› Neziskový vzdělávací institut 42 Prague představil svůj první studijní plán
› Členové představenstva spoluzakladatele a sponzora, společnosti Škoda Auto, se akce zúčastnili spolu s více než 100 studenty, partnery a příznivci institutu
› Jedinečný koncept vzdělávání podporuje celoživotní učení a posilování sociálních dovedností

Neziskový vzdělávací institut 42 Prague včera představil svůj první studijní plán. Od založení tohoto institutu v loňském roce se ke studiu zapsalo více než 100 studentů. Aby získali jedno z prestižních studijních míst, zúčastnili se čtyřtýdenního intenzivního výběrového školení, tzv. „Piscine“.
V budoucnu bude neziskový vzdělávací institut 42 Prague každý rok absolvovat 150 softwarových vývojářů.

Maren Gräf, členka představenstva Škoda Auto za oblast Lidé a kultura, uvedla: „Zahájení provozu neziskového vzdělávacího institutu 42 Prague je milníkem pro celý sektor IT vzdělávání v České republice. Inovativní koncept výuky, zahrnující vzájemné učení bez učitelů a kampus otevřený 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, se jednoznačně trefil do černého. Gratulujeme všem, kteří prošli příjímacím řízením! Vzhledem k tomu, že Škoda Auto je zakládajícím partnerem, jsme hrdí a potěšeni, že kampus nyní otevřel své brány prvním studentům. Po celou dobu jejich studia na neziskovém vzdělávacím institutu 42 Prague jim přeji radost, úspěch a nové zajímavé poznatky. Obrovský dík patří organizačnímu týmu, který neúnavně pracoval na koordinaci zahájení, a také všem spoluzakladatelům, kteří s námi 42 Prague podporují.”

Christian Schenk, člen představenstva Škoda Auto za oblast Financí a IT, dodal: „Svět práce se zásadně mění, je stále rychlejší, digitálnější a mezinárodnější. To platí zejména pro oblast IT. Abychom v budoucnu udrželi krok, je kromě komplexních odborných dovedností zapotřebí také flexibilita, týmová práce a radost z inovací. Nový studijní plán udává směr při výuce těchto dovedností a optimálně připravuje absolventy na jejich vstup do profesního života a další kariéru. Jsem rád, že se společnost Škoda Auto bude moci v budoucnu opřít o tyto vysoce kvalifikované IT talenty při transformaci naší společnosti.“

Bez učitelů, tříd a knih
Model výuky ve škole kódování, kterou spoluzaložila společnost Škoda Auto, se vymyká běžným zvyklostem. Neziskový vzdělávací institut 42 Prague se opírá o tři přístupy: Zaprvé je to gamifikace – pokrok každého studenta se měří v úrovních. Zadruhé je to vzájemné učení – studenti se učí společně, samostatně i ve spolupráci v rámci projektů. Zatřetí je to vzájemné hodnocení – studenti se navzájem opravují, což podporuje konstruktivní výměnu názorů ohledně výsledků projektu. Po osmi až dvanácti měsících základního studia absolvuje většina studentů placenou stáž. Poté se rozhodnou pro specializaci pro zbytek studia. Po celkem dvou až čtyřech letech získají certifikát v oboru softwarového inženýrství.

Daria Hvížďalová, CEO 42 Prague, řekla: „Náš neziskový vzdělávací institut nabízí svým studentům vynikající podmínky, aby mohli přispět k rozvoji svého talentu a maximálně ho využít. Budou experimentovat v projektech a své dovednosti si vyzkouší během stáží. Díky inovativnímu a flexibilnímu studijnímu plánu, který je zároveň orientovaný na praxi, si každý student osvojí jedinečné zkušenosti a vybere si různé specializace. Nakonec tedy získá široké
a individuální dovednosti, které si bude moci přinést do světa práce.“

Peter Podprocký, COO 42 Prague, vysvětlil: „Konkrétně začíná studijní plán od úplných základů. Studenti se naučí programovací jazyk C, operační systém UNIX a další základní programátorské koncepty. S těmito základy pak mohou intenzivně pracovat na společných projektech a učit se nové programovací jazyky a technologie. Proto je neziskový vzdělávací institut 42 Prague otevřen nepřetržitě sedm dní v týdnu a je vybaven nejmodernějšími technologiemi, aby studentům poskytl to nejlepší možné studijní prostředí.“

Průběžný rozvoj studijního plánu
Osvědčený studijní plán první pařížské školy Ecole 42 se nyní používá ve všech 42 institutech po celém světě. V roce 2013 ho ve Francii vytvořili zkušení odborníci z oblasti informatiky a od té doby ho učitelé a studenti průběžně vyvíjejí a každý měsíc aktualizují.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!