Po desetileté přestávce se MINI John Cooper Works letos opět zúčastní legendárního 24hodinového závodu na Nürburgringu. Závodní vůz přihlášený soukromým týmem Bulldog Racing a postavený v Nürburgu pojede ve třídě SP3T

24hodinový závod na Nürburgringu je považován za vrcholnou zkoušku vytrvalosti člověka a stroje. Padesátý ročník tohoto legendárního klání letos proběhne od 26. do 29. května na okruhu dlouhém 25,378 km, tvořeném spojením okruhu Grand Prix a legendární Severní smyčky Nürburgringu. Zúčastní se ho i MINI John Cooper Works.

Tento projekt zahájil v září loňského roku závodní tým Bulldog Racing sídlící v regionu Eifel, jen několik málo metrů od Severní smyčky. Základem závodního vozu je MINI John Cooper Works s přeplňovaným čtyřválcem známým z modelů MINI John Cooper Works Clubman a MINI John Cooper Work Countryman o výkonu 225 kW/306 k a maximálním točivém momentu 450 Nm. Osmistupňová převodovka Steptronic převzatá ze sériové výroby s integrovaným mechanickým samosvorným diferenciálem se svorností až 70 % se stará o to, aby se hnací moment beze ztrát přeměnil ve strhující výkon.

Závodní úpravy.
Pro závodní účely byly na sériovém MINI John Cooper Works provedeny následující úpravy, které jdou nad rámec předpisů třídy SP3T:

Instalace pro tento model speciálně navrženého ochranného rámu.
Zvětšení objemu palivové nádrže na 100 litrů.
Úpravy aerodynamiky, včetně instalace nastavitelného zadního křídla, kompletního zakrytí podvozku, montáže zadního difuzoru a spodního nástavce předního nárazníku.
Snížení hmotnosti, např. použitím oken Makrolon®.
Na míru navržený závodní podvozek s tlumiči s nastavitelným odskokem a kompresí.
Všechny pohyblivé části podvozku a zavěšení dostaly zesílená uniballová ložiska.
Instalace pneumatického závodního heveru.
Sportovní výfukový systém dostal závodní katalyzátor.
Instalace brzdových komponentů z programu BMW M Performance.

MINI ve světě motorsportu.
Pat Mossová se v roce 1962 zapsala do historie motorsportu, když na Rallye Tullip získala první vítězství pro značku MINI na mezinárodním poli. Její vítězství znamenalo začátek jedinečné historie úspěchů klasických vozů Mini v rallye sportu, které v letech 1964 (Paddy Hopkirk), 1965 (Timo Mäkinen) a 1967 (Rauno Aaltonen) vyvrcholily ziskem 3 celkových vítězství na Rallye Monte-Carlo.

Seznam závodních úspěchů zahrnuje také šest celkových vítězství v Rallye Dakar v letech 2012 (Leonid Novickij), 2013 (Stéphane Peterhansel), 2014 (Nani Roma), 2015 (Nasser Al-Attiyah), 2020 (Carlos Sainz Sr.) a 2021 (Stéphane Peterhansel).

Závodní vůz MINI John Cooper Works „Made in Nürburg“ vzdává hold závodní tradici značky MINI v klasickém červeno-bílém barevném schématu závodních vozů ze 60. let.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!