Společnost Ford Pro získala dvojí ocenění, a to International Van of the Year (IVOTY) a International Pick-up Award (IPUA), a to se svým novým modelem Transit Custom van a novou generací pick-upu Ranger.

Ford Pro získal ocenění IVOTY a IPUA ve stejném roce již třikrát – více než kterýkoli jiný výrobce – po dvojnásobném vítězství v letech 2013 a 2020.

Ocenění byla předána během speciálního ceremoniálu na veletrhu užitkových vozidel Solutrans ve francouzském Lyonu a dále potvrzují pozici společnosti Ford Pro jako lídra na evropském trhu užitkových vozidel.´

Tim Slatter, viceprezident produktových programů společnosti Ford, při přebírání ocenění jménem společnosti Ford Pro řekl
: „Týmy Ford po celém světě, které se snaží dodávat zákazníkům produkty s vysokou kvalitou, mohou být nyní nesmírně hrdé. Jsme rádi, že porota ocenila přednosti našich nejnovějších užitkových vozů, které byly zkonstruovány s cílem podporovat potřeby zákazníků napříč všemi profesemi.“

Transit Custom získal titul IVOTY

Odborná porota složená z 25 novinářů specializujících se na užitkové vozy zvolila vítězem soutěže IVOTY 2024 nový Ford Transit Custom.1,2Nová generace dodávky Ford Pro, která je lídrem ve svém segment 3 e v Evropě začala prodávat na začátku letošního roku a nabízí dosud nejširší výběr variant a zavádí jedinečné digitální a zákaznické funkce, jako je modem 5G pro superrychlou konektivitu, 4 aktualizace softwaru pro více než 30 modulů vozidla, asistent pro doručování, který dokáže ušetřit více než 20 sekund na jedno zastavení, ýklopný volant a různé provedení modelu, který navazuje na měřítka produktivity stanovená jeho předchůdci.

Hans Schep, generální ředitel Ford Pro Europe, řekl: „Jsme velmi hrdí na to, že porota IVOTY udělila toto prestižní ocenění novému Transitu Custom. Nový Transit Custom je vedoucí jednotunovou dodávkou mezi evropskými zákazníky a byl navržen a zkonstruován tak, aby splňoval jejich nejrůznější potřeby. Vedle oceněného dieselového vozu budou mít zákazníci brzy na výběr také elektrické a PHEV verze. Každý model je nabitý inovacemi a superrychlým připojením k softwarovému ekosystému Ford Pro, který pomáhá rozvoji podnikání našich zákazníků.“

Jarlath Sweeney, předseda soutěže International Van of the Year, řekl
: „Za vítězství v soutěži Mezinárodní dodávka roku 2024 si Ford Transit zaslouží pochvalu. Je to již popáté, co Ford Transit získal cenu IVOTY, poprvé v letech 2001 a 2007 s tehdejším všestranným modelem. Krátce po uvedení na trh si titul v roce 2013 zajistila nová generace samostatné jednotunové varianty – Transit Custom – poté v roce 2020 a nyní také pro rok 2024. Gratulujeme k tomuto významnému úspěchu.“

Transit Custom byl loni nejprodávanější jednotunovou dodávkou v Evropě 3 a také celkově nejprodávanějším vozem ve Velké Británii v letech 2021 a 2022. Zcela nový model se vyrábí v nejmodernějším montážním závodě Ford Otosan v Yeniköy v Turecku.

Ranger si odváží prestižní ocenění pro pickupy

Po náročném testování na silnici i v terénu, které porota IPUA provedla na začátku tohoto roku v Řecku, získal Ford Ranger 5,2již potřetí korunu IPUA a vytvořil tak nový rekord.

Ranger je nejvíce globálním produktem společnosti Ford; byl vyvinut designéry a inženýry v australském technickém centru Fordu, vyrábí se v šesti továrnách Fordu na čtyřech kontinentech a zákazníci si ho oblíbili i v Evropě. Posledních osm let je Ranger nejprodávanějším pick-upem v regionu a tvoří téměř polovinu všech prodejů pick-upů v Evropě.3

Nový model je díky svým terénním schopnostem,6 vytříbeným jízdním vlastnostem a bezprecedentní úrovni konektivity a technologií oblíbený u firemních i soukromých uživatelů. Ford Pro nedávno představil Ranger PHEV 7 první evropský pick-up s plug-in hybridním pohonem (PHEV), který skvěle kombinuje schopnosti elektrického pohonu s všestranností modelu Ranger.

Ranger vyhodnotila jako vítěze porota složená z odborných novinářů z Evropy a také z Jihoafrické republiky, kde se nachází továrna Ford Silverton, kde se Ranger vyrábí pro zákazníky v Evropě.

Hans Schep řekl: „Jsme potěšeni, že Ford Ranger byl porotou IPUA oceněn již potřetí, což svědčí o jeho trvalé přitažlivosti coby nejoblíbenějšího evropského pick-upu posledních osmi let. Nový Ford Ranger má dosud nejširší nabídku modelové řady, která zákazníkům nabízí kultivovanost na silnici a terénní schopnosti vhodné pro pracovní dny i víkendy. Je postaven tak, aby byl připraven pro práci i zábavu.“

Jarlath Sweeney, předseda poroty International Pick-up Award, řekl:
„Ford nyní dosáhl hattricku, když se svým nejprodávanějším pick-upem Ranger získal tři ocenění International Pick-up Awards. V letošním sedmém ročníku IPUA přidává Ranger šesté generace další titul k titulům získaným v letech 2013 a 2020. Gratulujeme globálnímu vývojovému týmu Ford k vytvoření tohoto výjimečného vozu.“

# # #

1 Ford Transit Custom má dle metodiky WLTP v kombinovaném režimu homologované emise CO2 184-223 g/km a spotřebu paliva 6,8-11,3 l/100 km.

2 Uváděné hodnoty spotřeby paliva/elektřiny, emisí CO2 a dojezdu na elektřinu byly naměřeny dle technických požadavků a specifikací evropských směrnic (EC) 715/2007 a (EU) 2017/1151 v aktuálním znění. Standardizovaná testovací procedura umožňuje srovnání různých typů automobilů od různých výrobců.

3 Belgie, Velká Británie, Česká republika, Dánsko, Finsko, Francie, Irsko, Itálie, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Turecko.

4 K využívání funkcí dálkového přístupu je zapotřebí mobilní aplikace FordPass Pro, modem FordPass Connect a bezplatně poskytované online služby (podrobnosti viz podmínky FordPass). V důsledku dalšího vývoje technologií/mobilních sítí/automobilů může časem dojít k omezení funkčnosti nebo vyřazení z provozu některých online funkcí. Součástí balíku online služeb není Wi-Fi hotspot.

5 Ford Ranger diesel má dle WLTP homologované emise CO2 217-340 g/km a homologovanou spotřebu paliva 8,3-13,8 l/100 km.

6 Před jízdou v terénu si vždy prostudujte návod k obsluze, seznamte se s terénem a náročností trasy a používejte vhodnou bezpečnostní výbavu.

7 Oficiálně homologovaný dojezd bude zveřejněn před zahájením prodeje. Dle metodiky WLTP. V závislosti na provedení vozu a konfiguraci akumulátoru lze s plně nabitým akumulátorem dosáhnout dojezdu až 45 km. Skutečný dojezd se může lišit v důsledku různých faktorů (např. povětrnostní podmínky, styl jízdy, profil trasy, stav vozidla, stáří a stav lithium-iontového akumultoru).

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!