BMW Group v loňském roce zaznamenalo značný meziroční nárůst prodejů o 8,4 procenta a zákazníkům po celém světě dodalo celkem 2 521 525 vozů BMW, MINI a Rolls-Royce. Prodeje značky BMW dosáhly v loňském roce nového historického maxima ve výši 2 213 795 kusů (+9,1 %) a BMW se tak stalo vedoucí značkou globálního prémiového segmentu. V roce 2021 společnost více než zdvojnásobila prodeje čistě elektrických vozů na 103 855 kusů (+133,2 %).

„Navzdory omezeným dodávkám a pokračující pandemii koronaviru: V roce 2021 jsme dosáhli vynikajících prodejních výsledků díky výkonnosti našeho výrobního zázemí a prvotřídnímu modelovému portfoliu. Naše značky vykázaly řadu historicky nejlepších prodejních výsledků po celém světě – v čele se značkou BMW, která je jedničkou v globálním prémiovém segmentu,“ uvedl Pieter Nota, člen představenstva BMW AG odpovědný za zákazníky, značky a prodej. „V loňském roce se prodalo více než 100 000 čistě elektrických vozů, což je výsledek toho, že zvyšování prodejů elektromobility bylo naším jednoznačným cílem,“ pokračoval Nota.

BMW Group má dobrou pozici pro pokračování ziskového růstu v roce 2022
Společnost je ohledně letošního roku optimistická. „V roce 2022 chceme pokračovat v růstu ziskovosti a budeme systematicky rozšiřovat naši nabídku čistě elektrických modelů. V této oblasti jsme si stanovili obzvláště ambiciózní růstové cíle a chceme letos více než zdvojnásobit prodeje čistě elektrických vozidel oproti loňskému roku,“ dodal Nota.

Systematická digitalizace zákaznického rozhraní připravuje cestu k prodejním úspěchům v budoucnosti
S uvedením BMW iX a BMW i4 BMW Group výrazně rozšířilo digitalizaci zákaznického rozhraní. Kromě nabídky intuitivní konfigurace, která zjednodušuje proces nákupu, lze například na domácím trhu BMW Group v Německu napříč celou modelovou řadou již nyní zakoupit online předkonfigurované nové vozy a novější ojeté automobily. Do roku 2025 plánuje společnost prodávat přibližně čtvrtinu svých vozů výhradně online.

Rozpoznávání servisních požadavků na základě dat z vozidel umožňuje proaktivní péči o zákazníky. Na základě těchto informací lze v případě potřeby zákazníka kontaktovat přímo a nebo, pokud je to možné, mu poskytnout pomoc na dálku, případně s ním v případě potřeby snadno a efektivně domluvit návštěvu servisu.

Nové aplikace My BMW/MINI nabízí ještě více doplňkových funkcí, jako je objednávání digitálních služeb nebo přístup k různým možnostem nabíjení, a poskytuje také přímý kanál k zákazníkům.

Prodeje BMW překonaly historické maximum z předkrizového roku 2019
Značka BMW zakončila rok 2021 s celosvětovým nárůstem prodejů o 9,1 % (na 2 213 795 vozů) oproti předchozímu roku. Díky mladé a atraktivní produktové řadě dosáhlo BMW historicky nejvyšších prodejních čísel.

Rok 2021 ovládla elektromobilní ofenzíva
V roce 2021 bylo již 13 procent celosvětově prodaných vozů BMW a MINI, tedy celkem 328 316 kusů (+70,4 %), elektrifikováno. V Evropě to bylo již více než 23 procent (225 415 kusů).

S 37 939 prodanými vozy BMW iX3* v roce 2021 byl přibližně každý desátý vůz BMW X3 dodaný zákazníkům po celém světě čistě elektrický. Ve stejném období se každý třetí zákazník na světě, který si koupil třídveřový model MINI, rozhodl pro čistě elektrickou variantu tohoto modelu* (34 851 kusů). Současně BMW i3, jediný čistě elektrický prémiový vůz na světě v segmentu kompaktních vozů, pokračoval v růstu i v devátém roce své existence: s 28 216 prodanými vozy se prodalo o 5,4 % více vozů BMW i3 než v předchozím roce.

Koncem loňského roku uvedlo BMW Group na trh dvě klíčové inovativní vlajkové lodě: BMW iX a BMW i4. V roce 2022 společnost dále rozšíří svou elektrickou nabídku o čistě elektrické verze BMW řady 7 a BMW X1 a v roce 2023 o BMW řady 5. K nim se připojí další modely, včetně nástupce MINI Countryman a čistě elektrického Rolls-Royce Spectre.

Do roku 2023 bude mít BMW Group na silnicích alespoň jeden čistě elektrický model v přibližně 90 % svých současných tržních segmentů. Během následujících deseti let plánuje společnost prodat celkem přibližně deset milionů čistě elektrických vozidel.

Vozy Neue Klasse, které budou vybaveny výhradně čistě elektrickým pohonem, budou od poloviny desetiletí významně přispívat k celkovému objemu prodejů BMW Group.

Od roku 2030 budou všechny modely MINI vybaveny čistě elektrickým pohonem, přičemž stejně na tom bude také Rolls-Royce. Všechny budoucí nové modely BMW Motorrad v oblasti městské mobility budou taktéž čistě elektrické.

Další milník v úspěšném příběhu BMW M GmbH
S celkovým počtem 163 542 M modelů (+13,4 %) dodaných zákazníkům zaznamenalo BMW M GmbH opět rekordní prodeje v segmentu vysokovýkonných i výkonných vozů. Obzvláště dobře si vedly nové modely BMW M3 a BMW M4. Meziročně vzrostl také prodej modelů BMW X5 M a BMW X6 M. V segmentu výkonných vozů se na růstu podílely především nové deriváty BMW řady 4, a to zejména řada 4 Coupé. Rostoucí oblibě se těšily také modely X3 M40i* a X7 M50i*. V letošním roce k budoucímu úspěchu značky dále přispějí čistě elektrické modely BMW iX M60* a BMW i4 M50*.

Každý desátý zákazník MINI na světě již jezdí čistě elektricky
V loňském roce dodala značka MINI zákazníkům 302 144 vozů, což je o 3,3 % více než v roce 2020. Přibližně 17 procent těchto vozů mělo elektrifikovaný pohon. Více než jeden z deseti zákazníků MINI se rozhodl pro čistě elektrické MINI: MINI Cooper SE* (34 851 kusů). Elektrické MINI je prodejně nejúspěšnějším modelem rodiny MINI a v roce 2021 bylo hnací silou značky, když dosáhlo celosvětového růstu o 98,2 procenta. Díky plánovanému přepracování modelové řady, rozšíření výrobních kapacit a rozvoji nových cílových skupin a trhů bude strategie MINI i nadále zaměřena na úspěšný a ziskový růst.

Rolls-Royce Motor Cars zaznamenal nejvyšší prodeje ve své historii
Rolls-Royce Motor Cars vykázal nejvyšší prodeje v celé své 117leté historii. Celosvětově se prodalo 5586 vozů (+48,7 %). Toto celkové číslo zahrnuje historicky rekordní prodeje ve většině regionů, včetně Velké Číny, Ameriky a Asie a Tichomoří, a v mnoha dalších zemích po celém světě. Uplynulý rok se celosvětově vyznačoval vysokou poptávkou po všech modelech, zejména po modelech Ghost a Cullinan a všech variantách Black Badge, přičemž aktuální objednávky se protáhly až do třetího čtvrtletí roku 2022. Zakázky oddělení Bespoke dosáhly taktéž rekordní úrovně a společnost současně s uvedením modelu Boat Tail oznámila, že oddělení Rolls-Royce Coachbuild se stane trvalou součástí jejího budoucího portfolia. Značka se nadále vyvíjí jako skutečný dům luxusu a nyní se připravuje na historické uvedení svého prvního čistě elektrického automobilu Spectre, které je plánované na čtvrté čtvrtletí roku 2023.

2021: Nejlepší rok pro BMW Motorrad v historii
S 194 261 kusy (+14,8 %) dodanými zákazníkům byl rok 2021 pro BMW Motorrad nejlepším rokem v historii. Stejně jako v předchozích letech se o růst prodejů postaral model BMW 1250 GS, který v roce 2021 s prodejem přibližně 60 000 kusů opět zásadně přispěl k úspěchu značky. Zcela nový model BMW R 1250 RT se na trhu uvedl velmi dobře, což platí také pro velké modely R 18, od nichž se zatím představily čtyři deriváty. Velmi dobře byl přijat také nový model S 1000 R, který společně s prvním modelem BMW M od BMW Motorrad přinesl na scénu čtyřválců novou energii a prokázal vedoucí postavení BMW Motorrad v oblasti technologií.

Prodeje BMW & MINI v regionech/trzích
V Číně BMW Group v roce 2021 opět dosáhlo nového historického prodejního maxima a nadále vede prémiový segment. Celkem bylo zákazníkům v Číně dodáno 846 237 vozů BMW a MINI (+8,9 %). Prodeje elektrifikovaných vozů v Číně nadále nabíraly na dynamice, když vzrostly o 69,6 %. Jen BMW iX3 se zde prodalo více než 21 000 kusů. Také pátý největší trh společnosti, Jižní Korea, zvýšil v roce 2021 své prodeje o 11,0 %, když se prodalo 77 592 kusů.

V USA se dodávky značky BMW zvýšily o 20,8 procenta na 336 644 kusů a byly tak na úrovni předkrizového roku 2019. Značka MINI prodala v USA v roce 2021 29 930 vozů, což představuje nárůst o 6,4 procenta oproti předchozímu roku. Modely BMW X se na celkových prodejích v USA loni podílela 60 procenty.

V Evropě dosáhl celkový počet prodaných vozů BMW a MINI 948 087 kusů (+3,9 %). Historický úspěch značka BMW zaznamenala v Belgii, kde se poprvé v historii stala nejúspěšnější značkou na trhu některé z evropských zemí. Také Nizozemsko zaznamenalo historicky nejvyšší prodejní výsledek: BMW iX3* zde bylo s počtem 2 733 registrací nejprodávanějším elektrickým modelem v prémiovém segmentu.

Na domácím trhu v Německu BMW Group nadále zvyšovalo svůj podíl ve svém segmentu, když v roce 2021 dodalo 267 917 vozů (-6,8 %). S podílem přes 35 % vede prémiový segment. Prodej čistě elektrických vozidel se více než zdvojnásobil (27 248 registrací nových vozů). Po započítání 43 842 plug-in hybridních modelů měla již čtvrtina všech vozidel dodaných v Německu elektrifikovaný pohon.

Údaje o dodávkách uvedené v této tiskové zprávě jsou předběžné a mohou se až do zveřejnění Výroční zprávy BMW Group 2021 změnit.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!