Nový Jeep® Wrangler 4xe kombinuje to nejlepší z pohonu všech kol a elektrického hnacího ústrojí, čímž posiluje svoje ikonické postavení v portfoliu značky.
Nový Jeep Wrangler 4xe je výkonnější, účinnější, ekologičtější a technologicky vyspělejší než kdy předtím, což z něj činí ideální vozidlo pro každodenní použití ve městě i na terénních stezkách.
Nový Jeep Wrangler 4xe je vybaven plug-in hybridním hnacím ústrojím, které umožňuje ryze elektrický pohon s nulovými emisemi a dojezdem v městském provozu přes 50 kilometrů.
Zásluhou technologie 4xe nabízí nový Wrangler Plug-in Hybrid pohon všech kol v ryze elektrickém režimu s bezkonkurenčním offroadovým výkonem na úrovni Trail Rated. Nejvyšší kombinovaný výkon činí 380 k a točivý moment dosahuje 637 Nm.
Významné zlepšení jízdního výkonu na vozovce se zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy.
Nabíjení nového modelu Jeep Wrangler 4xe je snadné a uživatelsky přívětivé. Plné kapacity lze dosáhnout za méně než 3 hodiny.
Technologická výbava zahrnuje infotainment UconnectTM NAV s 8,4palcovou dotykovou obrazovkou a nejvyspělejší asistenční systémy řidiče ADAS.
Nový model Wrangler 4xe, který je nabízen ve stupních výbavy Sahara, Rubicon a 80th Anniversary je již možné na hlavních evropských trzích objednávat.

Žádný kopec není natolik vysoký, abyste jej nezdolali a žádná překážka není tak náročná, abyste ji nepřekonali. A právě tato schopnost charakterizuje model Jeep® Wrangler už od jeho zrození. Díky svým standardním technologiím a schopnostem si snadno poradí s jakoukoliv překážkou. V tom spočívá skutečná síla značky, která má za sebou více než 80 let úspěchů, poznatků a inovací, jež vedly ke vzniku nejuznávanější řady SUV. Technická evoluce značky Jeep dnes pokračuje modely 4xe. Jako první se představily modely Renegade a Compass 4xe a nyní se k nim přidává Wrangler 4xe. Všechny tyto modely jsou klíčem značky Jeep k prozkoumání nových „teritorií“ mobility budoucnosti.

Hrdinou tohoto nového dobrodružství je nový plug-in hybridní Wrangler 4xe, nejschopnější, nejvýkonnější, nejúčinnější, k životnímu prostředí nejohleduplnější a technicky nejvyspělejší Wrangler, jaký kdy byl v Evropě představen.

V roce 1941 přinesl legendární Willys MA/MB, první vůz značky Jeep, světu koncept pohonu 4×4 a myšlenku, že se správným vozidlem lze zdolat jakýkoli terén. Wrangler se ujal tohoto dědictví a od svého zrodu tvoří historii značky a ztělesňuje a rozvíjí její hodnoty – především pak svobodu.

V roce 2021 nový Wrangler 4xe dále posiluje koncept svobody a umožňuje zákazníkům cestovat kamkoli, i do center měst. Wrangler 4xe, přirozený nástupce prvního modelu značky Jeep, kombinuje to nejlepší z pohonu 4×4 a elektrického hnacího ústrojí, čímž posiluje svoje ikonické postavení v portfoliu značky a zároveň představuje další krok k vědomé a udržitelné budoucnosti. To vše dokazuje, že i off-road může být ekologický, účinný a elektrická jízda zábavná.

Antonella Bruno, ředitelka značky Jeep pro Evropu, Maria Grazia Lisbona, ředitelka oddělení pohonů a Fabio Carli, senior manažer řady Jeep Wrangler, představili všechna tajemství nového modelu Jeep Wrangler 4xe, modelu, který představuje významný milník v historii značky a další krok k elektrifikaci její řady.

Technologie 4xe navíc zákazníkům při jejich každodenních jízdách umožňuje cestovat v plně elektrickém režimu a užívat si efektivní a zábavný zážitek z jízdy na silnici. Zároveň mohou těžit z lepšího výkonu v terénu, navíc v naprostém tichu.

Přehled
Nový plug-in hybridní model Wrangler 4xe s exkluzivním designem „Electric Blue“ zdařile kombinuje nejvyspělejší technologie a nejsvobodnějšího a nejautentičtějšího ducha Jeep. Samozřejmě zcela naplňuje očekávání nadšenců jízdy v terénu, neboť elektrifikace ve výsledku zlepšuje jeho legendární schopnosti. Zároveň je ideálním řešením pro ty zákazníky, kteří hledají SUV pro každodenní použití a nechtějí dělat kompromisy mezi svobodou, zábavou a ohleduplností k životnímu prostředí.

Vznikl tak Wrangler, který je v duchu tradic značky Jeep naprosto nezastavitelný v terénu a může se pochlubit bezkonkurenčními vlastnostmi: je nejohleduplnějším Wranglerem všech dob, přičemž si ale zachovává svobodu jízdy s nebem nad hlavou, která byla vždy jedním z charakteristických rysů řady Wrangler. Zlepšení dosáhly i výkonové parametry: Wrangler 4xe poskytuje kombinovaný výkon 380 k, nejvyšší točivý moment 637 Nm a z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,4 sekundy. Kromě toho umožňuje využití pohonu 4×4 v ryze elektrickém režimu s nepřekonatelnou ovladatelností v nízkých rychlostech a dojezdem přes 50 km (v městském provozu, s nulovými emisemi), což je zvláště přínosné při každodenním dojíždění ve městě. Baterie je plně nabitá za méně než 3 hodiny, přičemž lze využít i možnost naplánování nabíjení a díky funkci maximální rekuperace energie (Max Regen) zvýšit intenzitu nabíjení během plachtění.

Plug-in hybridní Wrangler 4xe je vybaven dvěma elektromotory-generátory, sadou vysokonapěťových baterií, vyspělým zážehovým přeplňovaným motorem 2,0 l a osvědčenou osmistupňovou automatickou převodovkou TorqueFlite. Okamžitá dostupnost točivého momentu a větší výkon pramenící ze spojení zážehového a motoru a elektromotorů činí z tohoto modelu Wrangler skutečného mistra v terénu i na vozovce. Technologie 4xe posouvá nový Wrangler Plug-in Hybrid do další dimenze a pohon všech kol je k dispozici i v ryze elektrickém režimu jízdy, což přináší nejen maximální bezpečnost, ale také možnost užívat si zvuků přírody. To vše při zachování nepřekonatelných schopností na úrovni Trail Rated. Ty jsou výsledkem dvou vyspělých systémů pohonu všech kol – Selec-Trac a Rock Trac -, další generace náprav Dana, elektrických uzávěrek předního a zadního diferenciálu Tru-Lok, zadního diferenciálu se zvýšenou svorností Trac-Lok a elektronicky odpojitelného stabilizátoru přední nápravy. Kromě toho, že se jedná o udržitelné a účinné vozidlo s pohonem všech kol (se spotřebou paliva kolem 3,5 l/100 km v hybridním režimu a emisemi CO2 nižšími o 70% proti verzi ze zážehovým motorem, v cyklu WLTP), technologie 4xe zajišťuje také velmi příjemný zážitek z jízdy na vozovce.

Nabíjení nového Jeepu Wrangler 4xe je také snadné a intuitivní prostřednictvím specifických veřejných nebo domácích nabíjecích řešení easyWallbox – plné nabití za méně než 3 hodiny s výkonem 7,4 kWh – nabízených společností Free2Move eSolutions (společný podnik skupiny Stellantis – prostřednictvím dceřiné společnosti FCA Italy S.p.A. – a Engie EPS) a značkou Mopar®.

Snadné řízení, snadná volba.

Nový plug-in hybridní Wrangler 4xe je k dispozici ve třech stupních výbavy – Sahara 4xe, Rubicon 4xe, jako i v exkluzivní edici 80th Anniversary –, dvěma systémy pohonu 4×4 a specifickými 17- a 18palcovými koly z lehké slitiny. V souladu s nadáním Wrangleru pro personalizaci je řada deseti barev karoserie: černá, bílá Bright, červená Firecracker, metalická Granite Crystal, Hella Yella, metalická stříbrná Billet, šedá Sting a nově také modrá Hydro, Snazzberry a zelená Sarge. Všechny odstíny lze kombinovat s několika konfiguracemi střechy – plátěná střecha, pevná střecha, elektricky ovládaná plátěná střecha a dvojitá střecha – pro bezkonkurenční zážitek z jízdy s širým nebem nad hlavou, tedy v typickém duchu Wrangleru.

Mezi standardní technologie patří 8,4palcový infotainment Uconnect™ NAV s dotykovou obrazovkou, komplexní palubní konektivitou, funkcemi Apple CarPlay a Android Auto* a službami Uconnect (pro sledování parametrů vozidla prostřednictvím aplikace My Uconnect), dále 7palcový TFT přístrojový panel (specifický pro verzi 4xe) s informacemi o úrovni nabití baterie a dojezdu (v elektrickém a hybridním režimu) a audio systém Alpine s 9 reproduktory, subwooferem a výkonem 552 W. Pokud jde o bezpečnost, nový Wrangler 4xe nabízí nejvyspělejší asistenční systémy řidiče ADAS včetně standardního monitoringu mrtvých úhlů s detekcí křížení dráhy za vozidlem, parkovací kamery, elektronické kontroly stability ESC s elektronickou kontrolou proti převrácení ERM, předních a zadních parkovacích senzorů a bezklíčového vstupu a Keyless Enter’n’Go™. Mezi volitelné bezpečnostní prvky patří adaptivní tempomat, varování před čelním nárazem Plus a nová přední kamera (standard u modelu Rubicon).

Jednou z klíčových vlastností nového modelu Jeep Wrangler 4xe je personalizace. Prostřednictvím značky Mopar® mohou zákazníci vybírat z více než 100 doplňků, které rozšiřují funkčnost vozidla, zvětšují možnosti personalizace a dále rozvíjí ikonické schopnosti modelu Wrangler.

*Aplikace Apple CarPlay a Android Auto nejsou na českém trhu podporovány.

Dostupnost výbav může být na lokálním trhu odlišná.

Celkový přehled modelu Wrangler 4xe:

Design

Nový Wrangler 4xe charakterizuje design „Electric Blue“

Z vnějšího pohledu si Jeep Wrangler 4xe zachovává ikonický a svalnatý styl verze se spalovacím motorem včetně nezaměnitelných prvků, jakými jsou lichoběžníkové blatníky kol, kultovní sedmiotvorová maska chladiče a kruhové světlomety. Verze 4xe je vybavena novým modrým zbarvením log „Jeep“, „4xe“, „Trail Rated“ a nápisu „Wrangler Unlimited“. Verze Rubicon se pak vyznačuje dalšími specifickými prvky s modrým zbarvením Electric Blue, především názvem Rubicon na kapotě, zadním tažným okem (k dispozici později) a černým potiskem kapoty s logem 4xe. Vnější vzhled nového modelu Wrangler 4xe zušlechťuje nová řada litých kol určená výhradně pro verze 4xe.

Elektrická zásuvka je vybavena víčkem s otevíráním a zavíráním stiskem a nachází se na levé straně přední kapoty pro snadné a pohodlné parkování u nabíjecích stanic. Nabíjecí zásuvka rovněž zahrnuje LED indikátor stavu nabíjení.

Díky exkluzivní výbavě je verze 4xe technicky nejvyspělejším Wranglerem vůbec. Všechny verze disponují novým přístrojovým panelem se 7palcovou barevnou TFT obrazovkou a 8,4palcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu Uconnect NAV s funkcemi Apple CarPlay a Android Auto* a specifickými stránkami Hybrid pro sledování elektrifikované jízdy. V horní části přístrojového panelu se nachází LED ukazatel stavu baterie, který umožňuje snadnou kontrolu. Nalevo od volantu jsou pak situovaná tlačítka systému E-Selec pro volbu jednoho ze tří elektrifikovaných režimů jízdy. Wrangler Rubicon 4xe zahrnuje jedinečné prošívání sedadel a obložení v odstínu Electric Blue, což dále posiluje jedinečnost této speciální terénní verze modelu Wrangler.

Konstrukce

Uspořádání a provoz vyspělého hnacího ústrojí modelu Jeep Wrangler 4xe
Sada baterií zachovává původní kapacitu zavazadlového prostoru

Pokročilé hnací ústrojí modelu Jeep Wrangler 4xe kombinuje elektromotory-generátory a 400voltovou sadu baterií s výkonným čtyřválcovým zážehovým přeplňovaným motorem a osmistupňovou automatickou převodovkou TorqueFlite. Tato architektura optimalizuje účinnost hybridních komponent pohonu a spojuje je s osvědčeným hnacím ústrojím modelu Wrangler, což této ikoně umožňuje poskytnout celkový kombinovaný výkon 380 k (280 kW) a točivý moment 637 Nm. Architektura zahrnuje:

Přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0 I-4
První elektrický generátor připojený ke spalovacímu motoru. Kromě synergie se spalovacím motorem může v případě potřeby fungovat také jako vysokonapěťový generátor
Druhý elektrický generátor instalovaný na převodovce a spojený s osmistupňovou automatické převodovkou TorqueFlite (ZF 8P75PH), který generuje trakci a získává energii během brzdění
96článkovou/17 kWh/400voltovou lithium-iontovou baterii (nikl-mangan-kobalt)

Zážehový přeplňovaný motor 2,0 I-4 je součástí rodiny motorů Global Medium Engine. Tento špičkový zážehový motor s přímým vstřikováním paliva využívá turbodmychadlo Twin Scroll (se dvěma kanály přívodu výfukových plynů) s nízkou setrvačností namontované přímo na hlavě válců a speciální chladicí okruh pro turbodmychadlo, nasávaný vzduch a tělo škrticí klapky. Kombinace těchto technologií zlepšuje odezvu a zajišťuje výkon a nízkou spotřebu paliva.

První vysokonapěťový kapalinou chlazený motorgenerátor je instalovaný v přední části motoru a nahrazuje běžný alternátor. S řemenicí klikového hřídele spalovacího motoru jej spojuje robustní řemen. Kromě poskytování točivého momentu navíc k točivému momentu spalovacího motoru řídí současně systém start-stop a generuje elektrickou energii pro baterie. Wrangler 4xe nepoužívá běžný 12voltový startér, nicméně je vybaven 12voltovou baterií pro napájení ostatního příslušenství.

Druhý vysokonapěťový motorgenerátor se nachází na přední straně převodovky a nahrazuje konvenční měnič točivého momentu automatické převodovky. Je proto součástí osmistupňové automatické převodovky TorqueFlite.

Řízení výkonu a točivého momentu má na starosti dvojice spojek. První se nachází mezi oběma jednotkami. Když je spojka otevřená, může Wrangler 4xe fungovat v ryze elektrickém režimu, protože mezi motorem a elektromotorem není žádné mechanické propojení.

Když je tato spojka zavřená, točivý moment dvoulitrového spalovacího motoru a elektromotoru se spojí v automatické převodovce. Druhá spojka je instalovaná za elektromotorem a řídí interakci s převodovkou, čímž zlepšuje ovladatelnost a účinnost. Tato architektura má dvojí cíl: zvýraznit přednosti elektrifikace a zachovat schopnosti a jedinečné offroadové nadání ikonického modelu Wrangler.

Spalovací motor a dva generátory jsou instalované navíc k tradičním mechanickým systémům pohonu všech kol řady Wrangler. Uživatelé proto v tomto ohledu nepoznají žádný rozdíl v uživatelsky přívětivém a intuitivním rozhraní. Naopak ocení výrazné zlepšení výkonu s akcelerací z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy a téměř 70% snížení emisí CO2 oproti tradiční benzinové verzi v cyklu WLTP.

Lithium-iontová baterie modelu Jeep Wrangler 4xe s 96 články/17 kWh/400 V využívá technologii nikl-mangan-kobalt (NMC)/grafit. Baterie se nacházejí pod druhou řadou sedadel, kde jsou chráněné před vnějšími vlivy. To pochopitelně vyžadovalo přepracování druhé řady sedadel. Po vyklopení sedáků je tak zajištěn snadný přístup k bateriím.

Baterie jsou umístěné v hliníkovém pouzdře, které má vlastní topný a chladicí okruh udržující baterie v optimální teplotě, což je důležité pro jejich maximální výkon.

Hybridní hnací ústrojí modelu Wrangler 4xe zahrnuje integrovaný duální nabíjecí modul (IDCM), který kombinuje nabíječku baterií a měnič DC/DC do jedné jednotky, která je kompaktnější než dvě samostatné součásti. Hybridní hnací ústrojí obsahuje rovněž invertorový modul nové generace (PIM), který je menší a z důvodu ochrany je umístěn v pouzdře s bateriemi.

Všechny vysokonapěťové elektronické komponenty a systémy, včetně kabeláže mezi bateriemi a elektromotory, jsou utěsněné a chráněné před průnikem vody. Podobně jako všechny modely Jeep Wrangler s hodnocením Trail Rated i verze 4xe nabízejí schopnost brodění až do 76 cm.

Důležitým prvkem v uspořádání modelu Wrangler 4xe je umístění bateriové sady pod sedadly druhé řady, díky čemuž je zavazadlový prostor o objemu 533 litrů (se sedadly v napřímené poloze) stejný jako u verzí se spalovacím motorem.

Režimy elektrické jízdy

Volič E-Selec modelu Wrangler 4xe zajišťuje, aby si řidič přizpůsobil svůj zážitek z jízdy
Regenerativní brzdění je klíčovou součásti ekologicky koncipovaného Wrangler 4xe

Řidič modelu Jeep Wrangler 4xe si může přizpůsobit chování hybridního hnacího ústrojí tak, aby vyhovovalo dané cestě a jeho požadavkům: bez ohledu na to, zda se jedná o každodenní dojíždění na čistě elektrickou energií, večerní projížďku v centru města nebo tiché poznávání přírody v terénu.

Hybridní hnací ústrojí modelu Wrangler 4xe má tři provozní režimy, známé jako E-Selec. Řidič si může vybrat požadovaný režim hnacího ústrojí pomocí tlačítek na palubní desce nalevo od volantu.

Hybrid: Jedná se o výchozí režim, který kombinuje točivý moment dvoulitrového spalovacího motoru a elektromotorů. V tomto režimu je prioritně využívaná energii z baterie, a když dosáhne minimálního stavu nabití, případně řidič požaduje vyšší točivý moment, dojde k využití pohonu přeplňovaného motoru I-4 o objemu 2,0 litru
Electric: Vozidlo pohání elektromotor, což znamená s nulovými emisemi, dokud baterie nedosáhne minimální úrovně nabití, nebo dokud řidič nepožaduje maximální točivý moment (sešlápnutím plynového pedálu). V takovém případě dojde k nastartování dvoulitrového motoru. Pokud je úroveň nabití baterie nízká, systém se automaticky přepne zpět do hybridního režimu.
E-Save: Tento režim upřednostňuje pohon zážehového dvoulitrového motoru, čímž šetří energii baterie pro pozdější použití, například pro jízdu s plně elektrickým pohonem v terénu nebo ve městě. Řidič si může v tomto režimu vybrat mezi dvěma doplňkovými režimy, známými jako Battery Save (úspora baterie) a Battery Charge (nabíjení baterie), a to na obrazovce Uconnect:

Battery Save: udržuje úroveň nabití baterie pro pozdější použití a využívá hlavně spalovací motor;
Battery Charge: nabíjí baterii až na 80% kapacity pomocí spalovacího motoru a elektrického generátoru.

Pro optimalizaci výhod režimů E-Selec, je dotykový displej modelu Wrangler 4xe vybaven stránkami Hybrid. Ty umožňují řidiči sledovat tok energie a kontrolovat dopad rekuperačního brzdění, naplánovat časy nabíjení pro využití nižších tarifů na elektřinu, a prohlédnout si historii jízdy s podrobnostmi o spotřebě elektřiny a benzínu.

Regenerativní brzdění

Regenerativní brzdění je klíčovou součástí udržitelné mobility nového modelu Wrangler 4xe a umožňuje proměnu kinetické energie během všech fází zpomalování nebo brzdění na elektrickou energii. Když řidič sešlápne brzdový pedál, aktivuje se maximální dostupné rekuperační brzdění produkované elektromotorem (až 0,25 G), aby zpomalilo vozidlo a pomohlo tak konvenčnímu brzdovému systému modelu Wrangler.

Při zapojení pohonu všech kol se na rekuperaci podílí točivý moment všech kol, což maximalizuje využití energie, která by se jinak ztratila v podobě tepla v brzdách. V důsledku rekuperačního brzdění se elektrická energie hromadí v bateriích, případě se udržuje nebo zvyšuje stav nabití.

Wrangler 4xe má také schopnost maximalizovat regeneraci energie prostřednictvím funkce Max Regen, kterou si může řidič sám zvolit.

Když je funkce Max Regen aktivovaná tlačítkem na středové konzoli (rozsvítí se modrá LED kontrolka), dojde k výraznějšímu nastavení rekuperačního brzdění, a to už ve chvíli, kdy řidiči sundá nohu z plynového pedálu (doběh neboli plachtění). Funkce Max Regen dokáže zpomalit Wrangler 4xe rychleji než standardní rekuperační brzdění a generovat tak více elektrické energie pro baterie.

Terénní schopnosti

Historie modelu Jeep Wrangler byla vždy definovaná jeho legendárními schopnostmi v terénu. Všechny modely Jeep Wrangler 4xe jsou vybavené důmyslnými aktivními trvalými systémy pohonu všech kol: Selec-Trac u výbav Sahara 4xe a 80th Anniversary 4xe a Rock-Trac u Rubicon 4xe, nejschopnější verze pro jízdu v terénu. Oba systémy pracují se čtyřmi režimy jízdy (plus Neutrál):

2H (pohon dvou kol, vysoký rozsah)
4H AUTO (trvalý aktivní pohon všech kol, vysoký rozsah)
4H Part-Time (částečný pohon všech kol, vysoký rozsah)
4L (pohon všech kol s nízkým rozsahem – redukcí)

Když je zvolen systém pohonu všech kol s redukcí (4L), řidič má stále k dispozici všechny režimy jízdy – Hybrid, Electric a E-Save. Hladká integrace elektrického pohonu do hnacího ústrojí 4×4 poskytuje modelu Wrangler 4xe novou úroveň schopností v terénu.

Offroadoví nadšenci zjistí, že okamžitá dostupnost točivého momentu elektromotoru dodává modelu Wrangler 4xe přesnější a kontrolovanější jízdní vlastnosti při překonávání překážek a plazení – není nutné zvyšovat otáčky motoru, aby se kola mohla hýbat, což eliminuje šokové zatížení hnacího ústrojí a maximalizuje ovladatelnost a rychlost.

To vše při zachování nedostižné techniky modelu Wrangleru na úrovni Trail Rated, která v závislosti na výbavě zahrnuje dva pokročilé aktivní systémy pohonu všech kol – Selec-Trac nebo Rock Trac, nápravy Dana nové generace, elektrické uzávěrky předního a zadního diferenciálu Tru-Lok, diferenciál se zvýšenou svorností Trac-Lok a elektronicky odpojitelný stabilizátor přední nápravy.

V plně elektrickém režimu jízdy využívá Wrangler 4xe pohon všech kol, díky čemuž poskytuje srovnatelné výkony a bezpečnost v terénu, a navíc cestujícím přináší radost z ničím nerušeného poslechu přírody.

Jeep Wrangler Sahara 4xe je vybaven systémem aktivního pohonu všech kol Selec-Trac s dvoustupňovou rozdělovací převodovkou s nízkým rozsahem 2,72:1 a přední a zadní nápravou Dana 44.

Zadní diferenciál se zvýšenou svorností Trac-Lok – standard u výbavy Sahara – poskytuje větší trakci a schopnosti na kluzkém povrchu, jako jsou asfalt pokrytý vodou, sněhem nebo ledem a offroadové stezky s pískovým nebo štěrkovým povrchem.

Modely Jeep Wrangler 4xe Rubicon jsou vybavené trvalým systémem pohonu všech kol Rock-Trac, který zahrnuje dvoustupňovou rozdělovací převodovku s redukcí 4:1, přední a zadní nápravu nové generace Dana 44 a elektrické uzávěrky předního a zadního diferenciálu Tru-Lok pro extrémní jízdu v terénu. Wrangler Rubicon 4xe se může pochlubit plazivým převodem 77,2:1, což usnadňuje překonání v podstatě jakékoliv překážky.

Výbava Rubicon se vyznačuje větším výkyvem náprav i celkovou dráhou odpružení díky přední nápravě s elektronicky odpojitelným stabilizátorem. Tento systém umožňuje odpojit přední stabilizátor a zvětšit zdvih odpružení pro překonání mimořádně náročných překážek. Tyto komponenty přispívají k dosažení offroadových schopností, kterými je Wrangler Rubicon proslulý, což nyní podporuje i systém 4xe.

Wrangler 4xe zahrnuje systém Selec-Speed ​​Control s funkcemi Hill Ascent a Hill Descent Control. Díky nim mohou řidiči při jízdě v terénu ovládat rychlost vozidla v náročných stoupáních či klesáních pomocí řadicí páky.

Jako každý Jeep Wrangler, i verze 4xe mají certifikaci Trail Rated, která potvrzuje jejich legendární schopnosti v terénu. Tato certifikace je výsledkem řady náročných testů prováděných v následujících oblastech: trakce, manévrovatelnost, výkyv náprav, brodivost a světlá výška.

Schopnosti nového modelu Wrangler 4xe na úrovni Trail Rated zaručuje výbava zahrnující:

Systém Selec-Trac 4×4 s režimem „4LO“, plazivý převod 2,72:1 (standard u verze Sahara 4xe);
Systém Rock-Trac 4×4 s režimem „4LO“, redukce 4:1 a elektrické uzávěrky diferenciálů Tru-Lok (standard u Rubicon 4xe);
Ochranné kryty a zadní tažné oko;
Špičkové offroadové úhly v dané třídě: u verze Rubicon 4xe, nájezdový úhel 36,6 stupňů, přechodový úhel 21,4 stupňů, úhel sjezdu 31,8 stupňů a světlá výška 25,3 cm;
17palcová offroadová kola s 32palcovými pneumatikami Mud Terrain (Rubicon 4xe) a 18palcová kola s celoročními pneumatikami (výbavy Sahara 4xe a 80th Anniversary 4xe);
Brodivost až 76 cm.

Technologie, bezpečnost a konektivita

Vyspělé systémy bezpečnosti
Služby, konektivita a řešení nabíjení pro elektrifikovanou jízdu

Nový Wrangler 4xe je nejbezpečnějším modelem této řady za celou dobu její existence. Nabízí komplexní paletu bezpečnostních prvků pro každodenní jízdy i offroadová dobrodružství.

Zážitek z jízdy ve městě nepochybně zlepší nová přední kamera (standard u verze Rubicon a volitelně u verzí Sahara a 80th Anniversary). Kameru sledující dění před vozidlem a umístěnou za prostředním slotem sedmiotvorové masky chladiče lze ovládat prostřednictvím displeje Uconnect. Tato kamera zvyšuje bezpečnost při jízdě v terénu, ale i při každodenních cestách městem. Zahrnuje také samočistící funkci, která se aktivuje prostřednictvím nabídky rádia.

Mezi standardní bezpečnostní prvky modelu Wrangler 4xe patří full-LED světlomety a zadní koncová světla, monitoring mrtvého úhlu s detekcí křížení dráhy za vozidlem, zadní parkovací kamera, elektronická kontrola stability (ESC) s elektronickou kontrolu proti převrácení (ERM) a bezklíčový vstup a startování Keyless Enter‘ N Go™. Standardem u všech výbav je také přední a zadní parkovací asistent a parkovací kamera s dynamickým naváděním. Mezi volitelné prvky patří například systém varování před čelním nárazem Plus, adaptivní tempomat s funkcí zastavení a automatická dálková světla, tedy prvky, které vám zajistí naprostý klid i v městské džungli.

Mezi standardní technologie patří 8,4palcový systém Uconnect™ NAV s dotykovou obrazovkou,

komplexní palubní konektivitou, funkcemi zrcadlení chytrých telefonů Apple CarPlay a Android Auto* a službami Uconnect (pro sledování parametrů vozidla prostřednictvím aplikace My Uconnect), dále nový 7palcový TFT displej přepracovaný tak, aby obsahoval všechny informace o úrovni nabití baterie a dojezdu (v elektrickém a hybridním režimu) a audio systém Alpine s 9 reproduktory, subwooferem a výkonem 552 W.

Nové, standardní služby Uconnect™ Services pro pokročilou konektivitu

Nový Wrangler 4xe přichází se službami připojení, které naplňují požadavky stále náročnějších digitálních zákazníků. Standardní Uconnect™ Box poskytuje přístup k novým službám Uconnect™ a řadě funkcí, ke kterým lze přistupovat prostřednictvím různých bodů, jakými jsou mobilní aplikace My Uconnect, chytré hodinky, internet, tlačítka na stropě vozidla a hlasová asistence (Amazon Alexa a Google Asistent). Služby Uconnect™ jsou k dispozici u všech stupňů výbavy v kombinaci s 8,4palcovým infotainmentem pro pokročilou konektivitu a služby zvyšující bezpečnost a pohodlí.

Sada služeb Uconnect™ pro Wrangler 4xe umožňuje řidičům snadno kontrolovat stav baterie, nabíjet a platit za nabíjení u veřejných nabíjecích stanic. To vše na dosah ruky prostřednictvím chytrého telefonu a aplikace My Uconnect.

Řada Wrangler 4xe

První elektrifikovaný Wrangler je k dispozici ve dvou stupních výbavy, Wrangler Sahara 4xe a Wrangler Rubicon 4xe, plus exkluzivní speciální edici 80th Anniversary.

V souladu s přirozeným nadáním modelu Wrangler pro personalizaci si zákazník může vybrat z deseti různých barev karoserie: černé, bílé Bright, červené Firecracker, metalické Granite Crystal, Hella Yella, metalické stříbrné Billet, šedé Sting a poprvé u řady Wrangler také nové modré Hydro, Snazzberry a zelené Sarge. Možnosti personalizace vylepšuje také speciální program rotujících barev, který umožňuje zákazníkům vybírat z řady limitovaných odstínů a učinit tak svůj vůz zcela jedinečným. Všechny barevné odstíny lze kombinovat s několika konfiguracemi střech, které jsou u tohoto modelu k dispozici – plátěná střecha, pevná střecha hard top, elektrická střech a dvojitá střecha –, které majitelům umožňují vychutnat si jedinečná dobrodružství s širým nebem nad hlavou v opravdovém duchu Wrangler.

Aby byla jízda na čerstvém vzduchu ještě mimořádnější a extrémnější, vůbec poprvé mají zákazníci na výběr jako oficiální příslušenství poloviční dveře, a to pro verze Sahara a Rubicon. Poloviční dveře doplňují možností jízdy s nebem nad hlavou, mezi které patří i snadno sklopné čelní sklo, odnímatelné dveře a různé kombinace střech.

Interiéry modelů 4xe jsou vybavené prémiovými sedadly v černé barvě (u Rubicon a Sahara) a odstínu Heritage Tan (pouze Sahara) nebo elegantními koženými sedadly v černé nebo tmavé sedlové barvě (volitelně u obou výbav). Černá kožená sedadla jsou nabízená i u speciální edice 80th Anniversary. V neposlední řadě, aby byl Rubicon 4xe ještě výraznější a rozpoznatelnější, jsou sedadla a čalounění vylepšeny jedinečným modrým prošíváním Electric Blue.

Verze Sahara se vyznačuje vytříbenými stylistickými prvky, včetně blatníků a hard topu v barvě karoserie, specifických 18palcových kol z lehké slitiny a látkových nebo kožených sedadel. Pokud jde o technologie pro vyšší bezpečnost a komfort, ve výbavě nechybí dvouzónová automatická klimatizace, konfigurovatelný 7palcový barevný TFT přístrojový panel, 8,4palcový infotainment Uconnect™ NAV s funkcemi zrcadlení chytrého telefonu Apple CarPlay a Android Auto*, audio systém Alpine s 9 reproduktory, subwooferem a výkonem 552 W, dále monitoring mrtvého úhlu s detekcí křížení dráhy za vozidlem a bezklíčový vstup a startování Keyless Enter ‚N Go™.

Výbava Rubicon – specialista na offroad s nejlepším vybavením pro extrémní terénní dobrodružství – vyniká nezaměnitelným a ikonickým vzhledem s černými lemy blatníků, potiskem kapoty ve speciální barvě Electric Blue s nápisem „4xe“, kterým prosvítá barva karoserie, povrchovou úpravou Neutral Grey na masce chladiče a rámečcích mlhových světel, lištami proti kamenům, plátěnou střechou a specifickými 17palcovými koly z lehké slitiny s agresivními pneumatikami Mud Terrain. Interiér modelu Rubicon je vybaven specifickým prošíváním Electric Blue na sedadlech a obložení, což dále zdůrazňuje jeho „elektrifikovanou“ povahu, plus dvouzónovou automatickou klimatizací, konfigurovatelným 7palcovým barevným TFT přístrojovým panelem, 8,4palcovým infotainmentem Uconnect™ NAV s funkcemi zrcadlení chytrého telefonu Apple CarPlay a Android Auto*, audiosystémem Alpine s 9 reproduktory, subwooferem a výkonem 552 W, monitoringem mrtvého úhlu s detekcí křížení dráhy za vozidlem, bezklíčovým vstupem a startováním Keyless Enter ‚N Go™ a přední kamerou. Mezi specifické prvky pro jízdu v terénu patří systém pohonu všech kol Rock-Trac, elektronické uzávěrky diferenciálů přední a zadní nápravy Tru-Lok a elektronicky odpojitelný stabilizátor přední nápravy (Active Sway Bar System).

V roce 2021 bude řada Wrangler 4xe v rámci oslav 80. výročí značky Jeep zahrnovat také speciální edici 80th Anniversary. Tento výroční model se vyznačuje výraznými stylistickými prvky, jakými jsou maska chladiče, rámečky světlometů a mlhových světel v šedém odstínu Neutral a dvoutónová 18palcová kola z lehké slitiny. Exkluzivitu této speciální edici dodávají také hard top v barvě karoserie, pevný kryt rezervního kola a specifické logo 80th Anniversary na předních blatnících. Interiér je vybaven černými koženými sedadly s oranžovým prošíváním a logem 80th Anniversary, jako i kůží čalouněnou palubní deskou s kontrastním prošíváním, prémiovým čalouněním stropu a specifickými černými berberovými koberečky. Technologická výbava zahrnuje 8,4palcový systém Uconnect™ NAV s funkcemi zrcadlení chytrého telefonu Apple CarPlay a Android Auto*, 7palcový TFT displej a audio systém Alpine s 9 reproduktory, subwooferem a výkonem 552 W. Ve standardu nalezneme také monitoring mrtvého úhlu s detekcí křížení dráhy za vozidlem a bezklíčový vstup a startování Keyless Enter ‚N Go™.

Volbou nového modelu Wrangler 4xe získávají zákazníci přístup k výhodám Jeep Wave, nového věrnostního programu pro zákazníky, který zahrnuje širokou škálu služeb a výhod, včetně dvouleté pravidelné údržby, silniční asistence, specifické zákaznické podpory a privilegovaného přístupu k akcím značky a jejich partnerů.

Free2Move eSolutions – revoluce v oblasti e-Mobility

Svůj závazek ke stále udržitelnější mobilitě podpořila skupina Stellantis vytvořením společnosti Free2Move eSolutions (společný podnik Stellantis – prostřednictvím dceřiné společnosti FCA Italy SpA – a Engie EPS), nového významného hráče v oblasti rychlejšího přechodu na e-mobilitu nabízejícího inovativní, na míru šitá elektrická řešení pro všechny klienty, jednotlivce i firmy.

Free2Move eSolutions chce urychlit přechod na elektrickou mobilitu a stát se měřítkem v daném odvětví, a být v úzkém kontaktu s každým, kdo používá elektrický vůz.

Úkoly nové společnosti sahají od nabíjecí infrastruktury (instalace, servis a provoz) po předplatné veřejného a domácího nabíjení s měsíčním poplatkem, od správy životnosti baterie až po pokročilé energetické služby, jako jsou integrace systémů Vehicle-to-Grid (V2G) a řešení pro správu energie ke snížení celkových nákladů na vlastnictví. To vše s měsíčním předplatným za nabíjení elektrických vozidel doma i na cestách, s nabídkami nastavenými podle potřeb zákazníků a umožňujícími využití 100% udržitelné energie.

Se specifickými řešeními nabíjení nabízenými společností Free2Move eSolutions je nabíjení nového Wrangleru 4xe snadné a uživatelsky přívětivé: pro optimalizaci doby nabíjení a bezpečného řešení domácího nabíjení je k dispozici easyWallbox s nabíjecím výkonem až 7,4 kWh, což umožňuje dosažení nabití baterií za méně než 3 hodiny. Nový Wrangler 4xe lze snadno nabít pomocí kabelu připojeného do běžné domácí zásuvky nebo u veřejných nabíjecích stanicích se specifickým kabelem (standardní nebo volitelný v závislosti na výbavě).

Příslušenství Mopar® a díly Jeep® Performance Parts

V rámci uvedení nového plug-in hybridního modelu Jeep Wrangler 4xe nabízí společnost Mopar® širokou škálu továrních a otestovaných výkonných dílů a příslušenství pro přizpůsobení nejschopnějšího, technicky nejvyspělejšího a nejekologičtějšího Wrangleru, jaký kdy byl vyroben.

Komplexní portfolio více než 100 produktů pro Jeep Wrangler bude zahrnovat exkluzivní díly Jeep Performance Parts (JPP), které zákazníkům umožní rozšířit schopnosti vozidla na silnici i v terénu. Pro použití v plug-in hybridním modelu Jeep Wrangler 4xe byl navržen a vyladěn offroadový paket, který zahrnuje lišty proti kamenům, kola z lehké slitiny a další outdoorovou výbavu.

Kromě toho, značka Mopar podporuje zaváděcí edici First Edition modelu Wrangler 4xe standardním balíčkem, který zahrnuje kryt vozidla, organizér nákladu, nabíjecí kabel Mode 3 a ve spolupráci s Free2Move eSolutions také easywallbox, domácí nabíjecí stanici, která zákazníkům poskytuje rychlý a pohodlný způsob domácího nabíjení.

Na rozdíl od jiných nabídek se na díly Jeep Performance Parts a příslušenství Mopar vztahuje plná tovární záruka. Produkty jsou vytvářené v úzké spolupráci se značkou Jeep, ať už jde o konstrukci, design, testování či schvalování. Pro bezproblémovou integraci výkonnostních dílů a příslušenství jsou využívané přísné standardy a data výrobce, díky čemuž je u každého produktu zajištěno správné uchycení, povrchová úprava a kvalita včetně barvy, zrnitosti a vzhledu.

*Aplikace Apple CarPlay a Android Auto nejsou na českém trhu podporovány.

Dostupnost výbav a služeb může být na lokálním trhu odlišná.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!