BMW v neděli 13. února 2022 během Super Bowlu uvede novou 60sekundovou reklamu, ve které představí své zcela nové čistě elektrické Sports Activity Vehicle BMW iX, jehož prodej bude v USA zahájen příští měsíc. Ve spotu s hvězdným obsazením vystupují legendární herec Arnold Schwarzenegger a na Oscara nominovaná Salma Hayek Pinault, jeho režii měl na starosti na Oscara dvakrát nominovaný režisér Bryan Buckley. Spot se bude vysílat během třetí reklamní přestávky první čtvrtiny hry.

Schwarzenegger hraje řeckého boha blesků a nebes Dia a Hayek Pinault jeho ženu, bohyni Héru, která odchází z Olympu do klidného života v Palm Springs v Kalifornii. Monotónnost důchodu však na Dia rychle dolehne a začne ho frustrovat boj s pozemskou elektronikou a neustálé žádosti jeho dotěrných smrtelných sousedů o nabití jejich elektrických golfových vozíků a nůžek na živý plot. Héra, hrdinka příběhu, se mezitím plně aklimatizovala a v důchodu se jí daří. Ve snaze vrátit do Diova života trochu vzrušení mu daruje čistě elektrické BMW iX, které rychle pomůže znovu nastartovat manželovo elektrizující kouzlo. Spot končí scénou, kdy se šťastný pár prohání po silnici v novém BMW iX za zvuků písně „Electric Avenue“ od Eddyho Granta a Zeus přitom využívá svou elektrickou sílu k tomu, aby změnil zelenou na semaforech.

„Čistě elektrická mobilita je srdcem značky BMW,“ řekl Jens Thiemer, senior viceprezident pro zákazníky a značku u BMW AG. „Není lepšího místa, kde bychom to mohli vyjádřit, než před diváky jedné z nejsledovanějších televizních show, při níž si diváci naladí stejně tak reklamy jako samotnou hru. Díky Arnoldovi a Salmě můžeme světu ukázat nové BMW iX nezapomenutelným a působivým způsobem.“

„Humor spočívá v tom, že tento legendární bůh blesků, který má být nezničitelný, bojuje s každodenní elektronikou,“ řekl Schwarzenegger. „Teprve když mu jeho geniální manželka daruje čistě elektrické BMW iX, je Zeus zasažen mocnou silou elektřiny a zcela omládne.“

Spot vymyslela přední americká kreativní agentura BMW, Goodby Silverstein & Partners, a režíroval jej dvakrát na Oscara nominovaný režisér Bryan Buckley, vysoce uznávaný za svou práci na více než 65 reklamách pro Super Bowl. Tato reklama je také debutem Hayek Pinault ve spotu na Super Bowl a je to poprvé, kdy si se Schwarzeneggerem zahráli v americké reklamě.

„Je to moje první reklama na Super Bowl, a poprvé hraji řeckou bohyni,“ řekla Hayek Pinault. „Sedmdesát pět procent rozhodnutí v manželství o tom, za co utratit peníze, dělají ženy, a v této reklamě je to žena, kdo rozhoduje o správném autě, které jejího manžela vrátí na správnou cestu. Reklama je samozřejmě zábavná, ale je v ní i skutečná lidská pravda.“

„Mám za sebou nějakých šedesát spotů pro Super Bowl. Nikdy jsem neměl větší hvězdné obsazení než v tomto případě,“ řekl režisér Bryan Buckley. „Když jsem poprvé uviděl Schwarzeneggerovo jméno na scénáři, byl jsem pro. A Salma – jako herečka není nikdo lepší. Je to film v 60 sekundách, a to na té největší divácké platformě.“

„Tato kultovní každoroční událost není jen mistrovským zápasem, ale přesahuje i rámec sportu. Je to kulturní fenomén, kterému diváci věnují ještě větší pozornost, když se dění na hřišti zastaví,“ řekl Rich Silverstein, spoluzakladatel a jeden z ředitelů Goodby Silverstein & Partners. „Na planetě je jen jeden člověk, který by o sobě mohl říct, že je Zeus, a to je Arnold. A existuje jen jedna značka, která si zaslouží označení Ultimativní elektrický vůz, a tou je BMW. Potřebovali jsme to předvést ve velkém stylu, a to také 13. února uděláme.“

BMW iX je navrženo tak, aby poskytovalo více než jen nadpozemskou mobilitu, spojuje také pátou generaci technologie BMW eDrive s nejnovějším vývojem BMW Group v oblasti designu, konektivity, digitálních služeb a udržitelnosti. BMW iX s výkonem 385 kW/523 k a zrychlením 0–100 km/h za pouhých 4,6 sekundy nabízí vzrušující zážitky z jízdy s čistě elektrickým dojezdem podle WLTP 550–631 km. Samozřejmostí jsou nejnovější technologie včetně 5G konektivity, širokoúhlého BMW Prohnutého displeje spojujícího 12,3palcový informační displej se 14,9palcovým kontrolním displejem a premiérového BMW Operačního systému 8 s novým uživatelským rozhraním.


„Toto je vrcholná událost v USA a dokonalé jeviště, na kterém můžeme BMW iX představit našim zákazníkům,“ řekl Uwe Dreher, viceprezident marketingu BMW Severní Amerika. „Již nyní jsme zaznamenali značný počet předobjednávek na BMW iX i BMW i4 a obrovské nadšení z těchto dvou nových čistě elektrických vozů.“

Kromě BMW iX uvede BMW příští měsíc na americký trh také čistě elektrické čtyřdveřové kupé BMW i4 Gran Coupé, což je pro BMW Group významný krok k deklarovanému cíli dosáhnout do roku 2030 podílu čistě elektrických vozů na celosvětových prodejích ve výši 50 %.

Poslední reklama BMW na Super Bowl se objevila v roce 2015 a vystupovali v ní Katie Couric a Bryant Gumbel, kteří obdivovali první čistě elektrický sériový vůz BMW – BMW i3. Ten byl průkopníkem elektromobility a později se stal jedním z nejprodávanějších prémiových elektromobilů světa.

Oficiální spot BMW pro Super Bowl:

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!