Tak jak je to s „laděním“ motorů? Ano, „koncern“ se středem zájmu… Škoda Octavia, VW Passat a Golf nebo Audi A4 a A6. To jsou automobily, u kterých jejich majitelé nejčastěji nechávají provádět chiptuning, neboli zvyšování výkonu a točivého momentu auta. Zájem o tuto softwarovou úpravu je ale rovněž třeba u Dacie Logan či Duster. Vyplývá to ze statistik společnosti Profichip, která se na chiptuning specializuje.

Optimalizací programu v řídicí jednotce automobilu lze docílit navýšení výkonu až o třicet procent bez negativních dopadů na samotný motor a až patnáctiprocentní úspory na pohonných hmotách. Chiptuning je dnes proto vyhledávanou službou napříč všemi kategoriemi vozů od provedení se slabší až po tu nejsilnější motorizaci.

„Největší zájem je podle našich statistik dlouhodobě o úpravu vozů z koncernu Volkswagen. Stabilně se jedná o vozy Škoda Octavia, Fabia a Yeti. Na špici jsou pak také vozy Volkswagen Passat a Golf a Audi A4 a A6. Co se motorizace týče, jedná se o motory 3.0 TDi 150 a 176 kW, 2.0 TDi 103, 110 a 125 kW a 1.6 TDi 77 a 81 kW,“ uvedl David Šimčík ze společnosti Profichip, která se na tento druh úprav specializuje již 14 let a ročně jich provede v průměru více než pět tisíc.

Druhá příčka oblíbenosti chiptuningu pak podle Davida Šimčíka patří majitelům vozů značky Ford. Konkrétně jde o modely Ford Mondeo, S-MAX a Kuga s motory 2.0 TDci 103 a 120 kW a Focus 1.6 TDci 80 a 85 kW. Třetí místo žebříčku pak obsadily vozy BMQ řady 1, 3, 5 a X5 s motory 2.0 D 110, 120 a 150 kW a 3.0 D 160 a 180 kW.

Chiptuning je oblíbený rovněž u majitelů aut dalších značek. Softwarovou úpravou programu v řídicí jednotce tak procházejí i vozy Hyundai (i30, ix35), Kia (Sportage), Opel (Astra, Insignia, Zafira), Mercedes Benz (A, C, E) či Mazda (3, 5, 6). „Mezi častými zákazníky jsou například i majitelé vozů Dacia, konkrétně modelů Logan a SUV Duster,“ doplnil David Šimčík s tím, že chiptuning se ročně provádí u stovek různých motorizací napříč všemi značkami a modely aut.

TOP 10 nejčastějších zákazníků dle společnosti Profichip:

  • Škoda Octavia, Superb, Fabia, Yeti, Volkswagen Passat, Golf, Audi A4, A6 s motory 3.0 TDi 150, 176 kW, 2.0 TDi 103, 110 a 125 kW, 1.6 TDi 77 a 81 kW
  • Ford Ford Mondeo, S-MAX, Kuga s motorem 2.0 TDci 103 a 120 kW, Ford Focus s motorem 1.6 TDci 80 a 85 kW
  • BMW BMW řady 1, 3 a 5, X5 s motory 2.0 D 110, 120 a 150 kW, 3.0 D 160 a 180 kW
  • Hyundai a Kia Hyundai i30, ix35, Kia Sportage s motory 1.6 CRDi 66, 81, 85 kW, 1.7 CRDi 85 kW, 2.0 CRDi 100 a 135 kW
  • Renault a Dacia Renault Clio, Mégane, Laguna, Koleos, Dacia Logan, Duster s motory 1.5 DCi 55, 77 a 81 kW, 2.0 DCi 110 a 127 kW
  • Opel Opel Astra, Insignia, Zafira s motory 1.7 CDTi 81 kW, 2.0 CDTi 118 a 121 kW
  • Peugeot a Citroen Peugeot 3008, 5008, Citroen C4, C5 s motory 1.6 Hdi 80 a 88 kW, 2.0 HDi 110 a 120 kW
  • Mazda Mazda 3, 5, 6 s motory 2.0 MZR-CD 81, 110 a 129 kW
  • Toyota Toyota Avensis, RAV4, Hilux s motory 2.2 D-4D 110 a 130 kW, 3.0 D-4D 127 kW
  • Mercedes Benz Mercedes Benz A, C, E s motory 2.2 CDi 100, 125 a 150 kW, 3.0 CDi 165 a 195 kW
Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!