Prodejem 537 095 vozů v r. 2021, dosáhla DACIA zvýšení o 3 % na trhu postiženém pandemickou krizí a krizí v dodávkách elektronických komponentů.

Značka zvýšila tempo a na evropském trhu osobních vozů prodaných fyzickým osobám dosáhla rekordního podílu 6,2 %, což značce umožnilo vystoupit poprvé na evropské stupně vítězů v prodeji jednotlivcům.

Tohoto výsledku bylo dosaženo díky úspěchu nových generací modelů DACIA Sandero (více než 226 000 prodaných vozů) a DACIA Duster (více než 186 000 prodaných vozů).

Sandero zůstává nejprodávanějším modelem fyzickým osobám v Evropě každoročně od r. 2017 a Duster je nejprodávanějším SUV fyzickým osobám v Evropě od r. 2018.

Model DACIA Spring, jehož prodej začal na jaře (27 876 vozů), již hraje jednu z vedoucích úloh na trhu čistých elektromobilů. Objednávky po 9 měsících od uvedení do prodeje čítají více než 46 000 vozů.

O oblíbenosti značky DACIA svědčí i míra růstu a věrnosti zákazníků, která je za r. 2021 nadále velmi vysoká a měla by stoupat i v r. 2022 rozšířením produktové nabídky a uvedením nového modelu Jogger v prvním čtvrtletí – rodinného, až sedmimístného vozu.

Roustoucí objemy a podíly na trhu

Objemy prodejů značky DACIA, zvýšené o 3,1 % oproti předchozímu roku, dosáhly v r. 2021 536 095 vozů na trhu, silně postiženém pandemickou krizí a krizí v dodávkách elektronických komponentů. DACIA zvýšila svůj podíl na trhu o 0,1 bodu na 3,5 %.

Růst značky DACIA se vysvětluje zejména úspěchem její nové modelové řady u fyzických osob. DACIA v r. 2021 v Evropě dosáhla rekordního podílu 6,2 % na trhu osobních vozů pro soukromou klientelu a stala se tak poprvé třetí nejprodávanější značkou v Evropě v tomto druhu odbytu.

DACIA je první značkou osobních vozů prodávanou fyzickým osobám ve Francii a v Rumunsku a mezi prvními pěti na 10 dalších evropských trzích (Itálie, Španělsko, Portugalsko, Belgie, Rakousko, Polsko, Česká republika, Slovensko, Maďarsko a Chorvatsko). V Německu se značka zařadila mezi prvních deset a drží si vedoucí postavení v Maroku.

Tento výkon se opírá o úspěch nových generací Sandero a Duster.

Model DACIA Sandero vykázal za r. 2021 226 825 prodaných vozů, přičemž více než 90 % tohoto objemu tvoří její třetí generace. V r. 2021 byl model DACIA Sandero pátý rok za sebou nejprodávanějším modelem fyzickým osobám v Evropě. Za zmínku stojí, že Sandero je v některých zemích dokonce nejprodávanějším vozem pro všechny typy klientely dohromady, což mu umožnilo dosáhnout 2. místa mezi nejprodávanějšími vozy v Evropě.

DACIA Duster sleduje tentýž směr a od r. 2018 je nejprodávanějším SUV fyzickým osobám v Evropě. S 186 001 prodanými vozy v r. 2021 ve všech zemích dohromady přesáhl Duster 2 miliony vozů uvedených do provozu od začátku své komercializace v r. 2010.

Model DACIA Spring, uvedený na trh na jaře, vstoupil úspěšně na trh elektromobilů s 27 876 prodanými vozy a ke konci

r. 2021 registroval více než 46 000 objednávek. Spring byl vyvinut za účelem zpřístupnění elektromobility pro každodenní použití a stal se referenčním vozem pro městský provoz na četných trzích, přičemž 80 % těch, kteří si Spring koupili, předtím klienty značky Dacia nebyli.

Modelová řada mířící vzhůru

Nabídka značky DACIA se stále drží svých základních atributů, které jsou zásadní pro zákazníky, ale stává se stále více atraktivní i díky svým nejlépe vybaveným verzím. Proto si 90 % zákazníků DACIA Spring zvolilo výbavu Comfort Plus, verze Stepway představuje 70 % prodejů modelu Sandero a 60 % zákazníků modelu Duster dalo přednost nabízené úpravě Prestige.

Toto nadšení pro lépe vybavené verze modelové nabídky provází míra růstu nových zákazníků o 60 % (mimo skupinu Renault). A při obměně svého vozu se 75 % zákazníků značky DACIA rozhodlo zůstat u skupiny Renault.

Pozitivní výhled na rok 2022

V r. 2022 se k úspěšným modelům výrobní řady DACIA přidá model Jogger. Sedmimístný, nově pojatý rodinný vůz, který hodlá vyhovět potřebám klientely vyžadující pohodlí, prostorný interiér a modularitu.

V r. 2022 se bude dále rozvíjet strategický plán, a to cestou rozvoje nové identity značky, jak v prodejní síti (počínaje prvním pololetím), tak v oblasti nových produktů (koncem roku).

Objemy za r. 2021 celosvětově: 537 095
DACIA Sandero 226 825
DACIA Duster 186 001
DACIA Spring 27 876
DACIA Logan 27 136
DACIA Lodgy 24 526
DACIA Dokker 44 684
DACIA různé 47

„DACIA je dnes pro skupinu Renault skutečnou hnací silou růstu. 60 % zákazníků značky DACIA přichází ke skupině Renault odjinud a 75 % majitelů značky při obměně jejich vozu zůstává u skupiny”, upřesňuje Denis Le Vot, generální ředitel značek Dacia & LADA.
„Tohoto úspěchu bylo dosaženo zejména díky vyšším výbavám každého modelu, pro který se zákazníci vyslovili. Růsty objemů i podílů na trhu potvrzují, že DACIA si získává stále více příznivců. V r. 2022 začne DACIA psát další kapitolu své historie. Zhmotňuje se další rozvoj našeho strategického plánu zejména uvedením modelu Jogger na trh a završením projektu nové identity značky.“

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!