ALLURE

Peugeot Inception Concept otevírá svým novým pojetím designu novou éru a ztělesňuje vizi značky z hlediska budoucích elektromobilů. Nový design zdůrazňuje atraktivní vzhled šelmy. Revoluční vzhled interiéru naznačuje nevídané jízdní zážitky. Peugeot Inception Concept, vytvořený design centrem Peugeot pod vedením Matthiase Hossanna, je symbolem proměny značky.

EMOTION

Peugeot Inception Concept vyjadřuje vizi značky čelit výzvám zítřka. S novou generací místa řidiče i-Cockpit® a řídicím systémem Hypersquare přináší revoluční požitek z jízdy a nový intuitivní způsob ovládání vozu. Inovativní koncepce panoramatické prosklené plochy Skyspace poskytuje nové pocity. Kabina vozu vytváří nový vnitřní prostor s inovativní architekturou a materiály, které si pohrávají s barevnými odlesky, a zároveň díky novým technikám zaručují mimořádnou trvanlivost.

EXCELLENCE

Peugeot Inception Concept otevírá nové perspektivy prostřednictvím odvážné architektury odvozené od generace platforem „BEV-by-design“ a nabízí velkorysé rozměry, které podtrhují dokonalost jeho inovací.

Principy tohoto konceptu budou od roku 2025 přebírat budoucí produkty značky, a to včetně nejkompaktnějších modelů.

Linda Jackson, generální ředitelka značky Peugeot: „Peugeot se zavázal k elektrifikaci své modelové řady. Od roku 2023 bude 100 % vozidel v nabídce elektrifikováno a v následujících dvou letech bude uvedeno na trh pět nových 100% elektrických modelů. Naše ambice je zřejmá: do roku 2030 se Peugeot stane největší elektrickou značkou v Evropě. Tento cíl a ambiciózní vize připravují půdu pro radikální proměnu značky. Tuto změnu dnes ztělesňuje Peugeot Inception Concept, který představuje začátek nové éry. Otevře dveře do světa lepších automobilových zážitků, který jsme našim zákazníkům slíbili.“

Cesta k novému pojetí automobilu

Název Peugeot Inception Concept (latinsky „Inceptio“) znamená začátek. Žádný jiný název nemůže lépe vystihnout ambice tohoto manifestu značky. Peugeot Inception Concept přichází díky svému vizionářskému designu s kabinou, která nabízí originální technologické perspektivy a přináší exkluzivní automobilový zážitek.

Peugeot Inception Concept vás přenese do nové dimenze mezi snem a realitou a slibuje intenzivní emoce, jakmile se k němu přiblížíte, dotknete se ho nebo do něj usednete. Jeho ambicí je uvést většinu inovací v něm použitých do výroby, a to počínaje rokem 2025.

Matthias Hossann, šéfdesignér Peugeot: „Značka se proměňuje, ale Inception Concept zůstává nezaměnitelně vozem Peugeot. Vyjadřuje nadčasovou přitažlivost značky a ukazuje, jak optimisticky se díváme na budoucnost automobilového odvětví a na emoce, které poskytuje. Výrazný a jedinečný Peugeot Inception Concept přichází s novým pojetím prostorového zážitku při řízení a zároveň ilustruje některé naše myšlenky, které nám umožní snížit do roku 2030 uhlíkovou stopu značky Peugeot o více než 50 %. Proměna značky se týká všech aspektů koncepce, výroby a života budoucích vozů Peugeot. Nedílnou součástí této transformace je i design.“

Platformy STLA „BEV-by-design“: základ revoluce

Peugeot Inception Concept je postaven na jedné ze čtyř budoucích platforem „BEV-by-design“ skupiny Stellantis. Příchod této nové řady platforem od roku 2023 bude znamenat revoluci v budoucích vozech Peugeot. Tyto platformy byly vytvořeny speciálně pro elektrifikaci a nabízejí zásadní změnu v architektuře, kterou designéři využili k tomu, aby zcela přetvořili kabinu vozu Peugeot Inception Concept. Pro řidiče to znamená novou polohu při řízení a pro cestující na palubě nový zážitek.

Peugeot Inception Concept postavený na platformě STLA Large, má siluetu nízkého (134 cm) a výkonného hatchbacku dlouhého 500 cm. Tato velikost byla zvolena záměrně, aby vyniklo množství inovací vozu. Platforma je také součástí nového designového stylu vozů Peugeot, který zůstává v souladu s DNA značky.

Nové nativní elektrické platformy „BEV-by-design“ uvedou rovněž technologické moduly řízené umělou inteligencí: STLA Brain, STLA SmartCockpit a STLA Autodrive.

Stoprocentně elektrický Peugeot Inception Concept je vybaven technologií 800 V. Jeho baterie s kapacitou 100 kWh umožňuje ujet na jedno plné nabití 800 km, což je vzdálenost z Paříže do Marseille nebo z Bruselu do Berlína. Jeho spotřeba je obdivuhodně nízká – pouhých 12,5 kWh na 100 km. Baterie se nabije na vzdálenost odpovídající 30 km za jednu minutu, tedy 150 km za pět minut. Peugeot Inception Concept se nabíjí indukčně čili jednodušeji, bez nutnosti používat kabel.

Dva kompaktní elektromotory, jeden vpředu a druhý vzadu, dělají z vozu Peugeot Inception Concept vůz s pohonem všech 4 kol, který umožňuje dokonalou a plně kontrolovanou dynamickou jízdu. Kombinovaný výkon se blíží 680 k (500 kW). Zrychlení z 0 na 100 km/h je dosaženo za méně než 3 vteřiny.

Dokonalost technologií na palubě těchto platforem se v konceptu Peugeot Inception odráží v systému Steer-by-Wire. Z vozu mizí volant, jak jsme ho znali po desetiletí, a místo něj je zde ovládání Hypersquare, u něhož mechanické spoje nahrazuje digitální elektrické ovládání.

Jérôme Micheron, produktový ředitel Peugeot: „Zákazníci mají od elektromobilu vysoká očekávání. Díky nové generaci platforem BEV-by-design určených pro elektromobily tyto nároky naší klientely splníme. Překvapíme novým prostorovým uspořádáním našich budoucích vozů, zjednodušíme pohyby rukou při řízení a nabídneme nový zážitek z jízdy. Tyto reálné ambice nyní nabývají podobu konceptu Peugeot Inception Concept. Transformace značky Peugeot zdaleka nespočívá jen v ambici stát se 100% elektrickou. Značka vám umožní naplno využít všech nových příležitostí, které nabízí elektrická technologie a nový software, a prožít tak nové a obohacující zážitky.“

ALLURE: Vzhled šelmy pro nový designový styl

Peugeot poznáte na první pohled podle postoje šelmy. Geny značky zůstaly zachovány, ale designové principy získaly s novou érou, která dnes začíná, nové způsoby interpretace. Tento nový designový styl se u nových vozů Peugeot objeví od roku 2025. Je jednodušší a čistší. Vypracování a textury jsou jako z digitálního světa. Tento nový design vytváří harmonii mezi smyslnými atletickými liniemi a geometrickými ostrými křivkami.

Designová výzva konceptu Peugeot Inception Concept spočívá v kontrastu mezi dynamickým profilem vytvářejícím postoj šelmy a kabinou navrženou jako skleněná kapsle, která je protažená až před nohy řidiče a spolujezdce.

Při bočním pohledu si design zachovává principy elegantního a štíhlého hatchbacku Peugeot, zatímco z ptačí perspektivy nás zavádí do blízké budoucnosti elektromobilů postavených na speciálních platformách. Kouzlo vozu Peugeot Inception Concept spočívá v odvážném a dokonale plynulém přechodu mezi designem exteriéru a interiéru, a to zejména díky exkluzivnímu prosklení.

Inteligentní prosklení

Cestující obklopuje 7,25 m2 prosklené plochy, která přispívá k odvážnému designu tohoto konceptu. Veškeré prosklené části (čelní sklo, boční okna a okna u zadních sloupků) jsou vyrobeny ze skla určeného pro stavebnictví. Pro Peugeot Inception Concept bylo speciálně upraveno. Zachovává si výjimečné tepelné vlastnosti a prošlo multichromovou úpravou (ošetření oxidy kovů), což je postup, který NASA původně používala pro hledí přileb astronautů v NASA. Toto sklo NARIMA® má teplejší odraz ve žlutých barvách a spíše chladnější propustnost v namodralých tónech. Skleněný povrch vytváří soulad mezi exteriérem a interiérem. Zvenčí se odráží na barvě karoserie, uvnitř pak rozptyluje odrazy světla na materiály a neustále mění jejich odlesky a odstíny. Na cestující ve voze Peugeot Inception Concept čeká nový zážitek z hlediska prostředí vytvářeného barvami a materiály, zatímco úprava multichromového skla řeší aspekty tepla a ochrany proti UV záření.

Exkluzivní odstín karoserie

Odstín karoserie vozu Peugeot Inception Concept se skládá z velmi jemných kovových pigmentů a je jednovrstvý, což znamená, že se při jeho aplikaci spotřebuje mnohem méně energie. Jeho mimořádně kvalitní vzhled zvýrazňuje křivky karoserie a stejně jako prosklení se zabarvuje podle vnějšího prostředí.

Přední část, „FUSION MASK“

Přední nárazník nabízí zcela nový světelný podpis Peugeot, který tvoří tři ikonické drápy. Tato nová, pro značku velmi charakteristická přední část propojuje mřížku chladiče a světelný podpis do jediného objektu, v němž jsou rovněž umístěny senzory. Celek je tvořen jedním kusem skla s logem uprostřed, které podtrhuje 3D luminiscenční efekt. Přes tuto masku probíhají tři tenké vodorovné proužky protnuté třemi drápy. Všechny čtyři optické moduly jsou umístěny pod skleněnou maskou, která sama o sobě vytváří zrcadlový efekt. Je vytištěna digitální technologií INKJET.

Komunikující dveře

Vodorovně přes plášť dveří prochází lišta TECH BAR. Tato zapuštěná obrazovka vysílá různá hlášení mimo vozidlo, jakmile se k němu řidič a cestující přiblíží. Umělá inteligence, kterou je Peugeot Inception Concept vybaven, rozpozná řidiče a provede nastavení komfortu (poloha sedadla, teplota, jízdní režim a multimediální preference). TECH BAR nabízí kromě ukazatele stavu nabití baterie i obvyklé uvítací a rozlučkové zprávy a zahrnuje řadu senzorů a radarů spojených s delegováním řízení, takže karoserie je díky absenci těchto technických prvků zcela hladká. Spodní část dveří se pro dosažení lepší aerodynamiky rozšiřuje a výrazně vystupuje. 

Technický prostor v přední části

Peugeot Inception Concept je uživatelsky přívětivý a praktický také díky mobilnímu prvku karoserie před obrovským čelním sklem. Za tímto malým krytem je technický prostor Aero Tech Deck, v němž Inception soustřeďuje všechny funkce údržby elektrického systému včetně nabíjecí zásuvky a kontroly nabíjení.

Expresivní záď

Zadní část, která odráží nový podpis přední části vozu, je výsledkem špičkového technického zpracování. Tři ikonické lví drápy vytvářejí spolu s dvěma vrstvami skla magicky působivý efekt. Záď vozu zdůrazňuje jemné tvarování blatníků, vyznačující se jednoduchou linií, která se rozšiřuje do velkorysé plné křivky.

Aerodynamická kola

Kola AERORIM v sobě důmyslně kombinují aerodynamiku a estetiku. Zakládají se na osové symetrii, stejně jako 20palcová kola nového Peugeotu 408. Vložky z textilie protkané kovovými vlákny přispívají k aerodynamickému výkonu, zatímco hliníkové vložky s mikroperforací podtrhují velmi moderní vzhled. Podsvícené logo lva zůstává při otáčení volantem statické. Uvnitř kola je brzdový třmen krytý zrcadlovým sklem. Tento netradiční design odkazuje na skleněné části systému Hypersquare na přídi a zádi vozu.

Phil York, ředitel marketingu a komunikace Peugeot: „Naše budoucí modely budou stejně jako Peugeot Inception Concept vybaveny umělou inteligencí STLA Brain a plnou konektivitou. Na zákazníky značky Peugeot čeká příjemný zážitek kombinující fyzickou a lidskou interakci, virtuální diskuse se značkou a inteligentní online služby. Peugeot Inception Concept odhaluje některé z těchto zásadních inovací. Budoucí vozy Peugeot postavené na platformách BEV-by-design budou nejen bezemisní, ale také pohodové a zároveň vzrušující, bude snadné je pořídit, používat a aktualizovat.“

Peugeot Inception Concept ztělesňuje vizi budoucnosti automobilu, jež se snaží co nejvíce přiblížit očekáváním zákazníků, kteří hledají stále více potěšení a jsou otevřeni novým technologiím. Jde o novou generaci klientů. Tito uživatelé více využívají internet a vyžadují elektromobily s velkým dojezdem, snadným přístupem k dobíjení, integrovanou konektivitou se softwarem pro plánování jízd přes jednoduché rozhraní. Peugeot má pro tyto náročné klienty optimální řešení. V příštích dvou letech uvede na trh pět nových 100% elektrických modelů. Elektrická řada značky tak bude vysoce komplexní, přičemž od roku 2030 budou všechny vozy Peugeot prodávané v Evropě výhradně elektrické.

Hypersquare: revoluce v místě řidiče i-Cockpit®

Počet vozů vybavených kabinou i-Cockpit® překročil už 9 milionů. Tato nová architektura kokpitu s ergonomickými inovacemi se poprvé objevila u první generace vozu Peugeot 208 před deseti lety. Peugeot Inception Concept ji přepracoval za použití ověřených futuristických technologií. Designéři se rozhodli pro zcela novou architekturu a odstranili volant a klasické ovladače. Řízení Hypersquare, které vzniklo v digitální podobě a inspirovalo se od videoher, představuje skok kupředu a trvale přenáší koncepci i-Cockpitu® do budoucnosti.

Nová generace i-COCKPITU®

Peugeot Inception Concept s novým systémem řízení Hypersquare nabízí intenzivnější pocity na palubě díky svižné jízdě a zcela nové intuitivnější generaci místa řidiče i-Cockpit®. Jediným dotykem prstu ovládáte všechny parametry jízdy a díky technologii steer-by wire je řízení instinktivnější a jednodušší jako ve videohře, která je však přenesená do reálného života. Klasický volant je nahrazen volantem Hypersquare, jehož dokonalá ergonomie vytváří nový, přirozený, jednodušší a bezpečnější způsob řízení. Tato ergonomie, díky níž používá řidič nové pohyby pro nové potěšení z jízdy, přináší také bezkonkurenční komfort při řízení.

Systém Hypersquare s digitálním elektrickým ovládáním tvoří displej s kruhovými buňkami v každém ze čtyř rohů. Buňky zajišťují několik funkcí:

Zcela přirozený a univerzální způsob uchopení ovládání řízení,
Pohodlí při řízení pomocí prstů,
Aktivace ovládacích prvků vozu jen stisknutím palce.

Podobné pohyby denně používáme při ovládání telefonů. Intuitivní aspekt vede k vysoké úrovni bezpečnosti.

Uprostřed systému Hypersquare je displej tabletového typu určený k předávání informací o řízení. Piktogramy pro různé funkce (klimatizace, hlasitost rádia, asistenční systémy řízení atd.) jsou zobrazeny na dvou bočních panelech, což usnadňuje přístup k vybranému ovládacímu prvku. Ten se nachází uvnitř kruhových buněk a je přístupný pouze pohybem palce, bez nutnosti sundat ruce z ovladače řízení. Pro ještě větší jízdní komfort je okraj systému Hypersquare vyroben 3D tiskem a digitální skleněný displej uprostřed poskytuje atraktivní high-tech vzhled. Nová generace místa řidiče i-Cockpit využívá technologickou platformu Stellantis STLA Smart Cockpit.

Hypersquare

Ovládací systém Hypersquare je propojen s pružnou obrazovkou v pozadí, která zobrazuje veškeré informace o jízdě nebo infotainmentu. K externí komunikaci slouží HALO CLUSTER. Ten je opatřen kruhovým displejem a přináší informace cestujícím, kteří se přiblíží k vozu. Externí komunikace posiluje koncepci sdílení a nového pojetí automobilu. Při přechodu na 4. úroveň delegace řízení (STLA AutoDrive) se HYPERSQUARE zasune a z podlahy se vysune velká panoramatická obrazovka.

Ambicí značky Peugeot je používat systém Hypersquare v nové generaci vozů ještě před koncem desetiletí.

STEER-BY-WIRE

Před vývojem vozu Peugeot Inception Concept značka testovala a integrovala technologii Steer-by-Wire s cílem vyvinout tuto inovaci a posunout hranice snadnosti řízení, bezpečnosti a spolehlivosti použití v rámci předpisů. Zmizel fyzický sloupek řízení, takže bylo možné na palubě vozu uplatnit novou architekturu.

Nová jízdní perspektiva, intenzivnější pocity a větší komfort

Peugeot Inception Concept nabízí novou vizi interiéru vozu vyšší střední třídy. Představuje nové, protáhlejší pozice k sezení, v souladu s novou architekturou platformy „BEV-by-design“ určené pro elektromobily. První řada sedadel je posunutá dopředu a nabízí výjimečný výhled na silnici. Vysoká linie bočních oken poskytuje bezpečnostní výztuž.

Cestující ve druhé řadě mají díky velkorysým proskleným plochám a novým proporcím sedadel lepší výhled. Skleněné plochy na zadní straně předních sedadel poskytují cestujícím ve 2. řadě možnost nastavit si vlastní vlastnosti prostředí a parametrů. Každý materiál v kabině byl upraven podle toho, jaký odraz poskytuje. Barva interiéru vozu Peugeot Inception Concept se tak vyvíjí podle prostředí, ve kterém se pohybuje, a mění se v závislosti na světle, které ho obklopuje. Prostor, pohodlí a emoce na palubě jsou tak mimořádně působivé.

Pohlcující sedadla

Sedadla byla přepracována z hlediska proporcí a jsou tak širší a pohodlnější. Sedadlo Comfort Fit se přizpůsobí tělesné stavbě každého cestujícího. Nejde již o sezení na automobilovém sedadle, ale o usazení do nového typu komfortního vybavení vozu, které je adaptováno na podmínky dynamické jízdy, nebo nabízí možnost relaxovat, pokud je řízení delegováno. Široká sedadla vozu Peugeot Inception Concept poskytují komfortní polohu Comfort Fit s opěrkami hlavy, které nepřesahují linii bočních oken. Tuto originální architekturu umožňuje nízká výška sedadel, která uvolňuje prostor.

Přístrojová deska mizí

Na palubě vozu Peugeot Inception Concept je veškeré zařízení umístěno níže než u běžného vozu. Naproti sedadlům je ovládací panel, který je vyhrazen pouze řidiči a při automatickém řízení ho lze zasunout. Přístrojová deska mizí, stejně jako příčka a čelní stěna oddělující motor. Díky tomuto zcela otevřenému výhledu na silnici získávají cestující nové perspektivy a zážitky, což mnohonásobně zvyšuje emoce na palubě.

Hi-Fi systém Premium FOCAL

Peugeot Inception Concept je vybaven Hi-Fi systémem Premium FOCAL od prestižního francouzského výrobce. Výsledkem je umocněný zážitek, k němuž přispívá prostorové uspořádání zvuku v interiéru, které je díky rozmístění komponentů na míru optimální. Systém se skládá ze zesilovače, několika soundbarů (každý s několika koaxiálními reproduktory s průměrem 100 mm) umístěných ve dveřích a v přední části kabiny. Dva subwoofery jsou také zabudovány v podlaze. Systém vyrobený ve spolupráci obou značek nese podpis „Peugeot- FOCAL“, který je vyrytý na mřížkách soundbarů.

Materiály s promyšlenou trvanlivostí

Přeměna automobilky Peugeot na elektrickou značku znamená mnohem více než jen instalaci baterií a elektromotorů do vozů. Interiér vozu Peugeot Inception Concept je výsledkem pokročilého výzkumu zaměřeného na výraznou proměnu prostředí na palubě. Naprosto se upustilo od černého odstínu ve prospěch nové atmosféry vytvořené kombinací světla filtrovaného multichromovým sklem a materiálů s relativně neutrálními kovovými odstíny, které jsou schopny měnit atmosféru kabiny jen díky odleskům. Peugeot Inception Concept je ukázkou nových technik, které Peugeot zavede s cílem snížit do roku 2030 uhlíkovou stopu o více než 50 % a od roku 2038 se stát se zcela bezemisní společností.

Nová textilie

Přepracování architektury vozu nestačí. Peugeot Inception Concept posunul toto myšlení o krok dál a představuje nová řešení pro maximalizaci cirkulární ekonomiky. Tak se zrodila textilie používající recyklované materiály. Zbytky 100% polyesterové tkaniny z prototypových dílen designového centra nebo od dodavatelů se znovu použijí, jsou tepelně slisovány ve vakuu, přičemž je do nich vstříknuto pojivo ve formě přírodní pryskyřice. Tato technologie vytváří extrémně tvrdý a odolný materiál, který může sloužit jako nosný nebo obkladový díl. Lze ho použít pro různé konstrukce, jako jsou dveře, a není třeba ho obkládat dalšími díly. Úkolem designu je tyto dříve neviditelné části zviditelnit.

Surová pozinkovaná ocel

Faktem je, že i v elektrickém provedení bude vůz vždy tvořen minimálně z 50 % ocelí. Proč ji tedy neukázat v surové podobě? To je případ konstrukce sedadel vozu Peugeot Inception Concept nebo jeho konzoly. Ocel je ošetřena galvanizací (ponoření do zinkové lázně, včetně antikorozní úpravy), která jí dodává přirozený odlesk. Toto řešení je zcela v souladu s koncepcí, která zdůrazňuje specifické odlesky jednotlivých materiálů použitých v prostoru pro cestující. Evokace surových materiálů je součástí DNA, stejně jako tomu bylo před deseti lety v případě mědi použité na koncepčním voze Onyx.

Setkání sametu s 3D tiskem

Sedadla a podlaha jsou potaženy velmi speciálním sametem, 100% recyklovaným polyesterem s výrazným kovovým leskem, který reaguje na světlo rozptýlené skleněnou kapslí. Materiál je 100% recyklovaný. Tento samet podtrhuje nové perspektivy, které nabízejí polohy sedadel a volný výhled na silnici, a je proto použit i na pokrytí podlahy vozu. Je vyrobený 3D tiskem se vzory, aby mohl sloužit jako koberec. Kontinuity mezi sedadly a podlahou se dosahuje pomocí jediného materiálu. 3D tisk použitý pro tuto pružnou textilii je revoluční a 100% recyklovatelný. Byl vyroben ve spolupráci se společností Stratasys.

Polstrování AIR QUILTING®

Sedadla s označením Comfort Fit mají nastavitelné polstrování v oblasti ramen. Bylo zde použito elektricky svařované recyklovatelné čalounění z jednoho materiálu. Toto čalounění využívá nafukovací kapsy získané z klasických sedadel. Kapsa, která je obvykle neviditelná, je ošetřena tak, aby vytvářela kovový efekt a sjednotila se tak se sedadly. Je viditelná na ramenní opěrce a umožňuje na požádání zvýšit nastavení parametrů Comfort Fit v závislosti na stylu jízdy. Zviditelnění toho, co bylo dříve skryté, vede k větší jednoduchosti, menšímu počtu dílů a většímu pohodlí.

Peugeot Inception Concept představuje optimistickou vizi budoucnosti značky. Ztělesňuje její hodnoty – Allure, Emotion a Excellence – a demonstruje transformaci značky a vstup do nové éry. Peugeot Inception Concept bude od roku 2025 inspirací pro budoucí produkty automobilky Peugeot, a to včetně nejkompaktnějších modelů.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!