedení BMW Operačního systému 8.5 spolu s nejnovější generací systému iDrive.

Soubor změn tohoto elitního kompaktního sportovního vozu činí vstupní bránu do světa vysokovýkonných modelů BMW M GmbH ještě atraktivnější. Nové BMW M2 posouvá svou klasickou koncepci pohonu s řadovým 6válcem, šestistupňovou manuální převodovkou (volitelná výbava) a pohonem zadních kol, který je mezi konkurencí unikátní, na novou úroveň. V kombinaci s kompaktními rozměry, technikou podvozku dokonale přizpůsobenou pro každodenní ježdění po silnici i na okruhu a nejmodernější koncepcí obsluhy umožňující individualizaci nastavení vozu je nová M2 dokonale vybavena k tomu, aby napsala další kapitolu v historii úspěchů značky BMW M v tomto segmentu.

Nové BMW M2 se bude vyrábět společně s novým BMW řady 2 Coupé v mexické továrně BMW Group San Luis Potosí. Na světové trhy bude uvedeno postupně od srpna 2024. Počítá se, že více než 40 % celkových prodejů bude zaznamenáno v Evropě. Nejdůležitějším samostatným trhem však budou USA, následované Německem, Čínou, Velkou Británií a Japonskem.

Řadový šestiválcový motor s mimořádným výkonem a točivým momentem.
Kromě samotného ryzího výkonu hraje klíčovou roli v zážitcích z dynamiky, které nové BMW M2 nabízí, také nenapodobitelný způsob, jakým řadový 6válec tento výkon produkuje. Modernizovaná verze motoru nové edice tohoto vysokovýkonného sportovního vozu ještě více podtrhuje svůj lineární průběh výkonu, který se udržuje až do vyšších otáček a který je charakteristickým znakem M modelů od BMW. Jeho maximální točivý moment je k dispozici v širokém pásmu otáček mezi 2650 a 6130 1/min. U varianty BMW M2 s volitelnou šestistupňovou manuální převodovkou (spotřeba paliva, kombinovaná: 10,2–10,0 l/100 km; emise CO2, kombinované: 231–226 g/km podle WLTP, energetická třída CO2: G) maximální točivý moment zůstává na 550 Nm. Pokud je výkon přenášen prostřednictvím standardně dodávané osmistupňové převodovky M Steptronic s řazením Drivelogic, dochází ke zvýšení této hodnoty na 600 Nm. Motor dosahuje zvýšeného maximálního výkonu 353 kW/480 k při 6250 1/min, přičemž maximální otáčky dosahují 7200 1/min.

Aby řidiči mohli ještě intenzivněji „zkoumat“ posílený šestiválec, došlo k dalším vylepšením u kalibrace plynového pedálu a odezvy ve všech jízdních režimech nastavitelných prostřednictvím menu M Setup. Výsledkem je, že nové BMW M2 poskytuje znatelně rychlejší reakce na požadavky řidiče, a to jak v kombinaci s osmistupňovou převodovkou M Steptronic, tak s volitelnou šestistupňovou manuální převodovkou.

Schopnost nového BMW M2 nabídnout další zvýšení výkonu se opírá o mimořádnou robustnost základu této pohonné jednotky. Použitý 3,0litrový motor se od agregátu v BMW M3/BMW M4 liší pouze v několika detailech. Zvýšený maximální výkon nového BMW M2 je dalším argumentem pro jeho vedoucí postavení v segmentu kompaktních vysokovýkonných vozů. Navíc nyní dosahuje parity s manuálními variantami nového BMW M3 Sedan (spotřeba paliva, kombinovaná: 10,1–10,0 l/100 km; emise CO2, kombinované: 230–227 g/km podle WLTP, energetická třída CO2: G) a nového BMW M4 Coupé (spotřeba paliva, kombinovaná: 10,1–10,0 l/100 km; emise CO2, kombinované: 230–226 g/km podle WLTP, energetická třída CO2: G).

Závodní zkušenosti přinášejí výkony vyvolávající úsměvy na tváři.
Ke specifické technice zážehového řadového 6válce M TwinPower Turbo patří především dvojice jednokomorových turbodmychadel, nepřímý chladič stlačeného vzduchu, elektronicky řízený obtokový ventil, vysokotlaké přímé vstřikování, variabilní zdvih sacích ventilů VALVETRONIC a variabilní časování vačkových hřídelů Double-VANOS. Motor má také řadu detailů převzatých přímo z konstrukce závodních vozů, jejichž vliv je nejzřetelněji patrný v jeho bleskové odezvě, chuti po otáčkách a schopnosti dosahovat vysokých výkonů při jízdě na okruhu. Mezi tyto konstrukční specifika patří zejména extrémně tuhý blok motoru uzavřené koncepce bez vložek válců, odlehčený kovaný klikový hřídel, stěny válců s nastříkanou vrstvou oceli a forma střední části hlavy válců vyrobená formou 3D tisku.

M specifický chladicí systém zajišťuje, že komponenty hnacího ústrojí jsou neustále udržovány v optimální provozní teplotě, a to i při velkém zatížení. Také mazání je navrženo tak, aby zvládalo extrémně dynamické jízdní situace. Parametricky řízené olejové čerpadlo zajišťuje spolehlivou dodávku oleje i při extrémním podélném a příčném zrychlení.

Motor přenáší hnací sílu přes standardně dodávanou osmistupňovou převodovku M Steptronic s funkcí Drivelogic. Přepínač režimů Drivelogic integrovaný ve voliči převodovky dokáže charakteristiku řazení velmi rychle měnit ve třech stupních. Do řazení umožňuje kdykoli manuálně zasáhnout jak volič převodovky v nejnovějším designu M, tak řadicí páčky na volantu.

Řidiči, kteří chtějí spojit intenzivní zážitek z výkonu s ještě bezprostřednější interakcí s hnacím ústrojím, si mohou na přání objednat šestistupňovou manuální převodovku. Její součástí je také asistent řazení, který při podřazování automaticky nastavuje vhodné otáčky (dává tzv. meziplyny), což zajišťuje stabilitu při řazení na nižší převody před zatáčkou během brzdění.

Ať už si zákazník zvolí pro své BMW M2 jakoukoli formu přenosu výkonu, zvýšený výkon motoru zkrátí čas akcelerace z 0 na 100 km/h o 0,1 sekundy: nové BMW M2 dosahuje v této disciplíně hodnoty 4,0 sekundy se standardní převodovkou nebo 4,2 sekundy, pokud je k dispozici volitelná šestistupňová manuální převodovka. Nárůst výkonu se projevuje také při sprintu z 0 na 200 km/h, kdy v případě BMW M2 s osmistupňovou převodovkou M Steptronic dochází ke zlepšení o 0,6 sekundy (nyní 12,9 s), u verzí s manuální převodovkou činí zkrácení taktéž 0,6 sekundy (13,7 s). Maximální rychlost činí 250 km/h, ale s volitelným paketem M Driver’s ji lze zvýšit na 285 km/h. Dynamický průběh výkonu je podpořen značně emotivním zvukem motoru, který produkuje M specifický výfukový systém s elektricky ovládanými klapkami.


Vizuálně působivý design exteriéru se svěžími prvky.
Dravě tvarované plochy a sportovní proporce charakterizují čistokrevný dynamický charakter nového BMW M2, jehož kompaktní proporce a široký rozchod kol mu dodávají na dramatičnosti. M specifické designové prvky tohoto dvoudveřového vozu jsou působivé na pohled, ale především plní funkční požadavky v podobě přívodu vzduchu a vyváženosti aerodynamiky. Velká horizontálně orientovaná BMW maska ve tvaru ledvinek a na tři části rozdělená spodní část nárazníku s otvory pro přívod vzduchu zajišťují potřebné chlazení komponentů hnacího ústrojí a brzd.

Pro daný model specifické LED světlomety jsou umístěny co nejblíže vnějším okrajům přední části. Jako pocta ikonickým modelům BMW 02 má každý z nich jeden kruhový světelný prvek, který představuje jak potkávací, tak dálková světla. Světelné trubice ve tvaru písmene U na spodním okraji světlometů slouží kombinovaně jako denní svícení a směrová světla. Na přání jsou k dispozici Adaptivní LED světlomety s neoslňujícím asistentem dálkových světel BMW Selective Beam a světlomety M Shadowline s tmavými vnitřními částmi.

Při pohledu z boku jsou patrné proporce, které jsou jasně rozpoznatelné jako kupé BMW. V kombinaci s výraznými nástavci prahů a svalnatě vytaženými blatníky vzniká kompaktní dvoudveřový celek s výrazně sportovním charakterem. Nové BMW M2 lze na přání objednat také s M karbonovou střechou, která nejenže snižuje hmotnost vozu přibližně o šest kilogramů, ale také zásluhou snížení těžiště zlepšuje agilitu v zatáčkách.

Zadní nárazník nového BMW M2 je vybaven mohutným difuzorem ve stylu závodních vozů. Výfukový systém ústí do dvou párů koncovek, které rovněž vizuálně podtrhují závodní geny M2. Koncovky mají nyní standardně černou povrchovou úpravu. Černé jsou také nápisy označení modelu na víku zavazadlového prostoru a masce chladiče, které zásluhou svého stříbrného okraje působí mimořádně propracovaně.

Výrazně rozšířená nabídka laků karoserie; kola z lehké slitiny s novým designem.

Zákazníci si mohou nové BMW M2 objednat ve třech nemetalických, pěti metalických lacích a v šesti lacích BMW Individual. Výrazně rozšířená nabídka barevných možností zahrnuje novou nemetalickou žlutou barvu Sao Paulo Yellow, červený metalický lak Fire Red, modrý metalický lak Portimao Blue a šedý metalický lak Skyscraper Grey. Nově jsou pro nové BMW M2 připraveny laky BMW Individual, a to v podobě zelené Java Green, modré Voodoo Blue, šedé Grigio Telesto a fialové Twilight Purple.

Nové BMW M2 je standardně vybaveno M koly z lehké slitiny Double-spoke v černé barvě Jet Black s průměrem 19 palců vpředu a 20 vzadu. Novinkou v seznamu volitelné výbavy jsou M kola z lehké slitiny Double-spoke se stejným průměrem pro obě nápravy, ale se stříbrnou povrchovou úpravou. Pokud je součástí výbavy paket M Race Track, mohou být kombinována s okruhovými pneumatikami.

Nové volanty a čalounění sedadel, M karbonová skořepinová sedadla jsou nyní k dispozici jako samostatná volitelná výbava.
Nejdůležitějším rozhraním mezi řidičem a vozem je volant. V novém BMW M2 byl navržen tak, aby do jeho interiéru vnesl svěží vzhled. Standardně dodávaný M kožený volant nového BMW M2 má nyní věnec se zploštělou spodní částí a pečlivě upravenými paprsky. Červený středicí proužek na 12. hodině, řadicí páčky a dvě M tlačítka pro volbu individuálně konfigurovaných nastavení navozují intenzivní pocit ze světa závodů. Na přání je nyní k dispozici také M Alcantarový volant ve stejném designu. Pro obě varianty volantu je volitelně k dispozici funkce vyhřívání.


Volitelná M sportovní sedadla čalouněná kůží Vernasca lze nyní objednat rovněž v červeno-černé variantě. Odlehčená M karbonová skořepinová sedadla jsou nyní pro nové BMW M2 k dispozici nejen ve spojení s paketem M Race Track, ale také jako samostatná volitelná výbava. Vyznačují se čalouněním kůží Merino, elektrickým nastavováním, odnímatelnými opěrkami hlavy a možností přidání vícebodových bezpečnostních pásů. Zvyšují jak úroveň komfortu, tak i ambice při jízdě na závodních okruzích.

BMW Operační systém 8.5, digitální ovládání funkcí klimatizace.

M specifický obsah na BMW Prohnutém displeji a volitelném BMW Head-Up Displeji podtrhuje auru progresivního sportovního vozu v kokpitu. Do jednoho celku propojený 12,3palcový informační panel před volantem a 14,9palcový kontrolní displej nyní poskytují prostor pro nejnovější evoluci ovládacího systému BMW iDrive využívajícího ke své činnosti BMW Operační systém 8.5. Digitálně se nyní ovládají i funkce klimatizace. Nastavení teploty a ventilace, stejně jako vyhřívání sedadel i – pokud je ve výbavě – vyhřívání volantu nového BMW M2 lze obsluhovat buď dotykem pomocí speciálního menu přístupného ve spodní části kontrolního displeje, nebo hlasovými povely při využití digitálního asistentu BMW Intelligent Personal Assistant.

Široké využití digitalizace vede k dalšímu zmenšení počtu tlačítek a ovládacích prvků, a je proto doprovázeno přepracováním palubní desky. Novými ovládacími prvky pro nastavení výdechů ventilace uprostřed a na krajích palubní desky je možné upravovat směr proudění vzduchu pomocí otáčení a naklápění.

Obložení interiéru na palubní desce a středové konzole nového BMW M2 je standardně dodáváno v matném provedení Dark Graphite. Volitelně je k dispozici hliníkové obložení Aluminium Rhombicle Anthracite, karbonové M Carbon Fibre nebo jemně broušené hliníkové lišty.

M specifická koncepce obsluhy, rozsáhlá standardní výbava.

Hlavním prvkem koncepce nastavování vozu je tlačítko M Setup umístěné na středové konzole. Poskytuje přímý přístup k možnostem nastavení motoru, standardně dodávaného adaptivního M podvozku, řízení M Servotronic, integrovaného brzdového systému pracujícího ve spojení s M dvoudílnými brzdami a činnosti systému M Traction Control, umožňujícímu individuálně zvolit úrovně zásahu jeho činnosti, a tím intenzitu prokluzu kol. Asistent řazení s automatickými meziplyny volitelné manuální převodovky se rovněž aktivuje a deaktivuje v menu M Setup.

Součástí standardní výbavy nového BMW M2 je kromě jiného třízónová automatická klimatizace, prostorové vnitřní osvětlení, systém HiFi reproduktorů, bezdrátová nabíjecí přihrádka a BMW Live Cockpit Plus s navigačním systémem BMW Maps. Standardem je též integrace chytrých telefonů umožňující použití funkcí Apple CarPlay® a Android AutoTM. Mezi automatizované systémy řízení a parkování, které jsou součástí standardní výbavy, patří varování před čelní kolizí, udržování nastavené rychlosti s brzdnou funkcí, ukazatel rychlostních limitů s indikátorem zákazu předjíždění, varování před opuštěním jízdního pruhu a ukazatel vzdálenosti při parkování PDC pro přední i zadní část. Na přání je k dispozici Driving Assistant, aktivní systém udržování rychlosti s funkcí Stop&Go a parkovací asistent, jehož součástí je také couvací asistent.

Na seznamu volitelné výbavy pak je Komfortní přístupový systém, elektricky ovládané posuvné/výklopné střešní okno či audiosystém Harman Kardon Surround Sound. Volitelná výbava BMW Live Cockpit Professional novému BMW M2 přidává BMW Head-Up Displej a pohled s rozšířenou realitou na kontrolním displeji pro přehlednější navigaci.

Cena nového BMW M2 začíná na 1 879 800 Kč
Nové BMW M2 (spotřeba paliva, kombinovaná 9,8–9,6 l/100 km; emise CO2, kombinované: 223–218 g/km v cyklu WLTP, energetická třída CO2: G) je možné ihned po jeho představení objednávat. Cena v kombinaci se samočinnou převodovkou M Steptronic byla stanovena na 1 879 800 Kč. Manuální převodovka je k dispozici za příplatek 13 546 Kč včetně DPH. V segmentu kompaktních vysokovýkonných vozů jde i vzhledem ke zvýšení výkonu motoru na 353 kW (480 k) o mimořádně zajímavou nabídku. Samozřejmostí je také bohatá a dále rozšířená standardní výbava.

CO2 EMISSIONS & CONSUMPTION.

BMW M2 s 8stupňovou převodovkou M Steptronic:

spotřeba paliva, kombinovaná 9,8–9,6 l/100 km; emise CO2, kombinované: 223–218 g/km v cyklu WLTP, energetická třída CO2: G

BMW M2 s 6stupňovou manuální převodovkou:

spotřeba paliva, kombinovaná: 10,2–10,0 l/100 km; emise CO2, kombinované: 231–226 g/km podle WLTP, energetická třída CO2: G

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!