I přes poněkud nepředvídatelný vývoj evropského trhu (zavádění nových emisních předpisů, dopady nových systémů zdanění, politická nejistota atd.) dosáhlo Mitsubishi Motors na nejnáročnějším automobilovém trhu světa dalších úspěchů.

Společnost Mitsubishi Motors v průběhu loňského roku uvedla na evropské trhy dva modernizované modely (ASX a L200, po nichž bude během několika týdnů následovat nový Space Star), jejichž dopad se naplno projeví až během kalendářního roku 2020. Prodeje značky opět táhly modely Space Star a Outlander PHEV, které představovaly 43 % celkových prodejů MME:

Space Star 39 530 vozů (+10 %)
Outlander PHEV 34 729 vozů (+42 %)
ASX 31 306 vozů (-3 %)
Eclipse Cross 27 368 vozů ( – )
L200 23 414 vozů (+12 %)

Technologická vlajková loď Outlander PHEV – jediný plug-in hybrid s architekturou elektromobilu dostupný na evropském trhu – byl vloni opět nejprodávanějším plug-in hybridním modelem v Evropě (napříč všemi značkami, všemi automobilovými segmenty, všemi typy karoserie – zdroj: JATO – 12 největších trhů EU), a to i přes vyšší počet konkurenčních modelů nyní dostupných evropským zákazníkům, resp. v případě některých konkurentů též přes jejich postupné dohánění ztracených prodejů v důsledku implementace předpisů WLTP od září 2018.

Od premiéry v říjnu 2013 se pro Outlander PHEV v Evropě rozhodlo celkem 159 132 zákazníků; nejdůležitějším trhem je v současnosti Německo (kalendářní rok 2019: 7 618 prodaných vozů dle údajů MME).

Ve sledovaném období se ambice značky opíraly o 32 evropských distributorů* Mitsubishi Motors; zde je desítka těch největších:

1) Německo 54 033 vozů (+4 %)

2) Velká Británie 26 788 vozů (-13 %)

3) Španělsko 14 769 vozů (+10 %)

4) Itálie 9 659 vozů (+33 %)

5) Francie 9 437 vozů (+29 %)

6) Švédsko 6 789 vozů (+32 %)

7) Polsko 6 762 vozů (+15 %)

8) Nizozemí 6 690 vozů (-7 %)

9) Norsko 5 776 vozů (+5 %)

10) Rakousko 5 059 vozů (-8 %)

Jakkoli Mitsubishi Motors Europe výsledky dosažené v kalendářním roce 2019 těší, společnost si je vědoma výzev – ale současně i příležitostí – které se značce v tomto regionu předestírají, jak ostatně uvádí Eric Wepierre – nový prezident a generální ředitel MME: „Na evropském trhu, jenž se mění v důsledku nových technologií, nových očekávání i přístupu zákazníků a nového regulačního prostředí, se Mitsubishi Motors nachází v situaci, kdy může těžit ze své pozice leadera v oblasti elektromobility, budované od roku 2013 prostřednictvím modelu Outlander PHEV.“

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!