Výstava Verona Motor Bike Expo se stala ideálním místem, kde se italským a evropským nadšencům představily dva exkluzivní projekty úprav motocyklů na bázi ikonického BMW R 18.

Jsou výsledkem spolupráce BMW Motorrad Italy a její dealerské sítě s některými tradičními úpravci ze světa staveb motocyklů na zakázku. R 18 M je projekt navržený italským časopisem LowRide a vytvořený společností American Dreams. Model R 18 Aurora vytvořila společnost Garage 221, kterou oslovilo BMW Motorrad Roma.

BMW R 18 M.

M je písmeno, kterým se označovaly sportovní verze dvoustopých produktů BMW, a dnes se používá i ve světě jedné stopy. Zdrojem inspirace pro projekt BMW R 18 M redakce časopisu LowRide je myšlenka je dát křižníku BMW uhlazenější a sportovnější vzhled, vyhnout se přehánění a hlavně nezapomenout na odkaz na retro linie modelu BMW R 18.

„Stabilita, dlouhý rozvor a suverénní výkon velkého boxeru o objemu 1800 cm3 podněcují bleskové starty a zaslouží si podle našeho názoru sportovní a retro vzhled. V designu R 18 M najdeme podněty z tradice BMW Motorrad a náznaky ze čtyřkolového světa. M znamená Motorsport.“ Takto Giuseppe Roncen, ředitel společnosti LowRide a velký znalec světa motocyklových speciálů, popsal projekt BMW R 18 M.

Práce se soustředily na podvozek, nastavení odpružení, karoserii a příslušenství, přičemž mechanika a elektronika zůstaly nezměněny jako přirozené silné stránky R 18. Odlehčené BMW R 18 M s jinou jízdní pozicí směřující více dopředu slibuje ještě větší radost z jízdy.

Stavělo je mnoho rukou, od designérů až po zkušené řemeslníky.
Projekt R 18 M vznikl díky společnosti BMW Italia a zrodil se na základě emocí, které tento motocykl dokáže vyvolat: zábavný cruiser, silný, živý, s velkým srdcem a nekonečným točivým momentem. Společnost LowRide zapojila do projektu nejlepší italské řemeslníky a firmy specializované v tomto odvětví. Realizace skic byla svěřena designérovi Oberdanu Bezzimu, který byl partnerem společnosti LowRide již v minulosti. Podařilo se mu vytvořit vzrušující výkonný cruiser, aniž by narušil podstatu BMW R 18. Společnost American Dreams se postarala o samotnou stavbu a celkovou koordinaci. Společnost Elaboratorio, specializující se na prototypování a modelování, vytvořila zadní část a sklolaminátový čelní větrný štítek. Firma Carbon Italy vytvořila kryty hlav válců, sací kanály a další detaily z uhlíkových kompozitů. Krátké výfukové potrubí s podpisem ER Exhaust Revolution vytváří celkově kompaktnější vzhled a umožňuje větší úhly náklonů v zatáčkách. Sedlo bylo potaženo kůží L.R. Leather, zatímco lakování bylo svěřeno do rukou Dox Art Factory.
R 18 M:

BMW R 18 Aurora.

Myšlenka a touha společnosti Garage 221 vytvořit zakázkový motocykl na bázi BMW R 18 se zrodila již před časem, při prezentaci tohoto motocyklu na výstavě EICMA 2019. Linie nového křižníku silnic od BMW, inovativní a zároveň věrně tradiční, si podle názoru Piera Francesca Marchia z Garage 221 zasloužily „doplňující prvky a ještě více ducha Heritage, počínaje měkkými liniemi nádrže a konče charakteristickými tvary boxeru“.

Projekt se zpočátku soustředil na studii jednotlivých částí motocyklu, přičemž měl na paměti snahu o propojení nových prvků do působivého celkového sladění. Inspirací mu byly cruisery ze 70. let, které Piera Francesca vždy přitahovaly „pro svoji působivou estetickou vyváženost“. Mezi charakteristické prvky BMW R 18 Aurora od Garage 221 patří blatníky těsně obepínající kola nebo velká kapotáž.

Custom, jehož základem je tradice BMW.
Úpravy, které vedly ke vzniku modelu R 18 Aurora, vycházejí ze zkušeností Garage 221 s motocykly BMW. Opravdu všechny použité prvky pocházejí z jiných modelů BMW Motorrad. Sedlo bylo celé vypůjčeno z modelu BMW R 1200 C z roku 2005, vzpěry kapotáže byly vyrobeny s využitím držáků směrovek z modelu BMW R 100 z roku 1982 a část zadního rámu pochází z BMW K 75 z roku 1991. Dokonce i pro barvu karoserie byl použit kód BMW RT 100 z roku 1983.

Výfukové potrubí bylo vyrobeno ve spolupráci s Leem Vincem, přičemž zvláštní pozornost byla věnována zvuku. Cílem bylo vyvinout ještě plnější a podmanivější zvukový projev. Jeho design byl speciálně navržen tak, aby dodal střední části modelu R 18 velmi osobitou a svalnatou linii. Mřížka chladiče oleje modelu R 18 Aurora působí přirozenou elegancí a je inspirována maskou vozů BMW z 60. let.
R 18 Aurora:

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!