Ë-C4 DOSÁHL DÍKY TECHNOLOGICKÝM NOVINKÁM ZVÝŠENÍ DOJEZOVÉ VZDÁLENOSTI

ë-C4 dosahoval již při uvedení na trh vynikajícího dojezdu, a to díky výběru celé řady vhodných technologických řešení při přípravě projektu, včetně použití pneumatik třídy „A+“, které snižují valivý odpor a zvyšují účinnost. Od října se vůz ë-C4 dočkal dalšího zlepšení díky technologickým novinkám, které zvyšuje jeho dojezdovou vzdálenost. V rámci cyklů WLTP je zvýšení certifikovaného dojezdu jen 7 km na 357 km, ale skutečné zlepšení v reálném provozu může být téměř 30 km v závislosti na podmínkách používání (venkovní teplota, typ silnice, styl jízdy atd.). Tento vývoj tak zvyšuje všestrannost vozu a klid při každodenních cestách i dlouhých výletech.

Elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) a baterie o kapacitě 50 kWh, kterými jsou vybaveny vozy s platformou e-CMP, zůstávají beze změny, ale jejich výkon je optimalizován díky několika vylepšením:

přidání čidla vlhkosti spolu s novým nastavením tepelného čerpadla optimalizuje řízení vytápění a klimatizace, a tím šetří baterii;
optimalizace se dočkal také převodový systém díky novému koncovému převodu a změně převodového poměru převodovky, což zvyšuje dojezd.

Obliba C4 s elektromotorem v Evropě velmi rychle roste a ë-C4 již v říjnu představoval 32,5 % prodaných C4.

CITROËN POMÁHÁ SVÝM ZÁKAZNÍKŮM B2C A B2B ZLEPŠIT POUŽÍVÁNÍ JEJICH PLUG-IN HYBRIDNÍHO MODELU C5 AIRCROSS

Ambicí Citroënu je neustále inovovat a nabízet produkty a služby, které usnadňují přístup k mobilitě a podporují celkový zážitek z jízdy bez stresů. Tato filozofie platí i pro elektrifikaci nabídky. Citroën se snaží svým zákazníkům z řad B2C a B2B pomáhat optimalizovat používání plug-in hybridních vozů a komfort, který poskytují, a přichází s podpůrnými řešeními, jako jsou Plug-in-Reminder a PHEV Connect.

PLUG IN REMINDER:

Od října dostávají majitelé modelu C5 Aircross Plug-In Hybrid ve Francii a Velké Británii na palubě svého vozidla upozornění, pokud vůz pravidelně nedobíjejí. Tato novinka je součástí automatické aktualizace softwaru vozu „Over The Air“ a nevyžaduje od zákazníků návštěvu prodejce Citroën. Systém má zákazníkům pomoci optimalizovat výkon plug-in hybridních vozů a dále snižovat dopad na životní prostředí. Náš výzkum toho, jak zákazníci vozy používají, je povzbudivý. Aktuální údaje ukazují, že 55 % jízd kratších než 40 km se uskutečňuje pouze v elektrickém režimu a 52 % zákazníků již dobíjí svůj vůz každých 100 km nebo 50 km. Cílem je povzbudit je, aby se posunuli ještě dál a plně tak využili všech výhod plug-in hybridu.

Citroën C5 Aircross Plug-In Hybrid je vybaven baterií o kapacitě 13,2 kWh, která mu umožňuje bezemisní elektrický dojezd 55 km (WLTP). Systém využívá palubní počítač, který analyzuje jízdy, stav nabití baterie a počet provedených dobití. Oznámení se zobrazují ve formě zpráv na dotykovém displeji vozidla. Zpočátku, po pěti dnech a deseti jízdách bez připojení vozu k elektrické síti, vyšle software prostřednictvím dotykové obrazovky jedno oznámení denně. Pokud vozidlo není připojeno k síti ani po 30 dnech, zobrazí se oznámení během jízdy dvakrát denně.

Tato funkce bude počátkem roku 2022 rozšířena do dalších zemí a objeví se také v příštím vlajkovém modelu značky, novém plug-in hybridním voze C5 X.

PHEV CONNECT:

PHEV Connect je nová online služba určená správcům vozových parků s plug-in hybridními vozidly, která jim pomáhá s přechodem na nové energie a se snižováním nákladů a emisí CO2 jejich vozového parku. Systém využívá telematickou jednotku Citroën Connect Box, která přenáší informace o voze.

PHEV Connect poskytuje správcům vozových parků přesné informace o využívání jejich vozového parku a umožňuje jim ovlivňovat chování řidičů. Správci vozového parku mají na řídicí platformě PHEV Connect k dispozici přístrojový panel s následujícími informacemi o svém vozovém parku:

procento využití vozového parku v elektrickém a hybridním režimu,
četnost nabíjení,
spotřeba paliva a doba připojení k elektrické síti pro celý vozový park i pro jednotlivá vozidla,
potenciální úspory plynoucí z lepšího chování řidičů nebo častějšího připojení k nabíjecím stanicím.

Tyto informace pomáhají správcům vozových parků zlepšit provozní náklady (TCO) tím, že uživatelům poskytují individuální rady ohledně maximalizace využívání elektrického režimu, častějšího nabíjení vozidel a přizpůsobení stylu jízd. Tento přístrojový panel také správci pomáhá sestavit nabídku mobility v souladu s používáním hybridních vozů.

Systém PHEV Connect se v Evropě* používá od března 2021 a zahrnuje již více než 7 400 vozidel.
* G10

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!