Nový Mustang California Special ztělesňuje svobodomyslného ducha prvního stejnojmenného modelu z roku 1968. Vyrábí se výlučně jako Convertible se skládací střechou a vyznačuje se specifickým provedením emblémů, polepů, 19palcových kol z lehké slitiny i dalších detailů. Hnací sílu pro pohodové projížďky s větrem ve vlasech obstarává charizmatický vidlicový osmiválec o výkonu 331 kW (450 k).

Také v interiéru se objevují specifické detaily, které zdůrazňují exkluzivitu modelu California Special. Požitek z jízdy se staženou střechou v chladném i teplém počasí zesilují sériově dodávaná vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla, 12palcový digitální přístrojový štít nebo systém SYNC 3, který umožňuje přehrát oblíbenou skladbu nebo se nechat navigovat k nejbližší pláži prostým vyslovením hlasového pokynu.

V souvislosti s příchodem Mustangu California Special do Evropy zveřejnil Ford nové video, které oslavuje ducha Mustangu a připomíná, že Kalifornie je stav mysli, do nějž se lze ponořit bez ohledu na to, kde se zrovna nacházíte.

„California Special je v Americe důležitou součástí historie Mustangu a symbolizuje mnohé z toho, co Mustang pro veřejnost znamená: požitek z jízdy a svobodu volných silnic. Tyto ideály silně rezonují také u evropských automobilových fanoušků, proto je na čase, aby i zdejší zákazníci měli možnost poznat jedinečnou kombinaci stylu, dynamiky a řidičské radosti, kterou California Special přináší,“ řekl Matthias Tonn, šéfkonstruktér programu Mustang ve Ford of Europe.

Nová interpretace klasického designu

Když dnes už legendární Mustang v roce 1964 poprvé vyjel do ulic, po celé Americe začaly vznikat kluby majitelů a řada místních prodejců začala nabízet vlastní varianty designu. Pro jednu z nich, inspirovanou prototypem Shelby GT kupé se stupňovitou zádí z roku 1967, se vžil název California Special.

Původní verze měla černou masku, mlhová světla, boční pruhy, které končily u nových ventilačních otvorů před zadními koly, a spoiler inspirovaný modely Shelby. Fordu se líbila, proto v modelovém roce 1968 vyrobil omezené množství vozů California Special.

Novodobá intepretace je nabízena pouze jako Convertible se skládací střechou. Oslavuje tak příjemné kalifornské podnebí, nikoliv nepodobné evropskému Středomoří. Na originál odkazuje přední mřížkou v černém odstínu Ebony. Emblém GT/CS je vyvedený v červené Race, boční pruhy jsou černo-červeno-šedé. Táhnou se od předních partií až k zadním blatníkům a obsahují skrytý nápis „California Special“, který je za horších světelných podmínek téměř neviditelný a zřetelně vystoupí až na přímém slunečním světle.

Podobně jako v případě originálu nechybějí aerodynamické doplňky, poukazující na sílu osmiválce. K většímu přednímu spoileru lze na přání dodat také boční ventilační otvory. Zadní partie zdobí falešné víčko nádrže a čtyři koncovky výfuku, celkový dojem pak dotvářejí kola z lehké slitiny ve specifickém designu. Vpředu mají rozměr 19 x 9, vzadu pak 19 x 9,5 palce a stejně jako přední spoiler, nástavce prahů a zadní difuzor jsou lakovaná šedým odstínem Carbonised. Pod kapotou se nachází příčná vzpěra s označením California Special.

Nabídka devíti odstínů laku karoserie obsahuje i výraznou modrou Grabber a oranžovou Cyber. Kontrastní černou střechu lze složit za pouhých osm sekund.

Specifické designové detaily poukazují na výjimečnost modelu California Special také v interiéru. Sériově dodávaná vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla přispívají k tepelné pohodě cestujících při jízdě se staženou střechou. Kožená sedadla a dveřní výplně jsou částečně potažena šedým syntetickým velurem Miko® – ekologickým materiálem z recyklovaného polyesteru – s červenými švy. Na sedadlech i kobercích je vyraženo logo GT/CS, palubní desku zdobí hliník v povrchové úpravě Carbon Hex a emblém Mustang California Special.

Komunikační a zábavní systém SYNC 3 1 je vždy připraven vyrazit na neplánovanou vyjížďku. Umožňuje ovládat připojený chytrý telefon, audio, navigaci a klimatizaci konverzačními hlasovými pokyny, popřípadě prostřednictvím středové dotykové obrazovky o úhlopříčce 8 palců. Je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto 2 a konektivitu na cestách zajišťuje standardně dodávaný modem FordPass Connect. 3

Jízdu usnadňují asistenční systémy, rovněž dodávané v rámci standardní výbavy, jako adaptivní tempomat s předkolizním asistentem a upozorněním na opuštění jízdního pruhu, 4 největší úlevu od každodenního stresu ovšem tak jako tak poskytuje možnost jízdy s neomezeným prostorem nad hlavou.

Pozitivní vibrace

Odpovídající dynamiku a zvukový doprovod uděluje Mustangu California Special motor Ford 5.0 V8 o výkonu 331 kW (450 k) a točivém momentu 529 Nm. 5

V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, která disponuje funkcí automatického dorovnávání otáček při podřazování, akceleruje Mustang California Special z klidu na 100 km/h za 5,1 sekundy. Rozhodne-li se zákazník pro 10stupňovou samočinnou převodovku, zkrátí se akcelerace 0-100 km/h na 4,8 s.

Automatická převodovka je zároveň jedním z technických celků, na jejichž fungování má vliv volba jízdního režimu. 4 K dispozici jsou módy Normal, Sport, Závodní okruh a Mokro/Sníh, které promění charakter vozu podle přání řidiče, ať už zrovna jede po Route 66 nebo po D1. Aktivní výfuková soustava s funkcí „hodného souseda“ umožňuje naprogramovat denní doby, v nichž má vůz po nastartování tišší zvukový projev.

Přilnavost v zatáčkách a záběr pneumatik zlepšuje sériově dodávaný samosvorný diferenciál, popřípadě i na přání nabízené tlumiče pérování MagneRide®.6 Jejich tlumící účinek je regulován elektronicky ovládanou kapalinou na základě informací ze senzorů, které monitorují aktuální provozní situaci tisíckrát za sekundu.

Ford Mustang California Special rozšiřuje evropskou nabídku modelové řady Mustang, do níž dále patří Mustang GT Fastback a Convertible a sportovní Mustang Mach 1, stejně jako elektrické modely Mustang Mach-E a Mustang Mach-E GT. 5

# # #

1 Nenechte se při řízení rozptylovat. Je-li to možné, využívejte ovládání hlasem. Nedržte telefon za jízdy. Některé funkce nemusí být dostupné, je-li zařazen rychlostní stupeň. Ne všechny funkce jsou kompatibilní se všemi telefony.

2 Vyžaduje telefon s aktivovaným datovým tarifem a kompatibilním softwarem. SYNC 3 neovládá produkty třetích stran, za jejich funkčnost jsou odpovědné výhradně třetí strany.

3 K využívání funkcí dálkového přístupu je zapotřebí modem FordPass Connect, aplikace FordPass a bezplatné online služby (podrobnosti viz Podmínky používání FordPass). Online služby a funkce vyžadují dostupnost mobilní sítě Vodafone nebo partnerů Vodafone. Postupný vývoj technologií, mobilních sítí i samotných automobilů může do budoucna jednotlivé online funkce omezit nebo zcela znemožnit. Součástí bezplatných online služeb není Wi-Fi hotspot.

4 Asistenční systémy jsou podpůrné. Nenahrazují úsudek a pozornost řidiče a nezbavují ho povinnosti ovládat vůz. Podrobnosti jsou uvedeny v návodu k obsluze.

5 Ford Mustang Mach-E v provedení s pohonem zadních kol a zvětšenou baterií má dle metodiky WLTP homologovaný dojezd na jedno nabití až 610 km.

Ford Mustang Mach-E GT má dle metodiky WLTP homologovaný dojezd na jedno nabití až 500 km.

Ford Mustang California Special a Mustang GT se šestistupňovou manuální převodovkou mají dle metodiky WLTP homologované emise CO2 268-276 g/km a homologovanou spotřebu paliva 11,8-12,1 l/100 km.

Ford Mustang California Special a Mustang GT s 10stupňovou samočinnou převodovkou mají dle metodiky WLTP homologované emise CO2 256-265 g/km a homologovanou spotřebu paliva 11,2-11,6 l/100 km.

Ford Mustang Mach 1 se šestistupňovou manuální převodovkou má dle metodiky WLTP homologované emise CO2 284 g/km WLTP a homologovanou spotřebu paliva 12,4 l/100 km.

Ford Mustang Mach 1 s 10stupňovou samočinnou převodovkou má dle metodiky WLTP homologované emise CO2 270 g/km a homologovanou spotřebu paliva 11,7 l/100 km.

Rozsahy emisí CO2a spotřeby paliva se mohou lišit v závislosti na nabídce modelových variant na jednotlivých trzích.

Uváděné hodnoty spotřeby paliva, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců.

6 MagneRide® je registrovaná ochranná známka BWI Group.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!