Zimní test: Nové BMW řady 5 ukazuje své schopnosti na ledovci
Elektrická radost z jízdy na sněhu a ledu: BMW i5 jako technologický průkopník v Söldenu
driveless@development v zimních podmínkách: jak BMW používá umělou inteligenci

Na závěr roku pozvalo BMW zástupce mezinárodních médií do Söldenu na akci Innovation @Summit, která se koná na rakouském ledovci. Absolutní vrchol: kromě BMW řady 5 představeného v říjnu budou prezentovány další inovativní novinky v oblastech automatizovaného vývoje bez řidičů driverless@development, umělé inteligence a vysoce automatizovaného řízení. Během intenzivních testovacích jízd v zimních podmínkách chytrý business sedan a vývojová vozidla driverless@developement několikrát demonstrovala své dynamické jízdní vlastnosti.

BMW řady 5 zaujme jedinečnou obratností na ledu a sněhu.
V novém BMW řady 5 jsou stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control), protiprokluzový systém s krátkými drahami signálu a regulace pohonu tak flexibilně propojené, že se v různých jízdních situacích mohou vzájemně doplňovat. Právě integrovaná aplikace všech systémů pohonu a podvozku je předpokladem vynikajících jízdních vlastností BMW řady 5, které se projevily během zimních testů. Čím náročnější jsou podmínky, tím více čistě elektrická varianta nového BMW řady 5 Sedan zaujme rychlostí a přesností svých regulačních systémů. Nabízí mimořádnou kombinaci účinné trakce při rozjezdu a vynikající jízdní stability v zatáčkách nebo při brzdění. Díky nejnovější technologii bateriových článků a inteligentnímu řízení tepelných toků přináší pátá generace technologie BMW eDrive, která byla pro nové BMW i5 dále zdokonalena, dlouhý dojezd a rychlé nabíjení, a to i při extrémních teplotách pod bodem mrazu. „Powered by Austrian Engineering“: Vývojové centrum BMW ve Steyru se specializuje výhradně na elektrické modely BMW Group.

Inovace v oblasti testování vozidel: automatizované vývojové procesy nevyžadující přítomnost řidiče – driverless@developement – v BMW Group zvyšují efektivitu a kvalitu vývoje vozů i jednotlivých technologií. Testování nyní probíhá na nejvyšším rakouském ledovci společně se zástupci mezinárodních médií.

Od roku 2002 pracuje BMW Group na automatizovaném provozu (bez řidiče) testovacích vozidel na zkušebních polygonech. Inovativní, nový program driverless@development významně zvyšuje efektivitu a kvalitu vývoje nových vozů a technologií. Automatizace opakujících se monotónních jízdních situací nevyžadující přítomnost řidiče navíc ulehčuje práci zaměstnancům, a to při testování asistenčních systémů a funkcí automatizovaného řízení. Zvýšení rychlosti vývoje a zlepšení jeho kvality bylo dosaženo přesnější reprodukovatelností a snížením četnosti chyb, například při porovnávání různých dílů. Další výhodou technologie driverless@development je snížení rizika nehod a zlepšení zdraví zaměstnanců BMW díky menší fyzické a psychické zátěži.

BMW Group poskytne další informace na seminářích zaměřených na téma vysoce automatizovaného řízení a využití umělé inteligence v automobilovém průmyslu.

Další úroveň technologií: automatizovaná jízda úrovně 2 a 3. Workshop zaměřený na automatizovanou jízdu: dnes a v budoucnu.

Sundejte ruce z volantu a dočasně přestaňte sledovat provoz – to je vysoce automatizovaná jízda úrovně 3. BMW Personal Pilot L3 je název nové funkce, která zákazníky v jasně definovaných dopravních situacích zbavuje úkolu řídit, a za tímto účelem reguluje rychlost, vzdálenost a vedení v jízdním pruhu. Zavedením automatizovaného řízení úrovně 3 v BMW řady 7 se BMW Group stává prvním automobilovým výrobcem, který ve svém produktovém portfoliu nabízí jak funkci úrovně 2, tak úrovně 3, která umožňuje sejmout ruce z volantu a zvýšit tak komfort sezení. Systém BMW Personal Pilot L3, poskytující vysoce automatizovanou jízdu úrovně 3, umožňuje, aby se řidič ve voze věnoval jiným činnostem, než je řízení, a nemusel sledovat provoz. Automobil zjišťuje svoji přesnou polohu pomocí porovnávání mimořádně přesných a živých HD mapových podkladů se systémem vysoce přesného určováním polohy pomocí GPS a v kombinaci s 360° senzory sleduje prostředí ve svém okolí. Živá HD mapa je vždy aktuální. Vozidla vybavená systémem BMW Personal Pilot L3 disponují kromě kamer také nejnovější generací ultrazvukových a radarových senzorů, stejně jako vysoce citlivým 3D lidarem pro sledování prostředí a dopravní situace kolem vozu.

Díky tomuto souboru technologií funguje BMW Personal Pilot L3 velmi spolehlivě i za tmy, což je v rámci konkurence jedinečná vlastnost. Automatické řízení na úrovni SAE 3 zvyšuje komfort i bezpečnost při jízdě na veřejných komunikacích.

Mimořádně inovativní funkce poloautomatizované jízdy na úrovni SAE 2 je v rámci výbavy BMW Dálniční asistent k dispozici ve všech modelech nového BMW řady 5. K dispozici je také jedinečný aktivní asistent změny jízdního pruhu s potvrzováním pohledem. Tato funkce je v novém BMW řady 5 určena především pro jízdy na dlouhé vzdálenosti, kdy umožní řidiči zaujmout za volantem mimořádně příjemnou pozici. Tato doplňková funkce asistenta řízení a vedení v jízdním pruhu zajišťuje kontrolu rychlosti a odstupu, jakož i řízení, a to v rychlostech do 130 km/h.

Zvýšení schopností díky umělé inteligenci.

BMW Group využívá umělou inteligenci již několik let, například ve výrobě pro kontrolu kvality, v asistenčních systémech pro řízení s počítačovým viděním nebo nepřímo při analýze změn dokumentů či strojovém překladu. Průlom velkých jazykových modelů otevřel mnoho nových oblastí použití a využívá se například pro brainstorming při konstrukci, pro generování textů, kódů a obrázků při vývoji vozidel, v IT a v marketingu a prodeji. V centru pozornosti je ale vždy souhra člověka a stroje: v BMW Group jsou lidé středem všeho, co společnost dělá.
Article Offline Attachments.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!