Kia ‚Creativity Drive‘ čerpá ze studií poukazujících na postupný útlum kreativity od dětství k dospělosti
‚Hackathon Kia‘ propojuje kreativce Kia, specialisty na vzdělávání, tvůrce a inovátory s cílem vyvolat pozitivní změny ve společnosti
Řešení vzešlé z hackathonu, jenž je dokladem zasazení automobilky Kia podporovat kreativitu, bude uvedeno v praxi napříč Evropou a podrobeno testům pro ověření výsledku
Kreativní vyjádření též bylo stěžejní prioritou týmu stojícího za vývojem modelu EV6; je to právě kreativita, díky níž spatřují světlo světa nové nápady a koncepty jako Kia EV6
Model EV6 je prvním vyhrazeným elektromobilem Kia s akumulátorovým pohonem, který používá vyspělý 800V systém rychlonabíjení a disponuje dojezdem 510 km

Kia spustila program ‚Creativity Drive‘ s cílem zkoumat jedinečný aspekt každého z nás: kreativitu. ‚Creativity Drive‘ je však i ctižádostivým cílem Kia podporovat a chránit kreativitu pro budoucí generace. Za tímto účelem se Kia spojila s předními inovátory, tvůrci a specialisty v oblasti vzdělávání k prozkoumání možných způsobů podpory kreativity ve vývoji dětí.

Ke kampani ‚Creativity Drive‘ byla Kia inspirována několika nedávnými studiemi, které poukazují na postupný útlum kreativity lidí od dětství k dospělosti. Podle studie, kterou pro NASA* nedávno zpracovali Dr. George Land a Beth Jarmanová, je většina dospělých o 96 % méně kreativní než pětileté děti. Naši kreativitu během stárnutí pravděpodobně potlačuje způsob výuky.

V reakci na tento výstup Kia nedávno uspořádala ‚Hackathon Kia‘, tedy dvoudenní virtuální akci s cílem vyřešit výzvu, která je důležitá pro celou společnost: ‚Jak můžeme podnítit takovou změnu, aby byla kreativita v rámci vzdělávání mladých lidí považována za stejně důležitou věc jako gramotnost?‘ Akce za podpory Hyper Island, švédských specialistů na transformativní učení, spojila kreativce Kia, specialisty na vzdělávání a tvůrce s cílem najít odpověď na zmíněnou výzvu.

Účastníci hackathonu byli rozděleni do tří týmů. Součástí každého týmu byl vždy jeden pokrokový tvůrce posouvající stávající hranice prostřednictvím kreativity v rámci svého každodenního života: Dr. Merritt Mooreová, americká balerína a kvantová fyzička; Lucy McCraeová, výtvarnice se specializací na sci-fi, filmařka, vynálezkyně a architektka lidských těl; a Dr. Nelly Ben Hayounová, oceňovaná návrhářka zkušeností, filmařka, výtvarnice, veřejná mluvčí a výzkumnice. Všechny týmy během dvoudenní akce probíraly, konzultovaly a rozvíjely své nápady, aby následně představily řešení panelu porotců pod vedením Gregoryho Guillauma, viceprezidenta návrhářského centra Kia Design Center Europe.

Nejlepší ze tří vizionářských řešení, prezentovaných jednotlivými týmy v rámci hackathonu Kia, lze označit za brilantní a intuitivní. Vychází z jednoduchého předpokladu, že naše školství se zaměřuje primárně na to, aby děti dokázaly najít správné odpovědi na pevně dané otázky. Tým namísto toho navrhl, že mnohem efektivnější cestou k rozvoji kreativity a řešení problémů je podporovat děti v kladení otázek. Uvedený předpoklad vedl tým k nápadu používat kartičky podněcující kladení otázek ze strany dětí. Kia nyní bude spolupracovat s kreativními partnery a dalšími odborníky, aby nápad ještě rozvinula a uvedla do praxe v terénních zkouškách napříč Evropou s cílem vytvořit inspirující a efektivní nástroj napomáhající ke zvyšování kreativity budoucích generací.

Komentuje Jason Jeong, prezident společnosti Kia Europe: „Kia věří v sílu inovací, inspirace a kreativity, což také denně vidím u nás, kde nepolevujeme ve vytváření pokrokovějších řešení trvale udržitelné mobility. Prostřednictvím ‚Kia Creativity Drive‘ chceme podporovat mladé lidí po celém světě, aby byli tak kreativní, nakolik jim to jejich myšlení dovolí. Jsme přesvědčeni o tom, že má-li společnost pokračovat ve svém rozvoji, musí kreativita nejen pouze přežívat, ale v myslích budoucích generací přímo vzkvétat.“

Program ‚Creativity Drive‘ následuje krátce po restartu značky Kia v úvodu letošního roku, kdy Kia představila nové firemní logo, slogan značky a zbrusu novou designovou filozofii – Spojené protiklady. Cílem smělé budoucí transformace a záměru značky Kia je vybudovat si vedoucí pozici v automobilovém průmyslu příštích let cestou modernizace prakticky všech aspektů jejího podnikání, od značení a designu přes funkčnost, technologie nebo uživatelské prostředí až po udržitelný výkon.

Kreativita v oblasti technologií též sehrála klíčovou úlohu ve vývoji modelu EV6, prvního vozu uvedeného v rámci nové strategie značky Kia. Stylový crossover se pyšní vyspělým 800V systémem rychlonabíjení, umožňujícím vůz dobít z 10 na 80 procent za pouhých 18 minut, jakožto i reálným dojezdem přes 510 kilometrů. Kia EV6 je první vyhrazený elektromobil s akumulátorovým pohonem značky Kia využívající zbrusu novou modulární platformu pro elektromobily (E-GMP). Značka má dále v plánu do roku 2026 rozšířit svoji modelovou nabídku o 11 nových akumulátorových elektromobilů – sedm postavených na architektuře E-GMP a čtyři varianty odvozené od stávajících modelů. Nový model EV6 si již zákazníci mohou objednávat, přičemž první dodávky pro Evropu se očekávají v průběhu čtvrtého čtvrtletí 2021.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!