První ročník Eco Rally Praha se značce Peugeot vydařil. Kryštof a Nikola Hájkovi s vozem Peugeot e-208 vybojovali pro značku tolik očekávaný zlatý pohár. Přispěly k tomu i jejich zkušenosti, odhodlání a nadšení. Pro posádky nováčků by se však tato soutěž vzhledem k extrémní náročnosti dala označit jako „křest ohněm“.
Vozy Peugeot byly v letošním šampionátu PHOENIX CONTACT Česká Trophy v ecoRally po celý rok silně zastoupeny. Na každé ze soutěží značku reprezentovaly minimálně dvě posádky. Pravidelně sbíraly stříbrné a bronzové poháry, na sklonku sezóny se pak dočkaly i nejvyššího stupně vítězů. Konkrétně se jedná o Kryštofa a Nikolu Hájkovi, kteří v Eco Rally Praha zvítězili a současně zajistili značce Peugeot stříbro v poháru výrobců.
„Eco Rally Praha byla krásná a vedla zajímavými místy. Projíždět barevnou podzimní krajinou bylo zážitkem, a to navzdory stresu a vypětí, kterou s sebou závod přirozeně nese. Oproti ostatním soutěžím byl úplně jiný itinerář, s čímž jsme v první etapě trochu bojovali, ale druhý soutěžní den už jsme se adaptovali a všechny zkoušky jsme zvládli bez větších obtíží. Výsledkem je první místo, z čehož máme velkou radost. Zároveň jsme tak zajistili stylové rozloučení našemu bílému Peugeotu e-208, který bude už brzy nahrazen novým modelem,“ řekl Kryštof Hájek.
Kryštofova slova potvrdil i Petr Vomáčka, který je za normálních okolností „továrním pilotem“ značky Peugeot v ecoRally. Tentokrát se ale za volant soutěžního peugeotu neposadil, protože na Eco Rally Praha figuroval v roli pořadatele. „Pro tuto soutěž jsme jakožto pořadatelé zvolili průjezdy místy v okolí Prahy, která jsou spojena s nějakými historickými událostmi, například Lidice, Veltrusy, Hrusice, Křivoklát či Beroun. V itineráři tentokrát nebyly zaznačeny obce, posádky dostaly k dispozici v podstatě slepou mapu. Soutěž tak byla z hlediska navigace mimořádně náročná,“ vysvětluje Petr Vomáčka.
Tuto náročnost na vlastní kůži pocítili zejména nováčci v ecoRally Radim Fiala s Janou Holcovou, kteří museli v první etapě po několikaminutovém bloudění odstoupit. Druhý den se však Radim Fiala na trať vrátil a zúčastnil se jednodenní soutěže Prima Family Cup. Zde byl mnohem úspěšnější a podařilo se mu společně s navigátorkou Annou Babovskou – Černou a jejich Peugeotem e-2008 dojel na skvělém třetím místě.
Ani dalším nováčkům v ecoRally, dvojici Petr Žemlička – Petr Šefl, zastupující partnerskou značku Nupreme, se nevyhnuly problémy. „S ohledem na naše nulové zkušenosti s ecoRally se nám první den docela povedl. Průběžně osmé místo bylo nad naše očekávání. Nicméně v ecoRally stačí jediný přešlap, a hned je všechno jinak. Druhý den jsme se chybám v navigaci nevyvarovali, a to nás srazilo na dno tabulky. Každopádně jsme si Eco Rally Praha moc užili. Načerpali jsme spoustu informací, které bychom rádi zúročili na nějaké příští soutěži. Překvapil mě také samotný model e-208, a to z hlediska komfortu, jednoduchosti ovládání, řízení i prostornosti. Musím říct, že mi tento vůz přirostl k srdci,“ řekl Petr Žemlička.
Na čtvrté posádce ve složení Lucie Kudrnovská – Klára Kolomazníková bylo oproti minulým účastem patrné zlepšení výkonosti i více zkušeností. V některých zkouškách se jim dařilo zajíždět skvělé výsledky: „Ve dvou zkouškách jsme se umístily na druhém místě, což není vůbec špatné. Pak nám však plány na lepší umístění pokazila vážná chyba v navigaci, která nás stála hodně bodů, a to se nám už nepodařilo napravit. Odvážíme si však spoustu zkušeností do budoucna,“ říká Lucie Kudrnovská.
Z vítězného zakončení ecorallyové sezóny se radoval i generální partner značky Peugeot, společnost TotalEnergies: „Máme radost z toho, že jsme s Peugeotem na společné cestě k uhlíkové neutralitě. Gratulujeme vítězům a těšíme se na další spolupráci,“ prohlásila Irena Škařupová, Senior Marketing Specialist, TotalEnergies Marketing ČR.
Poslední soutěží letošního ročníku šampionátu PHOENIX CONTACT Česká Trophy v ecoRally měla být 2. Classic Rally Klatovy. Dle poslední informace od pořadatelů však byla tato ecoRally zrušena. Zatím není známo, zda bude nahrazena jinou soutěží.