„S novým BMW R 12 nineT jako klasickým roadsterem a R12 jako klasickým cruiserem plynule navazujeme na to, co jsme začali v roce 2013 s modelem R nineT. Zejména díky nové koncepci rámu jsme dosáhli ještě klasičtějšího a purističtějšího designu. Vzduchem/olejem chlazený motor boxer s novým airboxem, který má své kořeny v legendárním sportovním boxeru HP 2 Sport z roku 2007, je zárukou suverénního pohonu. Se čtyřmi radiálně umístěnými ventily patří k největším ikonám mezi motory BMW.“ Josef Miritsch, vedoucí oddělení vývoje vzduchem chlazených boxerů BMW Motorrad.

Nové BMW R 12 nineT a R 12: klasický roadster pro dynamickou jízdu po okresních silnicích a klasický cruiser pro pohodové a uvolněné svezení.
S modelem R nineT BMW Motorrad v roce 2013 představilo více než jen klasický roadster. Od samého počátku kombinoval klasický motocyklový design a moderní technologie s vysokou úrovní řemeslného zpracování a širokými možnostmi úprav. Krátce poté model R nineT doplnily další atraktivní deriváty, čímž vznikla celá rodina modelů BMW Motorrad Heritage.

Proto byl při vývoji nového BMW R 12 nineT zvolen princip „The Spirit of nineT“, jehož cílem bylo plynule navázat na úspěšný model R nineT a pokračovat v jeho archetypálním vzhledu, nadčasovosti a vysoké míře individualizace. Zatímco nové R 12 nineT jako klasický roadster má za cíl působit stylovým dojmem v městském prostředí a zároveň poskytovat dynamickou zábavu při jízdě na klikatých okresních silnicích, nové BMW R 12 přichází pod heslem „The Spirit of Easy“ a dokonale ztělesňuje klasický cruiser pro pohodové a uvolněné vyjížďky.

Možnost velkého výběru v oblastech designu, rozmanitosti modelů a individualizace.
Nové BMW R 12 nineT a R 12 jsou klasické roadstery a cruisery, které kombinují autentický a robustní charakter motoru boxer a designový jazyk tradičních motocyklových epoch s inovativní technikou a modulární koncepcí, která jezdci nabízí maximální možnosti individualizace. Klíčovými prioritami při vývoji designu byly redukce na to nejdůležitější a důraz na detail, což vyústilo v silnou emocionální přitažlivost.

Autentický a výkonný motor boxer s přepracovaným airboxem a zadním dvojitým tlumičem výfuku.

Dvouválcový motor boxer a použití kardanu jsou již 100 let synonymy pro motocykly BMW. V souladu s tímto odkazem nové modely BMW R 12 nineT a R 12, představené v jubilejním roce „100 let BMW Motorrad“, ještě více zdůrazňují tuto charakteristickou konfiguraci pohonné jednotky, a to v návaznosti na nedávné odhalení nového BMW R 1300 GS. Vzduchem a olejem chlazený motor boxer o objemu 1170 cm3, který je již známý z mnoha modelů BMW Motorrad, dosahuje výkonu 80 kW (109 k) při 7000 1/min u modelu R 12 nineT a 70 kW (95 k) při 6500 1/min u modelu R 12. V rámci kompletního přepracování podvozku mají nové modely R 12 také nový airbox. Ten je nyní plně integrován pod sedlem. Vlevo umístěný výfukový systém „Twin Pipe“ se dvěma zadními tlumiči s kuželovitým tvarem vychází vstříc jak touze po klasicky pojatém sportovním roadsteru, tak po cestovním motocyklu.

Nový jednodílný ocelový mostový rám s přišroubovaným zadním rámem.

Hlavním prvkem nových modelů BMW R 12 je zcela nově vyvinutý ocelový mostový rám. Tento rám se liší od předchozí řady R nineT, která měla samostatný přední a zadní rám. Díky tomu nový rám eliminuje potřebu předchozích upevňovacích prvků, což snižuje hmotnost a dává novým modelům R 12 čistší a klasičtější vzhled. Zadní rám, rovněž vyrobený z ocelových trubek, je k hlavnímu rámu přišroubován.


Nové klasické kulaté přístroje, USB-C a 12V zásuvka jako součást standardní výbavy. Digitální displej je k dispozici jako volitelná výbava.
Nový R 12 nineT je vybaven analogovým kulatým rychloměrem a otáčkoměrem, portem USB-C na levé straně a 12V zásuvkou na pravé straně. Kulaté přístroje podporují individualizaci díky komunikaci prostřednictvím sběrnice LIN-Bus a oddělují řídicí a zobrazovací jednotky. Model R 12 je standardně vybaven pouze rychloměrem, ale otáčkoměr lze dodatečně doplnit v rámci BMM Motorrad Originálního příslušenství.

Nové modely R 12 nineT a R 12 jsou k dispozici jako roadster a cruiser, přičemž každý z nich nabízí klasický design a dokonalou ergonomii.

U modelu R 12 nineT tvoří hliníková nádrž s broušenými boky lakovanými čirým lakem, sedlo a kryt sedla spolujezdce stoupající dynamickou linii. Lepší ergonomie ve srovnání s předchůdcem je dána především o 30 mm kratší a užší palivovou nádrží v zadní části. Jezdec je tak blíže k řídítkům, má lepší kontakt koleny s motocyklem a celkově sedí více vpředu.

Ocelová nádrž klasického kapkovitého tvaru, připomínající takzvané „toasterové nádrže“ modelů BMW /5 ze 70. let, zdůrazňuje u nového BMW R 12 typický designový styl kategorie cruiser a v kombinaci se standardním samostatným sedlem a zakřiveným, nízko umístěným zadním blatníkem tvoří klesající linii. Tento tvar harmonicky doplňuje velké 19palcové přední kolo a malé 16palcové zadní kolo. Klasický design cruiseru se odráží také v uvolněné jízdní pozici s nízkou výškou sedla a širokými řídítky.

Tři atraktivní barevné varianty pro stylový vzhled ve stylu Classic Roadster a Classic Cruiser.

Každý z motocyklů BMW R 12 nineT a R 12 se dodává ve třech atraktivních barevných variantách.

R 12 nineT: Základní černá metalíza Blackstorm. Volitelná zelená metalíza San Remo Green. Option 719 „Aluminium“ v provedení broušený hliník/černá pastelová barva Night Black.


R 12: Základní matná černá metalíza Blackstorm. Volitelná červená metalíza Aventurine Red. Option 719 „Thorium“ v provedení stříbrná Avus Silver.

Hlavní vlastnosti nového BMW R 12 nineT a R 12:

Klasický puristický design jako roadster a cruiser.
Silný vzduchem/olejem chlazený dvouválcový motor boxer.
Zpracování s velkým důrazem na detail.
Určeno pro dodatečné úpravy.
R 12 nineT s výkonem 80 kW (109 k) při 7000 1/min a 115 Nm při 6500 1/min.
R 12 s výkonem 70 kW (95 k) při 6500 1/min a 110 Nm při 6000 1/min.
Výfukový systém na levé straně s dvojitým tlumičem výfuku a koncovkou s kuželovitým tvarem.
Nový airbox, nyní integrovaný pod sedlem.
Jednodílný trubkový prostorový rám s přišroubovaným zadním rámem.
Plně nastavitelná teleskopická vidlice vpředu typu upside-down a kyvné rameno Paralever se zadní pružinovou vzpěrou nyní uspořádané v ose s upraveným tlumením v závislosti na propružení.
Radiální 4pístkové brzdové jednodílné třmeny, pružné ocelové vedení a plovoucí brzdové kotouče o průměru 310 mm.
Výkonný brzdový systém a BMW Motorrad ABS Pro pro bezpečné brzdění i v zatáčkách.
Možnosti individualizace dostupné prostřednictvím BMW Motorrad Originálního příslušenství, které je známé svou prvotřídní kvalitou.
Standardní jízdní režimy „Rain“, „Road“ a „Dynamic“ v modelu R 12 nineT a „Roll“ a „Rock“ u modelu R 12.
DTC (Dynamic Traction Control) a regulace točivého momentu motoru ve standardní výbavě.
Nové klasické kulaté přístroje a také port USB-C a zásuvka 12 V. Digitální displej dostupný jako výbava na přání.
Výkonné LED světelné jednotky ve standardní výbavě a adaptivní světlomety Headlight Pro jako výbava na přání.
Standardem bezklíčkový systém Keyless Ride.
Tři atraktivní varianty lakování pro vytvoření stylového vzhledu v podobě Classic Roadster a Classic Cruiser.
Na míru navržená nabídka volitelné výbavy pro individualizaci dostupná prostřednictvím BMW Motorrad Originálního příslušenství, které je známé svou prémiovou kvalitou.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!