Nový elektrický Ford Capri a kompresorem přeplňovaný Mustang GTD jsou poprvé k vidění v akci a SuperVan 4.2 debutuje v soutěži Hillclimb Shootout.

Ford Performance představuje nový Ford Raptor T1+ navržený ve spolupráci se společností M-Sport a určený pro účast na Rallye Dakar

Světoznámí jezdci z mistrovství světa v rallye a mistrovství světa ve vytrvalostních závodech budou na trati tlačit na limity vozů Ford na samou hranici

Ford představuje to nejlepší ze svého elektrického i benzinového světa, protože na Festivalu rychlosti v Goodwoodu 2024 má premiéru celá řada budoucích ikon značky.

Nový plně elektrický Ford Capri 1, legenda přetvořená pro novou generaci elektromobilů, si na slavném kopci v Goodwoodu odbývá svou celosvětovou dynamickou premiéru.

Poprvé na veřejnosti se představí Mustang GTD 2 – nejpokročilejší a nejodvážnější Mustang všech dob, zatímco cílem revolučního elektrického vozu Ford SuperVan 4.2 bude zajet co nejlepší čas v závodě Hillclimb Shootout.

Do Goodwoodu se vrací také fanoušky oblíbený Ford M-Sport Puma Hybrid Rally 1, který v současnosti startuje v mistrovství světa v rallye 2024.

Návštěvníci Festivalu rychlosti Goodwood 2024 budou moci jako první na světě vidět také Ford Raptor T1+, který byl navržen s jediným cílem – zúčastnit se nejnáročnějšího závodu na světě. Slavnostní odhalení proběhne 12. července ve 12:00 v Ballroom Paddock, kde bude hostem další legenda motorsportu – čtyřnásobný vítěz Rallye Dakar a dvojnásobný mistr světa v rallye Carlos Sainz starší.

„Na letošní Festival rychlosti v Goodwoodu jsme přivezli fantastickou sestavu vozů, která ukazuje šíři našich možností,“ řekl Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance. „Ať už se jedná o silniční nebo závodní vůz, elektrifikovaný nebo benzínový, vytváříme vozidla, která mění pravidla hry a která dokáže vyrobit pouze Ford.“

Světoví debutanti předvádějí svou zdatnost

Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu v roce 2024 bude v hlavní roli nový plně elektrický Ford Capri. Nové Capri se vyznačuje smyslným designem, který navazuje na příběh kultovní klasiky, a je tak vozem, kterým se kultovní sportovní kupé mělo stát.

Zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 5,3 sekundy je hodno sportovního vozu, dojezd až 627 km 1 a zavazadlový prostor o objemu až 572 litrů 3 z něj činí dokonalý rodinný vůz se sportovním duchem. Uvnitř je Capri vybaveno luxusním interiérem s minimalistickým, digitálním stylem, revoluční technologií SYNC Move 4, která umožňuje plynulý pohyb 14,6palcové středové obrazovky nahoru a dolů podle vašich preferencí – a chrání vaše cennosti ve schránce My Private Locker, když zaparkujete.

Capri vám také kryje záda inteligentními technologiemi, od automatického řazení do jízdních pruhů pouhým stisknutím páčky směrovek až po hlídání cyklistů při otevírání dveří. 5 Standardní výbava zahrnuje sedadlo řidiče s pamětí a masážní funkcí, bezdrátové nabíjení 6 a vyhřívaná přední sedadla a volant.

Ford posílá na Festival rychlosti v Goodwoodu dva zcela nové supersporty Mustang GTD poté, co si vůz odbyl evropskou premiéru v závodě 24 hodin Le Mans.

Mustang GTD Carbon Series v červené barvě Chroma Flame bude umístěn v paddocku supersportů, zatímco „standardní“ Mustang GTD si odbude oficiální jízdní premiéru na slavném závodě do vrchu Goodwood Hill Climb s jezdcem Ford Multimatic Motorsports Mustang GT3 Frédéricem Vervischem za volantem.

2025 Mustang GTD

Je to poprvé, co se Mustang GTD představí na veřejné akci. Pojede v rámci festivalové skupiny 6A v konkurenci podobných sériových supersportovních vozů.

Hosté Festivalu rychlosti uvidí a uslyší na trati dlouhé 1,2 míle výkon a zvuk jeho 5,2litrového kompresorem přeplňovaného motoru V8 s výkonem přes 800 koní a obdivovat budou moci i jeho aktivní aerodynamiku.

Majitelé Mustangu již šest desetiletí využívají svůj vůz k vyjádření vlastního jedinečného stylu. Mustang GTD nyní povyšuje personalizaci tohoto modelu díky rozšířené paletě barev. Rozšířená paleta barev Mustangu GTD, která doplňuje jeho šest standardních laků, poskytuje majitelům přístup k tisícům barevných odstínů, které vytvářejí atraktivní a osobní vzhled exteriéru Mustangu GTD.

Tento mimořádný zážitek začíná spoluprací s týmem Mustang GTD Concierge, který každého majitele provede procesem objednávání. Majitelé budou požádáni, aby se podělili o volitelnou barvu, kterou si pro své GTD přejí, a tým udělá vše pro to, aby ji z rozsáhlého katalogu odstínů a barev dodal.

Jakmile je barva navržena, obdrží majitelé vzorek barvy, aby mohli prozkoumat, jak barva reaguje na různé světelné podmínky, a ujistit se, že odpovídá jejich představám o vozidle.

A pro majitele, kteří skutečně požadují jedinečný Mustang GTD, je k dispozici také exkluzivní možnost uzamknout rozšířenou paletu barev, která zaručí, že barva zvolená zákazníkem nebude k dispozici žádnému jinému majiteli Mustangu GTD.

Poprvé se na Goodwood Hillclimb představí také Ford SuperVan 4.2, jehož cílem je dosáhnout superrychlého času v závodě Shootout a který se představí po 30 letech od debutu Fordu Supervan 3. SuperVan 4.2, řízený několikanásobným vítězem Le Mans a držitelem rekordu Romainem Dumasem, jistě nabídne divákům něco výjimečného.

SuperVan 4.2, dále zdokonalená verze SuperVanu 4, prošel kompletním přepracováním aerodynamiky s cílem zvýšit přítlak – nyní vytváří při rychlosti 240 km/h přítlak více než 1 995 kg. Mezi klíčové aerodynamické prvky patří lehký zadní spoiler z uhlíkových vláken a přední splitter, které pomáhají SuperVanu 4.2 udržet se na trati. Snížením hmotnosti prošel také podvozek, aby se zlepšila celková vyváženost a zajistila agilita v extrémních podmínkách.

Zdokonalení se dočkalo i pohonné ústrojí. Snížením počtu 6fázových motorů STARD UHP ze čtyř na tři a použitím ultra výkonných li-polymerových NMC článků STARD dosáhla dodávka optimálního poměru výkonu a hmotnosti při zachování systému pohonu všech kol s jedním motorem pohánějícím přední a dvěma motory pohánějícími zadní kola.

Díky kombinovanému výstupnímu výkonu více než 2 000 koní může SuperVan 4.2 naplno rozvinout svůj potenciál a zároveň využít nový rekuperační výkon akumulátoru 600 kW pro optimální využití energie.

Pokud se ponoříme do tajů konstrukce vozu, Ford Performance a STARD vybavily SuperVan 4.2 přepracovaným rekuperačním brzdovým systémem s karbon-keramickými brzdovými kotouči, hořčíkovými kovanými koly a závodními pneumatikami Pirelli P Zero, vylepšenými hnacími hřídeli, čelním sklem z perspexu a minimalistickým závodním interiérem, aby se odstranila veškerá zbytečná hmotnost.

Celosvětovou premiéru na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu bude mít Ford Raptor T1+, nejnovější soutěžní vůz ze stáje Ford Performance navržený ve spolupráci s dlouholetým partnerem M-Sport pro účast na Rallye Dakar.

Dakar Rally Ford Raptor

Nový soutěžní vůz, který si svou soutěžní premiéru odbyde již za několik týdnů po svém celosvětovém debutu v Goodwoodu, a poté se v roce 2025 zúčastní nejnáročnějšího závodu na světě, je dalším krokem v misi společnosti Ford Performance, jejímž cílem je soutěžit a vítězit v nejnáročnějších disciplínách motoristického sportu.

Tuto úchvatnou řadu vozů Ford posouvá na hranici jejich možností sestava elitních profesionálů v motorsportu. Ze světa rallye se k dvojnásobnému mistru světa v rallye Carlosi Sainzovi staršímu přidávají jezdci Ford M-Sport Adrien Fourmaux a Grégoire Munster, zatímco trojnásobný vítěz Le Mans Romain Dumas a vítěz 24 hodin Nürburgringu Frédéric Vervisch přinášejí své bohaté zkušenosti z vytrvalostních závodů. Sestavu jezdců doplňuje známý mistr přesnosti a sedminásobný britský šampion v autotestech Paul Swift.

Setkání se zákazníky a médii se zúčastní také Doug Field, šéf vývoje pokrokových produktů a technologií Ford, Marin Gjaja, globální provozní ředitel Ford Model e, Mark Rushbrook, globální ředitel Ford Performance Motorsports, a Will Ford, generální ředitel globálního marketingu Ford Performance.

###

1 Dojezd až 627 km na základě plného nabití vozu Capri RWD s prodlouženým dojezdem. Odhadovaný dojezd podle celosvětově harmonizovaného zkušebního postupu pro lehká vozidla (WLTP). Uvedené údaje slouží pro účely srovnatelnosti a měly by být porovnávány pouze s jinými vozidly testovanými podle stejných technických postupů. Skutečný dojezd se liší v závislosti na faktorech, jako je teplota, způsob jízdy, profil trasy, údržba vozidla, stáří a stav lithium-iontového akumulátoru.

2 Oficiálně homologovaná spotřeba paliva a emise CO2 budou zveřejněny blíže k datu zahájení prodeje. V souladu s celosvětově harmonizovaným zkušebním postupem pro lehká vozidla (WLTP).

3 Nosnost a kapacita nákladu omezená hmotností a rozložením nákladu.

4 Nenechte se při jízdě rozptylovat a nepoužívejte přenosná zařízení. Pokud je to možné, používejte hlasově ovládané systémy. Některé funkce mohou být zablokovány, pokud je vozidlo v pohybu. Ne všechny funkce jsou kompatibilní se všemi telefony.

5 Asistenční systémy řidiče jsou pouze podpůrné a nenahrazují potřebu pozornosti, úsudku a ovládání vozidla řidičem. Nenahrazují bezpečné řízení. Podrobnosti a omezení naleznete v návodu k obsluze.

6 Dostupné bezdrátové nabíjení Qi nemusí být kompatibilní se všemi mobilními telefony.

7 Maximální výkon a točivý moment jsou nezávislé atributy a nemusí být dosaženy současně.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!