> Vzpomínka na speciální model Golf II Fire and Ice2 – znovu ve spolupráci s módní značkou BOGNER

> Automobilový unikát přesvědčí exkluzivním lakem karoserie a překvapivými detaily

> Interiér s originálními materiály a doplňky

Volkswagen představil na Setkání ID. ve švýcarském Locarnu model ID.3 GTX1 FIRE+ICE. Vůz vyvinutý ve spolupráci s mnichovskou značkou luxusní sportovní módy připomíná legendární speciální edici Golf Fire and Ice2, která se v 90. letech minulého století dočkala překvapivého úspěchu a nyní je fanoušky považována za kultovní automobil. Nově vyvinutý vůz s exkluzivním třívrstvým lakem s efektem skleněných kuliček a četnými detaily v interiéru je vzpomínkou na předchůdce, jehož designové motivy přenáší do moderní éry elektromobility.


Andreas Mindt, šéfdesignér značky Volkswagen, k tomu říká:
„S vozem ID.3 GTX FIRE+ICE zdůrazňujeme mimořádný emocionální náboj našeho vrcholného sportovního modelu. Pro náš designérský tým bylo nepopsatelným potěšením vytvořit novou interpretaci kultovního designu 90. let a vtisknout mu moderní podobu.“

Úzká spolupráce se značkou BOGNER. Nápad vytvořit tento vůz dostali zaměstnanci z technického vývoje. Stejně jako v případě modelu Golf II Fire and Ice spolupracovali na tomto projektu designéři značek Volkswagen a BOGNER. Tom Becker, ředitel značky BOGNER FIRE+ICE, k tomu říká: „Spojení naší sportovní značky FIRE+ICE se sportovním modelem ID.3 GTX je pro společnost BOGNER moderní interpretací ikonického modelu Golf Fire and Ice. Tato spolupráce je výjimečná tím, že se nám podařilo do interiéru vozu integrovat mnoho našich originálních materiálů a doplňků.“

Individualizovaný vnější design. ID.3 GTX FIRE+ICE se odlišuje především exkluzivním třívrstvým lakem s efektem skleněných kuliček. Perleťový fialový odstín Electric Violet byl namíchán speciálně pro tento automobilový unikát jako nová interpretace barvy karoserie modelu Golf II Fire and Ice. Třívrstvý lak obsahuje kromě tmavě modrého základního laku také speciální skleněné perly, které vytvářejí nevšední barevný efekt a dodávají vozu výjimečný charakter. V závislosti na úhlu dopadajícího světla přechází barva od tmavě modré přes fialovou až do černé. Výrazným sportovním ozdobným prvkem je působivý lak s efektem anodizovaného hliníku v červeném odstínu Flaming Red na lištách střešního rámu. Bokům vozu dominují transparentní fólie s matným geometrickým vzorem FIRE+ICE. Dalším odlišením jsou 21“ kola, která umocňují dynamický vzhled modrým lakem s efektem anodizovaného hliníku a leštěným povrchem. Střešní sloupky B a střešní sloupky zdobí originální logo FIRE+ICE z 90. let minulého století.

Překvapivé detaily v interiéru. Interiér je barevně rozdělen na dvě části. Zatímco na sedadlech a prošíváních na straně řidiče dominuje výrazná barva Flaming Red symbolizující oheň, „FIRE“, vyznačují se sedadla a interiér na straně spolujezdce designovými prvky v odstínu Ice Blue („ICE“, led). Rovněž pedály z ušlechtilé oceli mají speciální design „FIRE+ICE“, který nahradil motiv „Play/Pause“ známý z rodiny ID. Řidič zrychluje pedálem opatřeným logem „FIRE“ a brzdí sešlápnutím pedálu s logem „ICE“. Individualizována byla také horní část přístrojové desky spolu s podlahovými rohožemi, a to laserem vyrytým vzorem „FIRE+ICE“. Designéři použili četné barvy, tkaniny a prvky na základě inspirace kolekcemi BOGNER FIRE+ICE. V prošívání sedadel se zrcadlí design aktuálních péřových bund FIRE+ICE včetně ikonického jezdce s logem B na zdrhovadle. Po rozepnutí zdrhovadla na sedadlech se objeví originální tkanina FIRE+ICE z 90. let minulého století. Za předními sedadly byly navíc použity popruhy pro tašky z kolekce FIRE+ICE.


ID.3 GTX Performance – výkonný elektromotor, velká sada akumulátorů a vysoký nabíjecí výkon
. Verzi FIRE+ICE pohání dosud nejvýkonnější elektromotor značky Volkswagen z modelu ID.3 GTX Performance s nejvyšším výkonem 240 kW (326 k) a maximálním točivým momentem 545 N.m. Vůz tak zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 5,7 sekundy a v akceleraci může dál pokračovat až do zásahu elektronického omezovače při 200 km/h. Velmi vysokému výkonu poháněcí soustavy je přizpůsoben specifický podvozek GTX vybavený tužšími stabilizátory ve spojení s adaptivní regulací podvozku Sport DCC. Elektrickou energii dodává sada lithium-iontových akumulátorů s využitelnou kapacitou 79 kWh, kterou lze z rychlonabíjecích stojanů nabíjet stejnosměrným proudem s nabíjecím výkonem až 185 kW3. Při tomto výkonu trvá nabíjení z 10 na 80 procent cca 26 minut. Na jedno nabití ujede vůz v kombinovaném cyklu WLTP až 601 km4.

Ohlédnutí do 90. let minulého století. Volkswagen představil v roce 1990 speciální edici „Fire and Ice“ na základě modelu Golf II, která byla exkluzivní svým sportovním pojetím i komfortem. Její design vznikl ve spolupráci s módním návrhářem a režisérem Willy Bognerem. Golf Fire and Ice nabízený s pohony o výkonu 90 až 160 k se především ve verzi GTI stal velmi brzy vyhledávanou raritou, a to díky svému výstřednímu vzhledu s tmavě fialovým perleťovým lakem, koly z lehké slitiny, předním spoilerem a rozšířenou karoserií. Golf II Fire and Ice dosáhl překvapivého úspěchu. Volkswagen původně plánoval pouhých 10 000 vozů, nakonec jich však prodal celkem 16 700.

1) ID.3 GTX Performance – kombinovaná spotřeba elektrické energie: 16,5–14,7 kWh/100 km; kombinované emise CO2: 0 g/km; emisní třída (CO2): A.

2) Golf II Fire and Ice – vůz se již neprodává.

3) Nejvyšší možný nabíjecí výkon. Průběh nabíjení se na jednotlivých nabíjecích stanicích může lišit, přestože nabízejí stejný nabíjecí výkon. Množství přenášené elektrické energie ovlivňuje kromě výkonu nabíjecí stanice také maximální nabíjecí proud. Na maximální možný nabíjecí výkon má vliv také venkovní teplota, teplota sady akumulátorů a stav jejího nabití. Uvedený nejvyšší nabíjecí výkon byl zjištěn za podmínek stanovených metodikou WLTP při teplotě cca 23 °C a od stavu nabití pět procent. Pokud se tyto proměnné změní, může se nabíjecí výkon odchýlit od uváděné standardní hodnoty.

4) Dojezd zjištěný na válcové zkušebně podle globálně harmonizované metodiky měření pro osobní a lehké užitkové vozy WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Údaj platí pro variantu výbavy, která je z hlediska dojezdu nejvýhodnější. Údaje dojezdu podle metodiky WLTP se mohou lišit v závislosti na výbavě. Skutečný dojezd v praktickém provozu závisí mj. na jízdním stylu, rychlosti jízdy, používání komfortních/vedlejších spotřebičů, venkovní teplotě, počtu cestujících/zatížení vozu zavazadly, topografii a opotřebení, resp. stárnutí sady akumulátorů.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!