Generální ředitel společnosti FIAT Olivier François právě představil další fázi vývoje produktového portfolia.
Všechny nové modely budou využívat společnou globální platformu, takže budou k dispozici zákazníkům po celém světě.
FIAT bude nabízet elektrické, hybridní a spalovací pohony, aby zajistil maximální možnou pestrost nabídky na trzích celého světa.
První vůz nové rodiny se představí v červenci 2024 a v následujících třech letech bude každý rok uveden na trh nový model.

Na neustále se měnícím globálním trhu se vyskytují ti, kdo sní o lepší budoucnosti, a ti, kteří již podnikají konkrétní kroky směrem k udržitelnějším a odpovědnějším zítřkům. FIAT dokázal, že budoucnost už je tady, a vytvořil novou rodinu konceptů inspirovaných modelem Panda.

První novinka se představí v červenci letošního roku a poté bude až do roku 2027 následovat jeden nový model ročně. Tyto nové modely byly navrženy tak, aby dobyly ulice celého světa a rozšířily nabídku značky. Díky skupině Stellantis má FIAT k dispozici novou globální platformu, do níž vtělil svou osobitou italskou kreativitu, tedy recept kombinující krásu a jednoduchá řešení.

Nová globální strategie byla dnes představena ve videu, které je k dispozici na tomto odkazu a v němž Olivier François, generální ředitel společnosti FIAT a globální marketingový ředitel skupiny Stellantis, představuje chystané novinky značky z italského „ženevského autosalonu“ na příkladu roztomilé Pandy, modelu, který již více než čtyřicet let významně ovlivňuje naše vnímání automobilu. Tento symbol italské kreativity inspiroval celou novou rodinu konceptů.

Olivier François uvedl:„FIAT je lobální značka, která loni prodala 1,3 milionu vozů a zaujímá vedoucí postavení v mnoha regionech světa. Jsme součástí globální strategie a naším dalším krokem bude přechod od lokálních produktů ke globální nabídce, z níž mohou těžit všichni naši zákazníci kdekoli na světě. Jsme nadšeni, že se můžeme podělit o tento pohled do naší budoucnosti, vlastně velmi blízké budoucnosti, protože první vůz bude představen již za čtyři měsíce během oslav 125. výročí založení značky. Po tomto voze pak každý rok představíme jeden nový model.“

Nové vozy budou vyznávat stejnou filozofii, konkrétně že funkčnost by nikdy neměla existovat bez faktoru zábavy, a také stejnou techniku – jednotnou globální platformu, na které se budou moci vyrábět nové modely podle potřeb daného regionu. Ať už budou nové modely vyvíjeny kdekoli, budou moci být vyráběny v kterékoli části světa a dostat se tak k zákazníkům po celém světě. Jedinečná platforma pro více typů pohonných jednotek také umožní, aby příští modely FIAT byly vybaveny všemi typy pohonů (elektrickým, hybridním i spalovacím). Kromě toho se nová rodina bude vyznačovat efektivním využitím prostoru spolu s udržitelnými materiály. Každý z nových modelů nabídne jedinečnou a originální interpretaci vstřícného a vynalézavého ducha, který značce umožnil vytvářet vozidla s modulárním interiérem, jedinečným vzhledem a výraznou osobností.

FIAT si klade za cíl vyrábět udržitelnější a cenově dostupnější vozy s přístupem „méně je více“, odstraňuje nadbytečné díly a omezuje množství neekologických materiálů, jako je chrom, různé slitiny kovů, přírodní kůže či pěnové výplně v sedadlech. Navíc se znovu, jak je vidět na konceptu fastback, zaměřuje na aerodynamické vlastnosti a na „modularitu“, která je vlastní italské důmyslnosti značky FIAT. Tu umožňuje použití platformy pro motory uložené napříč a sdílení až 80 % dílů v závislosti na modelu, například v interiéru. Tento přístup vede k efektivnější výrobě a k výhodám pro zákazníky, jako je cenová dostupnost a osobitost vozu.

Městský vůz

Prvním konceptem ve videu je nový městský vůz. Je větší než současná Panda, jde tedy o jakousi „Mega-Pandu“, a jeho design byl rovněž inspirován rodištěm značky, ikonickou budovou Lingotto v Turíně se slavnou testovací dráhou na střeše. Designéři značky FIAT se při tvorbě nového designového jazyka inspirovali některými unikátními prvky této budovy, jmenovitě lehkostí její konstrukce, využitím prostoru a prosvětleností. Současně se oválný tvar dráhy „La Pista 500“ na střeše objevuje na některých prvcích interiéru nového modelu – od přístrojové desky přes displej až po sedadla.

Kromě toho FIAT klade zvláštní důraz na používání udržitelných materiálů, včetně recyklovaných plastů a bambusových tkanin, a usiluje o odstranění některých překážek bránících ještě udržitelnější mobilitě. Snaží se například usnadnit připojování a odpojování od elektrické sítě pomocí „samonavíjecího kabelu“. Vyšší umístění sedadel a robustní konstrukce dělají z tohoto městského vozu dokonalého společníka pro uživatele po celém světě, zejména v přeplněných městech. Zároveň však nabízí prostornost a variabilitu pro víkendové výlety a dovolené.

Pick-up

Druhým konceptem, který se ve videu objevuje, je pick-up. FIAT je lídrem na jihoamerickém trhu a pick-up Strada se honosí titulem nejprodávanějšího vozu na brazilském trhu. FIAT je přesvědčen, že do budoucna může tento typ vozidla zopakovat svůj úspěch na celosvětové úrovni, a to i v Evropě. Nový koncept pick-upu FIAT kombinuje praktičnost se zábavou a reaguje na celosvětové znovuobjevení volného času jako hodnoty pro lidi. Zábava a praktičnost se díky tomuto modelu jistě rozšíří po celém světě. Tento vůz spojuje koncepci pick-upu s funkčností lehkého užitkového vozu a komfortem SUV v kompaktním balení, které se skvěle hodí do městského prostředí. Outdoorové aktivity jsou víc než jen koníčkem a tento pick-up je navržen tak, aby člověk ze svého životního stylu vytěžil maximum.

Fastback

Tento fastback je následovníkem dvou největších prodejních hitů značky – Fiatu Fastback v Brazílii a Fiatu Tipo na Blízkém východě a v Africe. Jeho cílem je pokračovat v jejich stopách a prosadit se na globální úrovni v Latinské Americe, na Blízkém východě, v Africe, a dokonce i v Evropě. Tento koncept vznikl na stejné modulární platformě a vyznačuje se sportovním stylem. Fastback je důkazem toho, že FIAT dokáže posílit své závazky v oblasti udržitelného rozvoje, aniž by se vzdal skvělých jízdních vlastností. Dynamické tvary a aerodynamické vlastnosti přinášejí nižší spotřebu, ještě modernější vzhled a svěžest než mnohá SUV.

SUV

Čtvrtým konceptem ve videu je prostorné rodinné SUV, jakási „Giga-Panda“. V souladu s rolí značky FIAT jakožto průkopníka dostupné, inovativní a udržitelné mobility je tento vůz dalším důkazem mimořádného důrazu, jaký značka klade na potřeby rodinné dopravy.

Koncept SUV značky FIAT splňuje nejvyšší nároky zákazníků na bezpečnost, variabilitu a design a nabízí prostornost a robustnost rodinám po celém světě.

Camper

Poslední představený koncept je dokonalým vozem pro všechny, protože se vyznačuje novým životním stylem dolce vita a spojuje lidi s přírodou. Tento koncept vzdává hold kombinaci zábavy a praktičnosti původní Pandy z 80. let, která byla sice stvořena pro jízdu ve městě, ale kombinovala vlastnosti vozu SUV a duši věrného společníka. Koncept dává vzpomenout na její praktičnost.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!