• Nejexkluzivnější a nejnáročnější Bentley moderní éry odhalený v sídle značky Bentley v anglickém Crewe
  • Dvoumístný Bacalar znamená pro Bentley Mulliner – nejstarší karosářskou společnost na světě – návrat k zakázkové výrobě karoserií
  • Bentley Mulliner oznamuje novou budoucnost tří portfolií: Classic, Collection a Coachbuilt
  • Model je v předvýrobním stavu
  • Design „Barchetta“ přináší dokonalé vyjádření „grand tourerů“ s otevřenou střechou zaměřených na řidiče
  • Vylepšený šestilitrový motor W12 TSI produkuje 659 PS (650 koní)
  • Podle vkusu jednotlivých zákazníků má být navrženo, zkonstruováno a ručně vyrobeno pouze 12 těchto výrazných automobilů – všechny jsou již zamluveny

DNA konstrukce a trvale udržitelné materiály byly inspirovány konceptem EXP 100 GT, který byl na trh uveden minulé léto na oslavu 100. výročí založení značky Bentley
Udržitelné řemeslné zpracování a eticky získané materiály zahrnují lak karoserie vyrobený z popela rýžových slupek a 5 000 let staré říční dřevo („Riverwood“). Bacalar má být vyroben v první certifikované uhlíkově neutrální továrně na výrobu luxusních automobilů. Ultramoderní design zahrnuje kokpit s extrémně širokým výhledem a polouzavřený zadní prostor pro zavazadla Schedoni. Bude vyrobena pouze limitovaná série 12 kusů tohoto pozoruhodného modelu, což zaručuje výjimečnost a exkluzivitu a nabízí nejvyšší luxus a úchvatný výkon. Bacalar hledá budoucnost zakázkového luxusního motorismu – každý model bude ručně vyroben v dílně společnosti Bentley Mulliner v Crewe podle individuálního vkusu každého zákazníka.

Tento výjimečně vzácný vůz je vhodně pojmenován po Laguna Bacalar, jezeře na Yucatánském poloostrově v Mexiku, které je proslulé svou dech beroucí přírodní krásou, a pokračuje tak ve strategii značky Bentley, podle které jsou automobily pojmenovávány podle význačných památek a která byla poprvé použita u modelu Bentayga v roce 2015.

Bacalar byl uveden do života společností Bentley Mulliner, oživující svou specializaci na dodávání výjimečných aut vyrobených na zakázku pro pouze několik málo náročných zákazníků. Díky designu Barchetta bez střechy se zcela novou a velmi robustní karoserií, který zahrnuje nesčetné množství možností a materiálů, bude každý Bacalar skutečně jedinečný, což je výsledek přímé interakce mezi konstruktérským týmem Bentley Mulliner a individuálním zákazníkem.

Společnost Bentley Mulliner má slavnou historii a může své kořeny hrdě sledovat až do 16. století, kdy původním zaměřením společnosti byla zakázková výroba luxusních kočárů tažených koňmi. Pozoruhodný Bacalar je tedy vyvrcholením téměř 500 let zkušeností a dědictví v umění navrhovat design vozidel.

Adrian Hallmark, předseda představenstva a generální ředitel společnosti Bentley Motors, to komentuje následovně: „Bentley Mulliner Bacalar je naším dokonalým vyjádřením otevřeného, ​​luxusního grand toureru a neobyčejných schopností našeho týmu v Crewe.“

„Prostřednictvím Bacalaru jsme vytvořili plně na míru vyrobený vůz Bentley, orientovaný na zážitek se dvěma sedadly a otevřenou střechou, který obsahuje řadu prvků luxusu budoucnosti, poprvé představených v našem EXP100GT jako součást oslav 100. výročí založení naší značky v loňském roce.“

„Bacalar je vzácný a pozoruhodný Bentley, a přestože je jasně definován, bude mimořádným a společným zážitkem pouze pro dvanáct lidí s vytříbeným vkusem, kteří od nynějška budou spoluvytvářet, vlastnit, řídit a strážit jeden z dvanácti vyrobených exemplářů.“

„Naši zákazníci jsou vozem Bacalar nadšeni stejně jako my, což spojuje náš tým a náročné nadšence dohromady a pomáhá vytvářet nejlepší zakázková, ručně vyrobená auta a posouvat hranice naší představivosti a schopností.“

Bacalar, mistrovské dílo řemeslné výroby, je hladkým spojením materiálů s inteligentními technologiemi. DNA designu čerpá z nádherně vytvarovaného a cenami ​​ověnčeného modelu EXP 100 GT, který byl nedávno na prestižním francouzském festivalu Automobile International vyhlášen „nejkrásnějším konceptem roku“. Časopis GQ jej pak vyhlásil „konceptem roku“.

Bacalar je jako vyjádření záměrů do budoucnosti a posouvá nyní společnost Bentley do nového století pozoruhodných zážitků, ​​protože designérský tým plánuje dosud nejdynamičtěji tvarovaný model. Dramaticky se zužující kryty v zadní části se vrací zpět ke starým sportovním vozům Barchetta, přičemž zdůrazňují příslib dynamického dobrodružství zaměřeného na řidiče v pohodlném a bezpečném prostředí.

Výrazný kokpit se širokým výhledem s hladkými konturami a povrchovým provedením přechází z nové příkré středové konzoly plynule do přístrojové desky a dveří. Ty se pak stáčejí dozadu směrem k polouzavřenému zavazadlovému prostoru za dvěma sedadly.

Udržitelné, etickým způsobem získané materiály, předběžně předvedené v konceptu EXP 100 GT v loňském roce, se v Bacalaru staly skutečností – pouhých osm měsíců po prvním představení. Patří k nim barva obsahující popel z rýžových slupek, což poskytuje udržitelný způsob, jak zajistit sytý metalický lak, přírodní britská vlna a 5 000 let staré říční dřevo pocházející ze starověkého Fenlandu ve východní Anglii.

Bacalar je vybaven vylepšenou verzí jedinečného šestilitrového motoru Bentley W12 TSI. Nejpokročilejší 12válcový motor na světě produkuje 659 PS (650 koní) a 900 Nm (667 Ib.ft) točivého momentu.

Pokročilý systém aktivního pohonu všech kol mění rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola. Umožňuje vozu Bacalar maximálně využívat pohon zadních kol během normální jízdy pro zajištění optimální účinnosti a dynamického výkonu. Hnací ústrojí je v srdci Bacalaru a vytváří nejlepší luxusní dvoumístný Grand Tourer, který je dnes na světě k dispozici. Všechny exempláře překrásného vozu Bentley Mulliner Bacalar již byly přiděleny zákazníkům z celého světa.

Bentley Mulliner se vrací k výrobě karoserií

U vozu Bacalar budou mít zákazníci opět možnost úzce spolupracovat s týmem specializovaných designérů a vylepšit své vozidlo výběrem jedinečných materiálů a speciálně upravených prvků výbavy. Bacalar bude první, ale další nové zakázkové vozy Bentley budou následovat jako součást portfolia Bentley Mulliner Coachbuilt, jedné ze tří nových divizí organizace Bentley Mulliner.

Nabídka Bentley Mulliner Classic byla představena v loňském roce s oznámením, že má být znovu zrozen model Bentley Team Blower z roku 1929, a to prostřednictvím 12 nově vyrobených kusů tohoto kultovního vozu s přeplněným 4,5litrovým motorem. Tyto vozy, každý jednotlivě ručně vyrobený týmem specialistů z Bentley Mulliner, budou tvořit první pokračovací řadu předválečných závodních automobilů na světě. Tato divize společnosti Mulliner minulý rok rovněž dokončila dokonalé restaurování modelu Bentley Corniche z roku 1939.

Třetí část firmy – Bentley Mulliner Collections – bude i nadále nabízet zákazníkům luxusní odvozeniny základní řady Bentley, jako je nový Continental GT Mulliner Convertible, a také možnost individualizovat si svůj nový Bentley. V celé řadě automobilů ze současné výroby je k dispozici široká řada možností – od jedinečných barevně sladěných kombinací barev, kůže a nití až po nabídku funkcí na zakázku.

Tracy Crump, obchodní ředitelka společnosti Bentley Mulliner, k tomu říká: „Zatímco motto společnosti Bentley je ‚Be Extraordinary‘ (buďte výjimeční), v Bentley Mulliner se snažíme to posunout ještě o stupínek výše na ‚Beyond Extraordinary’ (buďte více než výjimeční). U nového Bacalaru jsme schopni přesně toto udělat, když poskytujeme vybranému počtu zákazníků příležitost vyjádřit svůj osobní vkus ve skutečně pozoruhodném grand toureru. Mezitím bude Bentley Mulliner Classic vdechovat nový život nejznámějším vozům z naší minulosti, zatímco náš tým Collections bude pokračovat ve své práci a bude nabízet servis pro každého zákazníka společnosti Bentley.“

Bacalar – dynamicky tvarovaný design pro budoucnost

Nový Bentley Mulliner Bacalar je pravá Barchetta bez střechy – luxusní otevřený výkonný dvousedadlový vůz – takový, jaký nikdy předtím nikdo neviděl. Bacalar, ručně vyráběný podle individuálního vkusu zákazníka, je nejlepším vyjádřením otevřeného Grand Toureru: temperamentní GT kombinující tradiční techniky ruční výroby s nejnovějšími špičkovými technologiemi.

Bacalar nesdílí žádný panel karoserie s žádným jiným automobilem v modelové řadě Bentley a čerpá inspiraci z dramatického konceptu EXP 100 GT, který byl koncipován jako oslava loňského 100. výročí založení společnosti. Opravdu, s vozem Continental GT má společný pouze jeden vnější komponent – kliku dveří, a to jednoduše proto, že obsahuje systém bezklíčového vstupu.

Stefan Sielaff, ředitel konstrukce společnosti Bentley, k tomu říká:

„V Bacalaru jasně vidíte prvky EXP 100 GT i vliv minulosti. Bentley má bohatou historii vozů s otevřenou kabinou – inspirací byl také design modelu Birkin Blower Bentley z konce dvacátých let 20. století. Potřebovali jsme posunout hranice co nejdále – zákazníci se ptali, jak by vypadal pokus o výrazněji vypadající auto Bentley v této cenové hladině. Také jsme měli za úkol začít plnit slib společnosti Bentley používat udržitelné materiály. Tento slib jsme splnili již za méně než rok po představení našeho konceptu zaměřeného na budoucnost.“

Zadní odklopný překryt kabiny a horní deska Bacalaru jsou vyrobeny z lehkého hliníku, zatímco dveře a blatníky jsou z uhlíkových vláken. To v kombinaci s použitím trojrozměrného tisku umožnilo designérům vytvořit ještě výraznější vůz.

Bacalar sedí na prodloužených ramenech, takže má rozchod zadních kol o 20 mm širší než Continental GT, což zajišťuje pevnější a sportovní postoj. Jsou v nich na zakázku vyrobená 22palcová kola s dramatickou hloubkou a obrysy na silnici. Unikátní přední a zadní horizontální světla přidávají výrazný, dynamický charakter, který byl poprvé vidět u EXP 100 GT.

Místo tradičního emblému vozidla urazili konstruktéři společnosti Bentley další kus cesty při hledání zvláštního způsobu, jak auto identifikovat. Název Bacalar se jedinečně objevuje na zadním panelu, „skrytý“ za lakem z udržitelné barvy z rýžových slupek, přičemž velká písmena „A“ ovlivňují kontury dolní oblasti nárazníku.

Vnější vzhled každého modelu bude doplněn ve spolupráci s jednotlivými zákazníky, kteří mají možnost svůj automobil dále personalizovat, vybírat z neobvyklých možností laku, provádět úpravy exteriéru a designových témat. Bacalar představuje návrat do vzrušujících raných let Bentley, což umožňuje majitelům pomáhat vytvářet vůz svých snů.

Unikátní kokpit se širokým výhledem

V luxusní kabině vytvořili řemeslníci z Bentley kokpit jako žádný jiný. Architektura modelu Bacalar umožnila návrhářům společnosti Bentley Mulliner využít příležitosti k vytvoření tématu, které nejenže mísí interiér a exteriér dohromady, ale také zdůrazňuje dvoumístný charakter s „obepínajícím“ designem kokpitu.

Obepínající konstrukce s hladkými konturami a povrchovým provedením přechází z příkré středové konzoly plynule do přístrojové desky a pak se napojí do dveřních panelů. Ty se pak stáčejí dozadu směrem k jedinečně stylizovanému polouzavřenému zavazadlovému prostoru za sedadly.

Tento důmyslný prostor je záměrně navržen pro zakázková zavazadla Schedoni, což je italská společnost, která navrhuje luxusní zavazadla pro automobilový průmysl již téměř 140 let. Volitelná zavazadla, která byla vytvořena výhradně pro Bacalar, dokonale ladí s obložením a materiály kabiny. Tyto dvě „kapsle“ na zavazadla přecházejí z interiéru do exteriéru, zakrývají sedadla a vytvářejí skutečnou dvoumístnou kabinu.

Jedinečně navržené detaily a funkce v kabině zdůrazňují charakter zakázkově postaveného vozu s téměř nekonečným počtem způsobů, jak mohou zákazníci vyjádřit svůj osobní vkus a vytvořit jedinečný interiér.

Každý detail byl navržen jedinečně. Nový, rýhovaný vzor byl vytvořen pro kultovní „bullseye“ větrací otvory – vzor, ​​který se opakoval v interiéru v místech, jako jsou ovladače na volantu, ovládání médií a klimatizace a dokonce i u složitých mřížek reproduktorů. Každý prvek má jemný, tmavě bronzový detail, který dále vylepšuje povrchovou úpravu, s detaily v barvě Midnight Black Titanium.

Pro zvýraznění dalších detailů byly použity tmavé, eloxované titanové povrchy na hlavních ovládacích prvcích a metalická tmavá bronzová barva na ikonických větracích otvorech Bulls-eye.

Povrchovou úpravu interiéru lze provést mnoha způsoby, přičemž každé vozidlo bylo vytvořeno a uvedeno do provozu ve spolupráci s týmem Bentley Mulliner. Každé auto bude individuálně specifikováno a dokončeno pomocí některé z mnoha dostupných barev a materiálů Bentley.

Nejjemnější kůže Beluga je pečlivě sešitá s pololesklou kůží Bentley a přírodní vlnou, aby vytvořila tmavý „tónovaný“ charakter. U prvního předváděcího vozu použití akcentní kůže Bentley Mulliner Khamun zdůrazňuje obepínající motiv kabiny a dokonale ladí s novým a jedinečným vnějším lakem Yellow Flame.

Každý prvek, který padne do ruky, byl speciálně navržen pro Bacalar. Nový volant ve tvaru písmena D je vybaven vložkami Alcantara s horní zvýrazňovací kontrastní značkou. Řadicí páka má také povrchovou úpravu Alcantara s detaily z tmavého bronzu. Unikátní kožené popruhy dveří a sedadel, unikátní digitální přístrojové vybavení a jedinečný design klíčů ještě více vylepšují luxusní kabinu.

Srdcem středové konzoly je nyní slavný otočný displej Bentley. Tento digitální displej MMI byl elegantně navržen společností Bentley s domovskou obrazovkou konfigurovatelnou zákazníkem. Systém zahrnuje 40 pohyblivých částí a při nastartování motoru otočí dýhu Riverwood a odkryje dotykovou obrazovku s vysokým rozlišením.

Tři nastavitelná okna jsou schopna zobrazit preferované funkce řidiče, jako jsou telefon, média a navigace. Rozhraní je navrženo tak, aby fungovalo jako moderní smartphone, s menu, která jsou strukturovaná a snadno sledovatelná. Třetí strana otočného displeje Bentley představuje tři elegantní analogové ciferníky, které zobrazují venkovní teplotu, kompas a chronometr a poskytují alternativu dotykové obrazovce, když řidič touží po digitálním detoxu.

Každé auto má také jedinečný hodinový číselník s individuálním emblémem (1 z 12).

Vlastnit Bacalar je pro majitele začátkem cesty objevování. Každý prvek byl precizně a s velkou pečlivostí navržen s takovou hloubkou, že v průběhu času bude každý zákazník objevovat nové a zajímavé detaily.

Majitelé časem na svém voze Bentley najdou detaily a části, které dříve nebyly vidět – od použití drahých vložek a jedinečných povrchových úprav přes ovládací prvky řidiče, až po 148 199 samostatných stehů potřebných k vyšití jedinečného potahu Bacalar na každém sedadle.

Udržitelné řemeslné zpracování a etickým způsobem získané materiály

Společnost Bentley navázala spolupráci s pečlivě vybranými odborníky v oboru, aby vytvořila nový Bacalar. Každý z nich používá udržitelné a inovativní techniky, které jsou příkladem toho nejlepšího řemeslného provedení, jaké svět může nabídnout, v mnoha případech vyladěného po staletí, a za použití materiálů získaných etickým způsobem.

Ústředním bodem kabiny je palubní deska vyřezaná ze vzácného říčního dřeva, trvale udržitelného dřeva z přirozeně padlých stromů, které se po dobu 5 000 let uchovalo v rašeliništích, jezerech a řekách nalezených v oblasti Fenland ve východní Anglii.

Toto nádherné dřevo bylo vybráno pro výraznou černou estetiku, která je výsledkem ležení v nedotčeném stavu na mokré zemi po tisíce let. Dřevo bylo sušeno na vzduchu v kontrolovaném prostředí po dlouhou dobu, aby se předešlo poškození a zachovaly se jeho jedinečné přírodní vlastnosti. Rovná vlákna zvýrazňují vnitřní obrysy vozidla Bacalar a dávají mu opravdovou duši a dramatičnost.

Po dýhování se přístrojová deska doslova rozkrojí na dvě části a vytvoří se horní a dolní prvek rozdělený 3mm chromovým páskem. Povrch horní části je upraven tak, že má otevřené póry – jedná se o polomatnou povrchovou úpravu, která zvýrazňuje vlákna a barvu dýhy.

Spodní panely mají vysoce lesklý povrch, ale s moderním zvratem k tradičnímu procesu. Dolní panel přístrojové desky vozu Bacalar plynule přechází z dýhy do klavírní černé barvy s vysokým leskem, což ještě více podtrhuje jedinečné a zakázkové povrchové úpravy, které jsou k dispozici. Protože Bacalar nemá střechu, je tato ohromující intarzie jasně viditelná z vnějšku auta.

Společnost Bentley Mulliner také spolupracovala s tradiční britskou textilní továrnou při výrobě zakázkové tkaniny z přírodní vlny podobné obleku šitému na míru. Společnost Bentley Mulliner využívá odborné znalosti a vědomosti těchto staletých metod při vytváření exkluzivní a jedinečné tkané textilie speciálně pro Bacalar a zákazníci budou mít možnost spoluvytvářet vlastní směs látek na zakázku.

Tato tradičně vyráběná textilie se používá ve vložkách sedadel, na opěradlech sedadel a na boku opěrek hlavy. V souladu s liniemi stylingu interiéru textilie také prochází ze strany středové konzoly a spodního přístrojového panelu do dveří.

Luxusní potahy, které dále propagují udržitelné řemeslné zpracování a podporují jedinečný průmysl, jsou vyráběny precizně na tradičních tkalcovských stavech Wilton v Anglii za použití nejlepších přírodních přízí. Tyto koberce Wilton z čisté vlny s vysokým vlasem do prostoru pro nohy a zadního zavazadlového prostoru jsou ručně vykrajovány podle vzoru vyšitého na sedadlech.

Díky partnerství s dalším místním dodavatelem se sídlem v nedalekém Peak District nabízí Bacalar zákazníkům také vzácnou příležitost vytvořit individuální umělecké lemování, které bylo vybráno pro posílení dynamických stylů architektury sedadla. Toto lemování lze navrhnout a přizpůsobit tak, aby obsahovalo jedinečné vzory, barevné kombinace a osobní embosované efekty, jako jsou podpis zákazníka nebo speciální individuální motivy zákazníka.

Dokonce i lak na Bacalaru byl speciálně vybrán pro jeho udržitelné vlastnosti. Pigment odráží poutavý přechod barev, který zesiluje dramatičnost, formu a obrysy tvarovaného exteriéru v různých světlech.

Pigment je synteticky vyrobená destička oxidu křemičitého potažená oxidem železa. Tento syntetický proces používá popílek ze slupek rýže – vedlejší produkt z rýžového průmyslu – k vytvoření 90% čistého oxidu křemičitého, čímž se snižuje odpad ze slupek rýže na skládkách.

Každý Bacalar bude ručně vyráběn ve specializované dílně Mulliner v továrně Bentley v Crewe – první certifikované uhlíkově neutrální továrně na výrobu luxusních automobilů na světě.

Jedinečný zážitek z jízdy

Bentley Bacalar kombinuje zakázkový, ručně vytvořený luxus s nejmodernějšími technologiemi, a zaručuje tak mimořádný zážitek z jízdy.

Díky zcela nové karoserii, kterou přivedla k životu společnost Bentley Mulliner, je v srdci Bacalaru proslulý šestilitrový motor Bentley s dvěma turbodmychadly W12 TSI spojený s technicky vyspělým hnacím ústrojím.

Dvouspojková, osmistupňová převodovka Bacalar nabízí rychlejší a efektivnější řazení. Adaptivní podvozek využívá inteligentní, 48voltový dynamický jízdní systém Bentley, který zajišťuje pohotovou jízdu, výjimečné jízdní vlastnosti a lehký klidný běh za všech podmínek.

Systém vzduchového odpružení ovládá jízdní pohodlí, brání bočnímu překlopení vozidla a tlumí nadměrný pohyb cestujících za jízdy, díky čemuž je jízda s vozem Bacalar precizní a bez námahy.

Legenda o Mullineru

Legenda o Mullineru je vetkána do samotné textilní tkaniny Bentley. Tradice zakázkového řemeslného umění se předává z generace na generaci od 16. století, kdy byla společnost Mulliner založena jako sedlářství.

V šedesátých letech 18. století se rodinný podnik Mulliner zaměřil na výrobu kočárů a když byl pověřen výrobou a údržbou kočárů pro poštovní službu Royal Mail, jeho význam ještě vzrostl. S příchodem motorových vozidel společnost ustoupila od kočárů tažených koňmi a zaměřila se na karosářství pro mechanický pohon.

Tehdy nezávislá společnost Mulliner se podílela na výrobě třílitrového dvousedadlového vozu Bentley pro výstavu Olympia Show v Londýně v roce 1923, čímž se mezi oběma společnostmi vytvořilo pouto, které trvá po desetiletí. Jen ve dvacátých letech minulého století společnost Mulliner osadila karoserií více než 240 podvozků Bentley a stala se proslulou jako nejlepší z nových firem v oblasti karosářství.

Snad nejslavnější byla konstrukce společnosti Mulliner pro Continental typu R z roku 1952, který je stále považován za jedno z nejkrásnějších vozidel všech dob. Ikonická krása typu R, nejrychlejšího čtyřmístného sportovního vozu té doby, nadále ovlivňuje design i dnes prostřednictvím Bentley Continental GT.

Společnost Mulliner stmelila své partnerství s Bentley v roce 1959 tím, že se stala součástí této společnosti. Později se přestěhovala do starého strojírenského experimentálního oddělení v centrále Bentley v Crewe a od té doby tam zůstala. V současné době pro společnost pracuje asi 40 zaměstnanců, od specialistů s více než 40 letou zkušeností v Mullineru až po učně, kteří se učí dovednostem, které byly zdokonalovány po desetiletí výroby.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!