Určitě se budeme věnovat technice, ohledně té ale už podle informací, které známe z předchozích tiskových zpráv a informací od automobilky víme, co čekat, to první, co je třeba zmínit u nového Peugeotu 208, je vzhled. Podle fotek se to dalo tušit, ale až naživo, ve světle ospalého zimního slunce, je to jisté – nový Peugeot 208 vypadá parádně. Ve srovnání s předchůdci minulých dekád jsou definitivně pryč barokní tvary, auto má ostře tesané linie ve jménu aktuálního designovaného jazyka značky, přesto ale nevypadá hrubě. Naopak.
Nový Peugeot 208 je postaven na platformě poslední generace: CMP (Common Modular Platform). Tato nová platforma určená pro segmenty B a C doplňuje platformu EMP2 (Efficient Modular Plateform). Jak vyplývá z názvu, platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů. Dokáže pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie, takže si zákazník může zvolit mezi spalovacím (benzínovým/dieselovým) a elektrickým motorem.
Během celého vývoje projektu CMP byla hlavní péče věnována úspornosti. Nová platforma napomáhá snižovat emise CO2 nového Peugeotu 208. Přispívá k tomu:
- nižší hmotnost (o 30 kg méně než s použitím platformy PF1)
- lepší aerodynamika (hladká podlaha karoserie a použití řízených vstupů vzduchu)
- menší valivý odpor (pneumatiky třídy A a snížení mechanického tření náprav)
- optimalizace hnacího ústrojí (lepší účinnost spalování, down-sizing, snížení mechanického tření, prodloužení převodů a používání systému Stop & Start).
Platforma CMP rovněž umožňuje nabízet vyšší úroveň komfortu a bezpečnosti:
-
- zlepšení akustického a tepelného komfortu na palubě, snížení vibrací
- dostupnost asistenčních systémů, jež jsou obvykle vyhrazené pouze vyšším segmentům trhu.
Nový Peugeot e-208 je v nabídce hned od uvedení vozu na trh. Díky 100 % elektrickému motoru nabízí hbitost a stimulující zážitek z řízení:
- motor s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 Nm (dostupné od 0 km/h) pro okamžitou reaktivitu
- tichý motor a nulové vibrace
- technologické animace na centrálním displeji (zobrazení fungování pohonu v reálném čase).
Nový Peugeot e-208 nabízí tři režimy řízení:
1. eko: optimalizace dojezdu,
2. normal: optimální komfort pro každodenní používání,
3. sport: prioritou je výkon a zážitek z jízdy, maximální výkon a točivý moment (zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,1 s).
K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění prostřednictvím převodové páky s příslušným typem regenerace baterie
- mírný, pro pocity blížící se používání vozu se spalovacím motorem
- vyšší, pro brzdění řízené pedálem akcelerace.
Prostor v kabině i objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u verze se spalovacím motorem. Baterie o objemu 220 l jsou umístěny pod podlahou vozu.
Nový Peugeot 208 má v nabídce kompletní řadu spalovacích motorů poslední generace, které splňují normu Euro 6.d pro benzínové a Euro 6.d-temp pro dieselové motory. Motory PureTech 100 a 130 jsou k dispozici s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8, což v segmentu B představuje unikátní nabídku.
Benzínové tříválcové motory o objemu 1,2 l:
- PureTech 75 S&S s manuální pětistupňovou převodovkou MAN5
- PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8
- PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8
Dieselový čtyřválcový motor o objemu 1,5 l:
- BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6.
V zemích, v nichž jsou požadavky na emise méně přísné, budou k dispozici také motory s manuální šestistupňovou převodovkou (MAN6) nebo automatickou šestistupňovou převodovkou (EAT6).
Zpátky ke vzhledu, z profilu upoutá nový Peugeot 208 méně předsunutým čelním sklem umožňujícím použití delší tvarované kapoty. Pro zdůraznění dynamiky je zadní postranní okénko dokonale vyrovnané se zadním podběhem kola. Ve verzi GT Line nebo GT jsou podběhy kol doplněny černě lakovanými lištami: silueta se tak zjemní a průměr kol se vizuálně zvětší. U těchto luxusnějších verzí jsou 17palcová kola zdobena našroubovanými přizpůsobitelnými vloženými prvky, které zlepšují aerodynamiku a snižují neodpruženou hmotnost (-3,6 kg na vůz).
Okamžitě rozpoznatelná přední strana obratně kombinuje vizuální podpis ve stylu nového Peugeotu 508 ve spodní části a světelný podpis se 3 drápy ve světlometech Full LED (podle dané verze). Přední nárazník tvoří jedinou linii, v jejímž středu je zasazena mřížka chladiče s jediným výstupním otvorem a logem značky Peugeot. Na špičce kapoty je umístěn znak 208.
Pro zadní stranu vozu nový Peugeot 208 je podobně jako pro vozy Peugeot 3008, 5008 a 508 typický černý pás sahající přes celou šířku víka zavazadlového prostoru a spojující světla tvořená 3 drápy (rozsvícená ve dne i v noci). Celek působí precizně a energicky. Zadní difuzor je k dispozici v černé lakované povrchové úpravě a v závislosti na motoru může být vylepšen chromovými koncovkami výfuku.
Kromě standardních odstínů karoserie a střechy Black Diamond nabízí nový Peugeot 208 například tyto odstíny: žlutá Faro / metalický lak, modrá Vertigo třívrstvá, červená Elixir s barevným vrchním lakem: tento postup posiluje hloubku a barvu odstínu. Objemy jsou ideálně zvýrazněny, odrazy jsou pestré.
Nový Peugeot e-208 je na první pohled rozpoznatelný vnějšími znaky: maska chladiče ve stejném odstínu jako karoserie; dichroitické znaky lva (postup, který mění barvu podle úhlu pohledu); podpis „e-208“ vzadu a písmeno „e“ na zadních blatnících.
Velká pozornost byla věnována velikosti a uspořádání úložných prostorů ve voze nový Peugeot 208. Kromě kapes ve dveřích a schránky před sedadlem spolujezdce jsou v ose vozu k dispozici 3 odkládací zóny (podle verze výbavy): velký úložný prostor pod loketní opěrkou mezi předními sedadly, snadno přístupný odkládací prostor před řadicí pákou, důmyslný uzavíratelný úložný prostor ve středové konzole, který lze využít pro indukční napájení telefonu, aniž by byl zvenku vidět.
Nový Peugeot 208 je v nabídce v 5 verzích výbavy: Access, Active, Allure, GT Line a GT. Vyšší verze výbavy GT Line a GT nabízejí charakteristické stylové prvky: světlomety Full LED se světelným podpisem tvořeným 3 drápy, černě lakované lišty kolem podběhů kol a kolem oken, hliníková 17″ kola s diamantovým výbrusem a ozdobnými prvky, kabina s pečlivě propracovanými detaily: černé obložení stropu, prošití v odstínu Adamite, volba 8 barev doprovodného ambientního osvětlení, dynamická sedadla, hliníkové pedály. Verze výbavy GT vyhrazená pro Peugeot e-208 navíc nabízí: exkluzivní čalounění Alcantara©/čalounění v odstínu šedá Gréval v technickém 3D provedení, 17″ kola se specifickými ozdobnými prvky. Na konec 309 litrů jako informace o velikosti zavazadlového prostoru (360 při metodě „měřeno vodou“). První akční cena nového Peugeotu startuje na 295.000 Kč.