Tým Peugeot TotalEnergies odstartuje svou třetí sezónu ve FIA Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (WEC) oficiálním prologem, následovaným závodem 1812 km Kataru (28. února);
Zúčastní se dva vozy Peugeot 9X8 verze Evolution 2024: posádka Jensen/Vergne/Di Resta ve voze č. 93 a posádka Duval/Vandoorne/Jakobsen ve voze č. 94.
Během přestávky mezi sezónami tým uspořádal vytrvalostní test v Le Castellet a testovací den na okruhu Losail v Kataru. Důkladně se tak na první závod sezóny 2025 FIA WEC připravil.

Po povzbudivém závěru sezóny 2024, který vyvrcholil pódiovým umístěním v osmihodinovém závodě v Bahrajnu, chce tým Peugeot TotalEnergies využít této dynamiky a proměnit ji v úspěšné zahájení sezóny 2025 FIA WEC v závodě 1812 km Kataru.

„Do roku 2025 vstupujeme s odhodláním,“ říká Jean-Marc Finot, Senior VP Stellantis Motorsport. „Sezónu 2024 jsme zakončili skvělým výsledkem – čtvrtým místem ve Fuji a třetím v Bahrajnu, kde tým prokázal vynikající úroveň, a to jak z hlediska strategie, tak i po výkonnostní stránce. Nyní se ale musíme posunout k ještě většímu výkonu. “

V zimní pauze tým Peugeot TotalEnergies pokračoval ve vývoji modelu PEUGEOT 9X8 v rámci dvou testovacích fází. „Dlouhý vytrvalostní test v Le Castellet nám umožnil pracovat na spolehlivosti a potvrdil značný pokrok v této oblasti,“ říká Olivier Jansonnie, technický ředitel Peugeot Sport. „V lednu jsme také absolvovali testovací den v Kataru se dvěma vozy, což pro nás bylo velmi poučné, protože verze Peugeot 9X8 z roku 2024 nebyla v loňském roce pro tuto trať aktualizována. Losail je totiž zcela jedinečný okruh.“

Okruh Losail a strategie závodu

Mezinárodní okruh Losail (5,418 km, 16 zatáček) je plochý s minimálním převýšením, což zvýhodňuje vozy s dobrou aerodynamikou a nízkou světlou výškou. „Ale obrubníky stále vyžadují, aby auto nebylo nastaveno příliš nízko,“ upozorňuje Olivier Jansonnie. „Je třeba najít kompromis v nastavení. Další faktory, které je nutné vzít v úvahu, jsou například velké teplotní rozdíly mezi startem ve 14:00 a cílem kolem půlnoci, což ovlivňuje závodní strategii, výměnu pneumatik atd.“

V loňském roce na stejném závodním okruhu vedl vůz Peugeot 9X8 č. 93 závod 1812 km Kataru po 37 kol a ještě 5 kilometrů před cílem byl na druhém místě. „Na samém konci závodu jsme loni udělali velkou chybu, která nás stála umístění, ovšem kromě této chyby se pro nás závod loni vyvíjel velmi dobře. To však neznamená, že to letos bude stejné, protože auto i okolnosti jsou jiné,“ říká Olivier Jansonnie a dodává: „Letos budeme ze všech sil usilovat o to, aby nám naše výkonnost umožnila konkurovat nejlepším a abychom tak využili příležitosti k boji o stupně vítězů. Cílem je bojovat o pódium v každém závodě, počínaje Katarem. Je to ambiciózní, protože šampionát FIA WEC je extrémně konkurenční. Žijeme ve zlaté éře vytrvalostních závodů. Máme to štěstí, že ji můžeme zažít. Je to velmi vzrušující a motivující pro týmy, ale místa na špičce jsou velmi těžce vybojovaná.“

Třináctou sezónu FIA WEC zahájí oficiální prolog na mezinárodním okruhu Losail (21.–22. února). Po třech tréninkových jízdách, kvalifikaci a Hyperpole odstartuje závod 1812 km Kataru v pátek 28. února ve 14:00 místního času (12:00 CET, 11:00 GMT).

Citace:

Jean-Eric Vergne (PEUGEOT 9X8 #93):
„Losail je jedním z okruhů, který nám nejlépe vyhovuje díky velmi hladkému povrchu, dlouhým rychlým zatáčkám a množství rovinek, které nabízejí mnoho příležitostí k předjíždění. Tento okruh mám rád a loni se Peugeotu dařilo až do konce závodu. Doufáme, že letos budeme stejně konkurenceschopní. Během přestávky jsme hodně testovali, abychom dále vyvíjeli auto a pracovali na malých detailech, které mohou znamenat rozdíl. Těším se na začátek sezóny a na to, že se znovu potkáme na závodním poli , a mými týmovými kolegy Mikklem a Paulem.“

Malthe Jakobsen (PEUGEOT 9X8 #94):
„Od Rookies Testu v Bahrajnu loni v listopadu jsem závodil v Asian Le Mans Series, 24 hodin Daytony, a také jsem se zúčastnil vývojových testů Peugeot 9X8. Právě při této příležitosti jsem poznal okruh Losail. Je to velmi plochá trať s rychlými zatáčkami a minimálním opotřebením pneumatik. Tým zažil loni v Kataru skvělý závod a doufám, že i letos dosáhneme dobrého výsledku. Bude to můj první závod s týmem Peugeot TotalEnergies a s mými týmovými kolegy ve voze číslo 94, Stoffelem a Loïcem, kteří mají spoustu zkušeností. Mám se od nich hodně co učit.“

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!