› Budoucí rallyový vůz vychází ze zcela nové generace vozu ŠKODA FABIA určené pro běžné silnice, který právě vstupuje na mezinárodní trhy
› Probíhá rozsáhlý testovací program na asfaltových a šotolinových tratích
› Vůz značky ŠKODA, který mnohokrát získal titul mistra světa ve své kategorii, se během 120. roku působení společnosti v motorsportu připravuje na svoji další úspěšnou etapu
ŠKODA Motorsport intenzivně vyvíjí rallyovou verzi zcela nového modelu ŠKODA FABIA. První prototyp budoucí verze Rally2 vozu ŠKODA FABIA byl již testován na asfaltových a šotolinových tratích v České republice, Francii a ve Španělsku.
Na světové trhy právě přichází nová generace modelu ŠKODA FABIA. Stejně jako je tomu u sériové verze, tak i odvozený rallyový speciál přechází ze třetí na čtvrtou generaci a ŠKODA Motorsport již zahájila testování budoucího vozu ŠKODA FABIA ve verzi Rally2. První prototyp se nedávno představil na šotolinových a asfaltových rychlostních tratích v České republice, Francii a ve Španělsku.
„Zcela nový vůz ŠKODA FABIA pro kategorii Rally2 vstoupil do fáze vývoje a testování. Naši technici naštěstí mohou stavět na rozsáhlém know-how a zkušenostech z probíhajícího projektu ŠKODA FABIA Rally2 evo, který je stále velmi úspěšný po celém světě,“ komentuje situaci Michal Hrabánek, vedoucí ŠKODA Motorsport.
Od dubna 2015 získala ŠKODA FABIA více rallyových trofejí než kterýkoliv jiný vůz této kategorie. Počínaje verzí označovanou R5, která byla později přejmenována na Rally2, nasbíral český rallyový vůz do dnešního dne devět titulů v podpůrných kategoriích FIA Mistrovství světa v rallye, zvítězil v mnoha regionálních a národních mistrovstvích, získal téměř 1400 vítězství v absolutním pořadí i ve své třídě a téměř 3300 umístění na stupních vítězů po celém světě. Rallyová verze vozu ŠKODA FABIA je úspěšná i z obchodního hlediska. ŠKODA Motorsport již prodala více než 400 kusů variant R5, Rally2 a Rally2 evo.
Nová generace vozu ŠKODA FABIA ve verzi Rally2 je podle předpisů FIA opět poháněna zážehovým přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru, který je spojen s pětistupňovou sekvenční převodovkou a pohonem všech kol s mechanickými diferenciály.