V nové sérii článků Humans of Rolls-Royce vám postupně představíme tým pražského dealerství. Začínáme jeho nepostradatelným členem, který sice není na první pohled tolik vidět, ale jehož rukama prošel každý vůz, který jsme předali našim klientům – mechanik Luděk Svoboda.

Na první pohled to tu vypadá jako uvnitř chirurgického sálu – všude extrémní čisto, světlá podlaha a dokonce i jeho ruce jsou nezvykle čisté, jako by se chirurg zrovna chystal na operaci. “Nemám rád nepořádek, mám rád při práci čisto. U takhle krásných vozů to ani jinak nejde,” usměje se Luděk Svoboda, který se jako mechanik stará o vozy Rolls-Royce v Česku od samého začátku.

Kolem aut se pohybuje celý život, mechanika dělá přes 30 let, od roku 2010 se věnoval vozům BMW a o šest let později přešel v rámci společnosti CarTec Group ke značce Rolls-Royce, která v té době vstoupila na český trh. “Pracoval jsem i pro jiné luxusní značky, ale Rolls-Royce je ještě o úroveň výš,” srovnává s tím, že hlavní rozdíl je nejen v přístupu k vozům, ale i samotné práci.

“V servisech se často musí spěchat, aby se stihlo vyřešit co možná nejvíc aut, ale náš přístup je úplně jiný. Neděláme nic v rychlosti, péče musí být maximální, takže každému vozu věnujeme hodně času, abychom se na něj podívali komplexně, našli příčinu a zároveň zkontrolovali vše ostatní. Říkáme, že k nám vozy nejezdí do servisu, ale do lázní. Protože tam se na vás také zaměřují komplexně,” přemýšlí.

Rukama Luďka Svobody prošly snad všechny vozy Rolls-Royce, které za posledních sedm let do našich “lázní” přijely, takže zákazníci mají výhodu, že se o ně stará stále stejný mechanik, který si u většiny vozů pamatuje jejich historii. V roce 2016, kdy britská značka na český trh vstoupila, mu do dílny dorazil sotva jeden vůz za týden, ale dnes, po sedmi letech, se už nezastaví.

“Velká výhoda je, že poruchovost u značky Rolls-Royce je výrazně nižší, než je u ostatních značek obvyklé, třeba problémy s motorem nebo převodovkou jsou zcela výjimečné. Je to dané i tím, že servisy jsou častější, všechno hlídáme mnohem víc, než je běžné, naši klienti také nenajedou tolik kilometrů a sami se o své vozy dobře starají,” vysvětluje Luděk Svoboda.

Když už se mu ale v dílně objeví nějaký komplikovanější případ, paradoxně se na to těší. “Baví mě technické záležitosti, u kterých se musíte do problému ponořit a vymyslet, jak to vyřešit. Čím složitější, tím pro mě lepší. Když to pak vyřešíte, je to skvělý pocit,” usmívá se.

Na konci roku ho v jeho práci čeká velká změna – do Česka by měly dorazit první vyrobené elektrické vozy Spectre, takže i dílna Rolls-Royce Motor Cars Prague se nyní připravuje na příchod elektromobility. Podle Luďka Svobody to ale pro něj zase tak velký rozdíl nebude.

“Pořád je to vůz, který má čtyři kola a jeden volant, jen pohonná jednotka je jiná. A stejně jako nemáme problémy se spalovacími motory, tak jsem přesvědčen, že nebudeme mít ani s elektromotory,” dodává.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!