Strategický „Plán S“ do roku 2030 byl doplněn o růstové strategie pro nové produkty se zaměřením na závazek elektrifikace
Do roku 2030 chce Kia celosvětově prodávat 4,19 milionu vozidel s tržním podílem na úrovni 4,5 %
Elektromobily: cíl do roku 2030 prodávat 1,26 milionu elektromobilů
Podíl na celosvětovém trhu s elektromobily 4,3 %;
rozšíření modelové nabídky elektromobilů
Vozidla PBV: do roku 2030 prodávat 250 000 vozidel PBV
Uvedení modelu PV5 v roce 2025, PV7 v roce 2027 a PV9 v roce 2029
Nový pick-up: uvedení elektrického pick-upu pro Severní Ameriku v návaznosti na úspěšný model pick-upu Tasman
Plán celosvětových prodejů modelu Tasman v objemu 80 000 kusů ročně
Cíl do roku 2030 dosáhnout tržeb v objemu 170 bilionů korejských wonů a marže provozního zisku přes 10 %
Kia v letech 2025–2029 investuje 42 bilionů KRW včetně 19 bilionů KRW do budoucích obchodních aktivit
Odhad obchodních výsledků v roce 2025
Cíl dosáhnout tržeb přes 112 bilionů KRW a podílu na trhu 3,7 %
Marže provozního zisku na úrovni 11 % v rámci celosvětových prodejů, více než 3,2 mil. vozidel

Společnost Kia Corporation (dále jen „Kia“) dnes na Dni investorů s CEO v korejském Soulu představila své střednědobé až dlouhodobé obchodní strategie a finanční cíle. V rámci svého aktualizovaného „Plánu S“ – střednědobého až dlouhodobého obchodního plánu – Kia nastínila svoji odvážnou strategii dosáhnout do roku 2030 celosvětových prodejů v objemu 4,19 milionu vozidel, z toho 2,33 milionu hybridních a čistě elektrických vozidel (BEV).

Kia využije svoji agilitu a flexibilitu v reakci na tržní prostředí a diverzifikuje motory svého růstu představením nových modelů, jako jsou vozidla PBV a pick-upy – a dalších klíčových obchodních aktivit do budoucna.

„Od zahájení transformační strategie Kia v roce 2021 se značka soustavně posouvá k tomu, aby se stala poskytovatelem řešení trvale udržitelné mobility, která inovují prostor a umožňují zákazníkům lépe využívat svůj čas nad rámec klasických dopravních prostředků,“ uvedl Ho Sung Song, prezident a CEO společnosti Kia. „Budeme pokračovat v rozvoji značky zaváděním střednědobých až dlouhodobých strategií, abychom posílili svoji vlastní stabilitu a účinně reagovali na změny v automobilovém průmyslu.“

Shrnutí „Plánu S“ do roku 2030

Růst prodejů

Různorodá modelová nabídka

• Do roku 2030 roční prodeje v objemu 4,19 milionu vozidel – 2,33 milionu elektrifikovaných vozidel (1,26 milionu elektromobilů a 1,07 milionu xHEV)

– 15 modelů elektromobilů a 10 modelů xHEV do roku 2030

• Zvýšení celosvětové výrobní kapacity o 17 % na 4,25 milionů vozidel do roku 2030

• Diverzifikace modelové nabídky hybridů, rozšíření řad elektromobilů a vozidel PBV, uvedení pick-upu Tasman

Podrobnosti strategie

Elektromobily

• Rozšíření nabídky elektromobilů o modely EV3, EV4, EV5 a EV2

• Cíl do roku 2030 prodávat 1,26 milionu čistých elektromobilů

• Vylepšení zákaznických služeb pro elektromobily a dobíjecí infrastruktury prostřednictvím strategických partnerství

• Optimalizovaná flexibilní výroba napříč globálními výrobními závody

Vozidla PBV

• Cíl do roku 2030 prodávat 250 000 vozidel PBV

• Diverzifikace nabídky PV5 s pěti karosářskými variantami a různými přestavbami pro konkrétní trhy

• Rozšíření nabídky vozidel PBV o model PV7 v roce 2027; model PV9 v roce 2029

Pick-up

• Uvedení pick-upu Tasman; plánované roční prodeje 80 000 kusů a tržní podíl šest procent

• Pokrytí různorodých potřeb trhu prostřednictvím modelů s konvenčním pohonem i čistých elektromobilů

• V plánu nový elektrický pick-up pro Severní Ameriku; dlouhodobý roční prodejní cíl 90 000 kusů

Budoucí obchodní aktivity

• Zaměření na vývoj softwarově definovaných vozidel a autonomního řízení, další začleňování technologií robotiky a budování multimodální dopravní sítě s využitím technologií letecké mobility (AAM)

• Uvedení softwarově definovaného vozidla Pace Car v roce 2026 a implementace autonomního řízení Level 2+ od roku 2027

Roční a střednědobé až dlouhodobé obchodní a finanční cíle 2025

• Uvedení pěti nových modelů, jednoho produktového vylepšení a tří odvozených modelů

• Plán velkoobchodních prodejů v objemu 3,22 milionu kusů, meziroční nárůst o 4,1 procenta

• Dosažení tržeb v objemu 112 bilionů KRW, meziroční nárůst o 4,7 %

Střednědobý až dlouhodobý horizont

• Investice ve výši 42 bilionů KRW v letech 2025 až 2029 na podporu dlouhodobého růstu

• Dosažení tržeb ve výši 170 bilionů KRW; provozní zisk ve výši 18 bilionů KRW, do roku 2030 marže provozního zisku na úrovni přes 10 %

• Cíl celkové návratnosti pro akcionáře v letech 2025–2027 je stanoven na 35 procent

Do roku 2030 nárůst prodejů na 4,19 milionu vozidel s podílem na trhu 4,5 %

Kia plánuje do roku 2030 prodávat 1,11 milionu vozidel v Severní Americe a 774 000 v Evropě, přičemž v Koreji chce dosáhnout prodejů v objemu 580 000 vozidel. V Indii Kia podpoří prodej nově uvedeného modelu Syros s cílem dosáhnout objemu 400 000 kusů.

Cílem společnosti je do roku 2030 prodávat 2,33 milionu elektrifikovaných vozidel, což představuje 56 procent jejího celkového prodejního cíle. Tento cíl zahrnuje čisté elektromobily, kterých se bude prodávat 1,26 milionu kusů, a modely xHEV1, kterých bude 1,07 milionu kusů. Na hlavních trzích by měl podíl elektrifikovaných modelů na celkových prodejích vzrůst na 70 % v Severní Americe, 86 % v Evropě, 73 % v Koreji a 43 % v Indii.

Aby Kia uspokojila poptávku, posílí o 17 % svoji globální výrobní kapacitu z 3,63 milionu vozidel v roce 2025 na 4,25 milionu vozidel do roku 2030.

Kia diverzifikuje nabídku svých hybridních modelů napříč všemi segmenty, od kompaktů až po největší vozy včetně modelů SUV Seltos a Telluride. V reakci na rostoucí poptávku po hybridních vozidlech chce automobilka do roku 2030 zvýšit prodej hybridních modelů na téměř jeden milion kusů, což je dvojnásobek oproti plánovaným 490 000 kusům v roce 2025.

Ve snaze urychlit přechod k elektromobilitě podpoří Kia masové přijetí elektromobilů rozšířením stávající modelové nabídky elektromobilů o další mainstreamový model EV2, který naváže na modely EV3, EV4 a EV5. Společnost dále rozšíří svoji modelovou nabídku vozidel PBV (Platform Beyond Vehicle), počínaje modelem PV5 v letošním roce, a vstoupí do segmentu pick-upů s cílem podpořit svoji konkurenční výhodu.

Růstové strategie pro nové modely: elektromobily, vozidla PBV a pick-up

Strategie: ① Posílit vedoucí postavení na poli elektromobilů uvedením kompletní řady mainstreamových modelů

Kia si určila cíl do roku 2030 zvýšit prodeje elektromobilů na 1,26 milionu vozidel. K tomu napomůže posílení vedoucího postavení značky Kia na poli elektromobility prostřednictvím dalších mainstreamových modelů, zvýšením cenové konkurenceschopnosti, zlepšením zákaznických služeb a optimalizací výrobních strategií.

V návaznosti na úspěch vlajkových lodí EV6 a EV9 plánuje Kia rozšířit svoji modelovou řadu mainstreamových elektromobilů o modely EV3, EV4, EV5 a EV2.

Strategie nákladových inovací budou zaměřeny na optimalizaci hardwaru s využitím takových návrhů interiérů a exteriérů, které zákazníkům přinesou reálnou hodnotu, při současné standardizaci softwaru pro elektromobily prostřednictvím elektronické architektury příští generace.

Kia vylepší zákaznické služby v oblasti elektromobility rozšířením míst provádějících specializovanou údržbu, zaváděním certifikovaných školicích programů pro servis elektromobilů a poskytováním služeb vzdálené diagnostiky.

Rozvoj dobíjecí infrastruktury pro elektromobily bude pokračovat prostřednictvím strategických partnerství značky Kia, např. se společností E-pit v Koreji, společným podnikem IONNA v Severní Americe a společným podnikem Ionity v Evropě.

Optimalizace výroby elektromobilů

Za účelem optimalizace vlastního dodavatelského řetězce se Kia chystá rozšířit lokální výrobu elektromobilů v klíčových regionech. Korea bude globálním centrem vývoje a výroby elektromobilů; Severní Amerika se zaměří na středně velká až velká SUV; Evropa na kompaktní modely SUV a hatchbacky; resp. Indie na kompaktní vozy SUV pro místní trh.

Kia si zachová flexibilitu tím, že bude vyrábět celou svoji modelovou řadu – vozidla s konvenčním pohonem, hybridy a elektromobily – ve 13 stávajících výrobních závodech po celém světě a zároveň zvýší efektivitu výroby ve dvou závodech specializovaných na výrobu elektromobilů.

Závod EVO v Kwangmjongu, který zahájil provoz v loňském roce, přispívá k širšímu přijetí elektromobilů prostřednictvím modelu EV3. Další mainstreamový model Kia EV4 se začal sériově vyrábět letos v březnu a je připraven k celosvětovému uvedení na trh. Závod EVO ve Hwaseongu, který zahájí výrobu modelu PV5 v souladu s uvedením na trh v červenci 2025, bude rozšířen za účelem výroby modelu PV7 v roce 2027, a ještě tak posílí pozici značky na trhu.

Strategie ②: Posílení aktivit na poli PBV jako nový hybný moment růstu

Kia je připravena revolučním způsobem změnit celé odvětví mobility rozšířením aktivit na poli vozidel PBV, zvýšením dynamiky růstu a předefinováním svého obchodního rámce se zaměřením na zákazníka.

Do roku 2030 se chce Kia v maximální možné míře zaměřit na rostoucí poptávku po lehkých užitkových vozidlech (LUV) s elektrickým pohonem, aby v Evropě, Koreji a na dalších globálních trzích prodávala celkem 250 000 vozidel ročně.

Ve snaze vybudovat si dominantní postavení v segmentu PBV se Kia strategicky zaměřuje na pět klíčových oblastí:

produkt
výrobu
řešení
služby
kanály

2-1. Různorodá modelová nabídka PBV

Po uvedení modelu PV5 v červenci 2025 se Kia chystá rozšířit svoji nabídku vozidel PBV uvedením modelu PV7 v roce 2027, resp. modelu PV9 v roce 2029. Model PV5 bude k dispozici v karosářských variantách Passenger (osobní provedení), Cargo (nákladní vůz) a Chassis Cab (podvozek s kabinou), jakož i ve formě různých přestaveb, jako např. B2C Premium, Light Camper (lehký karavan), Crew Van (dodávka s prodlouženou kabinou), Open Bed (korba) a Box/Refrigerated Truck (chladírenská skříňová nástavba).

2-2. Specializovaná výroba vozidel PBV

Kia ve svém závodě EVO v Hwaseongu vytváří pružný a efektivní výrobní ekosystém a buduje centrum zaměřené na vývoj a výrobu přestaveb vozidel PBV. Kia bude kromě toho spolupracovat s předními místními specialisty na přestavby v klíčových regionech, aby zajistila, že individualizovaná vozidla PBV budou splňovat jedinečné potřeby konkrétních trhů při zachování výjimečné kvality a spolehlivosti.

2-3. Individualizovaná řešení pro efektivitu podnikání

Řešení vozidel PBV značky Kia, založená na konceptu softwarově definovaných vozidel koncernu HMG, přispějí k ještě lepším zákaznickým zkušenostem díky strategickým partnerstvím s globálními technologickými firmami.

Služby správy vozového parku budou vylepšeny o prediktivní údržbu na bázi AI a kontextovou analýzu nehod. Uvedené funkce budou začleněny do třetí generace systému pro správu vozového parku (FMS) Kia, který firmám pomůže zlepšit provozní efektivitu a snížit náklady.

2-4. Balíčky služeb pro hladký provoz

Vlastní řešení pro správu vozového parku Kia spojí se základními provozními službami (jako je např. financování, dobíjení a údržba) s cílem zefektivnit vlastnictví a správu vozidel pro firemní zákazníky. Tyto balíčky služeb budou zahrnuty do systému jednotné fakturace, což usnadní úhradu služeb pro maximální pohodlí firemních zákazníků.

2-5. Optimalizace zákaznických a prodejních kanálů

Kia vylepšuje prostředí pro firemní zákazníky cestou optimalizace online i offline prodejních kanálů.

V offline prostředí Kia určí vybrané prodejce, kteří se stanou specialisty na vozidla PBV, a vytvoří tak optimální podmínky, aby si zákazníci mohli vyzkoušet kompletní nabídku vozidel, řešení a služeb PBV na jediném místě.

Kia spustí zákaznický web věnovaný vozidlům PBV a vytvoří portál pro specialisty na přestavby, aby zajistila snadný přístup k informacím a službám souvisejícím s vozidly PBV.

Obchodní aktivity na poli PBV, které jsou klíčovým motorem růstu značky Kia, budou i nadále expandovat napříč trhy a obchodními modely. Cílem společnosti je rozšířit zákaznickou základnu nad rámec tradiční soukromé klientely pořizující osobní automobily a proniknout do firemního segmentu lehkých užitkových vozidel. Z pohledu regionů plánuje Kia rozšířit aktivity na poli PBV ze svých primárních cílů – Evropy a Koreje – do Severní Ameriky, na Střední východ, do Asie a Tichomoří a Japonska.

Strategie ③: model pick-upu – vstup do nového segmentu uvedením modelu Tasman

Cílem Kia je uspokojovat rozmanité potřeby zájemců o pick-upy, a proto nabídne provedení se spalovacím motorem (ICE) i čistě elektrickým pohonem. První pick-up značky Tasman bude uveden na trh v Koreji, Austrálii a na rozvojových trzích, přičemž ročním prodejním cílem je 80 000 kusů při šestiprocentním podílu na trhu.

V Severní Americe chce Kia představit čistě elektrický pick-up založený na nové platformě EV, která je určena do města i do terénu. S tímto inovativním modelem Kia cílí na střednědobé až dlouhodobé roční prodeje v objemu 90 000 vozidel při sedmiprocentním podílu na trhu. Model bude mít nejlepší interiér a nákladový prostor ve své třídě, robustní tažné zařízení, terénní schopnosti, pokročilý infotainment a bezpečnostní funkce.

Směry vývoje produktů a budoucí obchodní aktivity

Produktová strategie Kia se zaměřuje na uspokojování různorodých potřeb zákazníků prostřednictvím čtyř klíčových pilířů: konektivity, autonomního řízení, jízdních schopností a designu.

Konektivita: Kia rozšíří aktualizace prostřednictvím vzdáleného přístupu (OTA), aby bylo možné na dálku aktualizovat software vozidel včetně podpory diagnostických funkcí. Technologie palubní konektivity se rozšíří ze 34 zemí v roce 2024 na 71 zemí do roku 2026 (včetně Středního východu, Asie a Tichomoří a Latinské Ameriky).
Autonomní řízení: Kia vylepší vlastní software pro autonomní řízení a integraci vozidel a zároveň bude spolupracovat s externími subjekty na údajích o vozidlech, infrastruktuře a průmyslových standardech. Tento vývoj bude v souladu s přechodem společnosti k softwarově definovaným vozidlům (SDV).
Jízdní schopnosti: Kia zlepší jízdní schopnosti a spotřebu paliva s využitím hybridního pohonu nové generace a systému EREV (Extended Range Electric Vehicle), jenž kombinuje výhody čistě elektrického a konvenčního pohonu. Pokročilá technologie akumulátorů přináší vyšší energetickou hustotu a výkon za nízkých teplot, zatímco vylepšený systém výkonové elektroniky zlepšuje rychlost dobíjení, bezpečnost a odolnost.
Design: Kia i nadále rozvíjí svoji designovou filozofii „Spojené protiklady“ a aplikuje ji na budoucí modely elektromobilů, jako je např. EV2.

Rozšíření budoucích obchodních aktivit: softwarově definovaná vozidla (SDV), autonomní řízení, robotika a technologie letecké mobility (AAM)

S cílem urychlit inovace koncernu HMG v oblasti softwarově definovaných vozidel spolupracuje Kia s dalšími partnery v rámci koncernu, včetně divize Advanced Vehicle Platform Division a globálního softwarového centra 42dot.

Kia urychluje svůj přechod na softwarově definovaná vozidla a za tímto účelem vyvíjí tří klíčové technologie: vyspělou elektrickou/elektronickou (E/E) architekturu, která umožňuje bezproblémové aktualizace a optimalizuje schopnosti; robustní operační systém SDV, který zajišťuje stabilní a hladce fungující uživatelské prostředí; a software, který poskytuje platformu pro intuitivní, vysoce personalizované aplikace na podporu co nejlepší konektivity a funkčnosti.

Kia plánuje v roce 2026 představit softwarově definované vozidlo Pace Car, které bude vybaveno kompletní technologií SDV a technologií autonomního řízení se začleněním funkcí umělé inteligence. Po premiéře tohoto vozu plánuje Kia implementovat autonomní řízení Level 2+, které se vyznačuje pokročilejšími a stabilnějšími autonomními systémy a technologií na bázi AI, a zároveň připraví půdu pro sériovou výrobu a komplexní softwarový ekosystém od roku 2027.

Kia se ve spolupráci s klíčovými technologickými dceřinými společnostmi koncernu HMG (např. Motional, Boston Dynamics nebo Supernal) zaměřuje na začleňování budoucích technologií a vývoj nových obchodních modelů.

Kia spolupracuje se společností Motional na aplikaci technologie autonomního řízení do celé své modelové nabídky elektromobilů. V oblasti logistiky se Kia a Boston Dynamics připravují na budoucnost automatizace s využitím specializovaného logistického robota Stretch a integrují vozidla PBV se čtyřnohým robotem Spot pro doručování „na poslední kilometr cesty“.

Prostřednictvím partnerství se společností Supernal, která se zabývá pokročilými technologiemi letecké mobility (AAM), chce Kia propojit vozidla PBV s řešeními letecké mobility, a vytvořit tak hladce fungující multimodální dopravní systém.

Roční a střednědobé až dlouhodobé obchodní a finanční cíle

Navzdory globální nejistotě v loňském roce dosáhla Kia rekordních výsledků s ročními tržbami ve výši 107,4 bilionu KRW a marží provozního zisku na úrovni 11,8 procenta.

Kia si v návaznosti na tempo z roku 2024 stanovila obchodní plán pro rok 2025 s velkoobchodními prodeji v objemu 3,22 milionu vozidel, což představuje meziroční nárůst o 4,1 procenta. Kromě toho si společnost klade za cíl dosáhnout tržeb přes 112 bilionů KRW, což je o 4,7 % více než o rok dříve, s marží provozního zisku na úrovni 11 %.

V roce 2025 uvede Kia na trh pět nových modelů, jedno produktové vylepšení a tři odvozené modely. Pick-up s označením Tasman podpoří novou poptávku a napomůže k růstu tržeb, zatímco EV4 bude i nadále hrát klíčovou roli v mainstreamovém segmentu elektromobilů. Uvedení modelu PV5 na trh dále bude znamenat začátek specializovaných obchodních aktivit Kia na poli PBV.

Ve střednědobém až dlouhodobém horizontu chce Kia do roku 2030 dosáhnout tržeb ve výši 170 bilionů KRW a provozního zisku 18 bilionů KRW – což znamená marži provozního zisku přes 10 %. Společnost plánuje v dlouhodobém horizontu udržet silnou ziskovost prostřednictvím rostoucího objemu společně se strategiemi zvyšování ziskovosti u hybridů a elektromobilů a transformace softwarově řízeného obchodního modelu s výrazným zaměřením na vozidla SDV.

Budoucí investiční záměr a zásady návratnosti pro akcionáře

Kia plánuje v příštích pěti letech investovat celkem 42 bilionů KRW. To představuje nárůst o čtyři biliony KRW oproti oznámení z loňského roku. Z toho 19 bilionů KRW se bude týkat budoucích obchodních aktivit včetně elektrifikace, softwarově definovaných vozidel, robotiky a technologií AAM.

Kia dále zopakovala své střednědobé finanční cíle pro roky 2025 až 2027, které zahrnují dosažení ročního růstu tržeb přes 10 %, marže provozního zisku přes 10 % a návratnosti vlastního kapitálu (ROE) přes 15 %.

Aby Kia dosáhla vyvážených střednědobých finančních cílů, stanovila si v tomto období cíl celkové návratnosti pro akcionáře (TSR) ve výši 35 %, což zahrnuje dividendy, odkupy akcií a rušení akcií.

Společnost bude i nadále uplatňovat politiku návratnosti vstřícnou k akcionářům s minimální dividendou na akcii ve výši 5000 KRW. Za účelem vyšší transparentnosti bude společnost nakupovat a rušit až 10 % čistého zisku.

1 Vozidla s hybridním elektrickým pohonem (HEV), plug-in hybridní vozidla (PHEV) a elektromobily s prodlouženým dojezdem (EREV).

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!