Porsche uvádí na trh nový Macan s vyšším výkonem, výraznějším designem a novým stylem ovládání. Všechna tři nabízená provedení se chlubí výrazně vyšším výkonem než předchůdce. Vrcholem úspěšné řady SUV je sportovní vlajková loď Macan GTS. Dvojitě přeplňovaná jednotka 2,9 litru V6 nyní nabídne maximální výkon 324 kW (440 PS) – což znamená nárůst o 44 kW (60 PS). Provedení pyšnící se typickou odezvou a dávkováním výkonu modelů Porsche GTS akceleruje z místa na 100 km/h za 4,3 sekundy (s paketem Sport Chrono) a rozjede se až na 272 km/h. Verze Macan S je nyní rovněž vybavena dvojitě přeplňovanou jednotkou 2,9 litru V6, nabízející oproti předchůdci nárůst o 20 kW (26 PS) na 280 kW (380 PS). Vůz se tak rozjede z místa na 100 km/h za 4,6 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 259 km/h. Základní vstupenkou je Macan s nově vyvinutým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 195 kW (265 PS). Ten zvládá akceleraci z místa na 100 km/h za 6,2 sekundy a rozjede se až na 232 km/h. Všechny motory spolupracují se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Porsche (PDK) a systémem pohonu všech kol PTM (Porsche Traction Management).
Optimalizovaný podvozek – nové sportovní vzduchové odpružení pro GTS
Nové modely s označením Macan nabízejí mj. širší rozsah nastavení systému zavěšení kol s vyváženým poměrem mezi maximálním pohodlím a dynamickými jízdními schopnostmi sportovního vozu. Podvozek prodělal další optimalizaci: Macan nyní ještě citlivěji a bezprostředněji reaguje na aktuální jízdní podmínky i stav vozovky a poskytuje řidiči ještě lepší zpětnou vazbu prostřednictvím volantu. Proto byla speciálně pro tento model znovu upravena charakteristika tlumičů v rámci elektronického systému PASM (Porsche Active Suspension Management), který nepřetržitě aktivně reguluje tlumicí sílu u každého z kol. Systém elektronického řízení tlumičů PASM se pro verzi Macan dodává jako výbava na přání; standardem je u verzí S a GTS.
Macan GTS se nyní ještě více odlišuje od dalších provedení sportovním vzduchovým odpružením (nyní ve standardu), které snižuje karoserii o 10 milimetrů. Vylepšená dynamika nového GTS staví především na 10% zvýšení tuhosti vzduchového odpružení na přední nápravě, resp. 15% zvýšení tuhosti zadní nápravy v porovnání s předchůdcem. Dynamický potenciál vozu ještě zvyšuje na přání dodávaný paket GTS Sport s 21″ koly v designu GT se sportovními pneumatikami, systémem vektorování točivého momentu PTV Plus (Porsche Torque Vectoring Plus) a paketem Sport Chrono.
Ještě výraznější design se sportovním charakterem
Porsche zvýraznilo vzhled svého kompaktního SUV prostřednictvím řady specifických změn. V běžném provozu je Macan ještě působivější díky akcentu na šířku u přepracované přední partie vozidla s dekorem v barvě karoserie. U nového GTS je střed čelní partie společně s dalšími prvky vyveden v černém tónu. Záď je nyní u vozovky zakončena markantním difuzorem v mimořádně technickém provedení. U difuzoru a na přední partii se používá nová 3D konstrukce, která je na přání k dispozici i pro nástavce prahů. Standardem pro všechna provedení jsou nyní LED světlomety se systémem PDLS (Porsche Dynamic Light System) a vnější zpětná zrcátka Sport Design.
Pro nový Macan je k dispozici celkem 14 odstínů karoserie vč. nové metalické barvy Papaya a modré metalické Gentian Blue, jakožto i zelené Python pro Macan GTS s paketem GTS Sport. Porsche Exclusive Manufaktur poskytuje zákazníkům podstatně více designových možností ve formě individuálního laku, resp. laku namíchaného podle konkrétního vzorku (Paint To Sample). Standardem jsou i větší rozměry kol: základem pro Macan jsou 19″ kola, dále 20″ kola pro Macan S a 21″ kola pro Macan GTS. Modelovou řadu zpestřuje i sedm nových designů kol.
Nový středový panel s dotykovým povrchem
Nové Porsche Macan přináší výrazně vylepšený interiér s moderně a elegantně koncipovaným středovým panelem. Nový styl ovládání namísto mechanických tlačítek používá dotykové povrchy, díky nimž kokpit působí uklizeněji. Uprostřed přehledně uspořádaného ovládacího modulu je posazena nová kratší páka voliče převodovky. Součástí standardní výbavy jsou nyní analogové hodiny nahoře na přístrojové desce. K dispozici je několik paketů koženého čalounění s možností zpestřit interiér novými barevnými akcenty v podobě kontrastního prošívání v odstínu Gentian Blue (modrá), Papaya nebo Crayon. Macan i nadále nabízí řadu online funkcí a služeb již ve standardu. Ty je možné ovládat buďto pomocí hlasových příkazů, nebo systému PCM (Porsche Communication Management), jehož rozhraním je 10,9″ dotykový displej s rozlišením full HD. Macan si od modelu 911 vypůjčil nový multifunkční volant a volant GT Sport.
Paket GTS Sport, dostupný pouze pro nejvyšší provedení, kromě vylepšené dynamiky a černých akcentů v oblasti exteriéru přináší i specifickou exkluzivní výbavu pro interiér. Její součástí jsou sportovní sedadla nastavitelná v 18 směrech, interiérový paket Carbon, čalounění materiálem Race-Tex s rozšířenými koženými prvky, různé prvky s kontrastním prošíváním a vyšívaná písmena GTS v zeleném odstínu Python.
Oblíbený základní model – již možno objednávat
Macan, pro nějž se od uvedení na trh v roce 2014 rozhodlo na 600 tisíc zákazníků z celého světa, sehrává v rámci Porsche speciální roli: zhruba 80 procent zájemců o Macan přichází k Porsche od jiné značky. Kromě toho v posledních letech setrvale roste podíl ženských zájemkyň o Macan, který je nejvyšší napříč všemi produktovými řadami Porsche. V Číně, která je pro Macan největším trhem, činí podíl zákazníků z řad žen necelých 60 procent. Nový model Macan již lze objednávat s tím, že první vozy dorazí do evropských autosalonů v říjnu 2021. Ceny v Německu začínají na částce 62 917 eur za provedení Macan, 71 723 eur za Macan S, resp. 88 264 za Macan GTS, vč. DPH a příslušné výbavy pro daný trh.