Plán je tedy zřejmý, v souladu s investičním programem skupiny FCA zveřejnila společnost Maserati svůj inovační plán zaměřený na technologie výroby, elektrifikaci a autonomní řízení. Hodnota investičního plánu je 5 miliard eur. Značka Maserati plánuje vyrábět nové elektrifikované produkty v Modeně, Cassinu a Turíně (Mirafiori a Grugliasco).
Všechny nové modely Maserati budou ze 100 % vyrobené v Itálii a budou mít hybridní a elektrické inovativní bateriové pohonné systémy s vysokým výkonem, který je součástí DNA této značky. Všechny elektrické modely Maserati v sobě budou kombinovat vysoce ceněnou dynamiku Maserati a bateriové technologie příští generace. Značka tak bude moci nabídnout jedinečné zážitky z řízení, prodloužený dojezd a ultrarychlé dobíjení.

 

Důležitým krokem v oblasti inovací je pro Maserati autonomní řízení. Všechny nové vozy Maserati, včetně modernizovaných současných modelů, budou nabízet různé stupně autonomního řízení – počínaje stupněm 2 s vylepšeným dálničním asistentem Maserati, přes úroveň 3, která nabídne řízení bez nutnosti držení volantu. Tento stupeň je velmi blízko kompletnímu autonomnímu řízení a dokáže přejíždět z pruhu do pruhu nebo vůz bezpečně zastavit u kraje silnice, pokud nad ním není řidič schopen převzít kontrolu. V roce 2020 společnost zahájí elektrifikaci a model Maserati Ghibli vyráběný v Turíně bude prvním vozem značky s elektrickým hybridním pohonem.

 

Prvním zcela novým modelem Maserati bude s napětím očekávaný sportovní vůz nabitý technologiemi a pro značku tradičními hodnotami. Bude se vyrábět v továrně v Modeně, kde dochází k modernizaci hlavní výrobní linky tak, aby umožňovala výrobu elektrického pohonu.

Další v řadě bude nový sportovně-užitkový vůz Maserati. Ten se bude dle plánů vyrábět v závodě v Cassinu a bude hrát hlavní roli při zavádění nových technologií do produkčních modelů značky. Na vybudování nové výrobní linky je určena investice v hodnotě přibližně 800 milionů eur a linka se otevře na konci prvního čtvrtletí roku 2020. První testovací vozy před zahájením sériové výroby sjedou z výrobní linky do roku 2021.

 

Vzhledem ke svému úspěchu zůstanou GranTurismo a GranCabrio klíčovými modely značky a budou předzvěstí plně elektrické éry Maserati. Zcela nové vozy GranTurismo a GranCabrio se budou vyrábět ve výrobním centru v Turíně, do nějž skupina FCA investuje 800 milionů eur. Výroba nových modelů doplní prestižní a neustále se zlepšující řadu současných vozů Maserati: Levante, Quattroporte a Ghibli. Představením těchto inovací posiluje značka Maserati důležitost Itálie na poli automobilového průmyslu – obzvláště důležitá je pak Modena, která i nadále hraje strategickou roli také díky tomu, že zde sídlí vedení značky.

 

V Modeně již byla zahájena stavba lakovny, která bude novou součástí závodu a bude vybavena novými inovativními technologiemi s nízkým dopadem na životní prostředí. Architektura lakovny navíc zákazníkům Maserati umožní sledovat lakování jejich vozu. V neposlední řadě Maserati vyvíjí zcela nový program úpravy vozů dle individuálních požadavků zákazníků, kteří touží po ojedinělém a zcela exkluzivním voze. Dílna určená pro individuální úpravy se bude nacházet v závodě v Modeně.

 

Součástí investičního plánu skupiny FCA 2019-2021 zveřejněného 29. listopadu v Turíně je i třináct zcela nových a významně zmodernizovaných modelů z produkce FCA a elektrifikované verze 12 nových nebo existujících modelů, a to včetně produktů Maserati, zcela nové nedávno ohlášené elektrické verze Fiatu 500, který se bude vyrábět v Mirafiori, a nového prémiového vozu Alfa Romeo, který se bude vyrábět v Pomiglianu.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!