Je to alternativa, pokud chcete jezdil levně a daleko na jednu nádrž. Tedy na dvě, tohle je Dacia Sandero třetí generace s přídomkem 1.0 TCe 100 LPG, takže tady máme zážehový agregát spalující kromě benzínu také plyn. Na ten ujedete bratru 400 km, na benzín dalších 600 km, pokud netrápíte Sandero zbytečně pod plným plynem (ono to ani moc nemá cenu, tohle není žádný sprinter, ale rozvážný kliďas). Takže do Paříže na bez tankování? Paráda… Je zapotřebí pracovat s plynem vcelku delikátně, motor v nízkých otáčkách může mít tendenci zhasínat, ale pokud si na to zvyknete, jde to.

Stepway jako specifikace nabízí atraktivní výbavu, je tady šik oranžovohnědý lak karoserii, tak oblíbený u modelu Duster. Pohon zaručují přední kola, čtyřkolka není potřeba, ne u tohoto typu vozu a pro danou klientelu. A za danou cenu, kterou si řekneme za chvíli.

Zpátky ale k hnací soustavě, pod kapotou tedy pracuje litrový tříválec o výkonu 100 koní, který má točivý moment 170 Nm dostupný v rozmezí Litrový tříválec o výkonu 100 koní má točivý moment 170 Nm dostupný v rozmezí 2 000 až 3 500 otáček.

Jistě, je tady omezení při parkování, s LPG nesmíte do podzemních garáží, ale zase se můžete na denním světle kochat hezkými příčníky nebo moderním vzhledem podtrženým předními světlomety. A dobře vypadá Sandero i uvnitř, zajímavé detaily, pěkné prošívání, prvky, které vpadají dospěle, dospěleji než u předchozí generace. Materiály odpovídají ceně, spíše tvrdí plochy než měkčené plasty, ale to je teď a tady v pořádku.

Lehčí kritika na držák mobilu – ten je prakticky vedle volantu, pěkně nadosah, ale má jen boční vedení a chybí spodní část, o kterou by se mobil opřel. Stalo se mi, že telefon při přejezdu nerovnosti vypadl. Centrální displej je dobrý, příjemné jsou ovladače klimatizace na středové konzole. Sedačky nejsou prototypem ideálního sezení na dlouhé opravdu dlouhé cesty, čas od času se člověk na sedačkce zavrtí a praví si pozici. Anebo uvolní záda. Ale nechápejte to tak, že by se s autem nedalo jezdit daleko. Za ty peníze? Dá.

Cena? Příznivá stejně jako spotřeba, jak už bylo naznačeno. S výbavou Essentail vyjde Sandero Stepway na 297900 Kč, honosnější Comfort stojí 327900 Kč a pokud vás zajímají rozdíly, mrkněte prosím na web značky. Tak jako tak tady máme auto, které patří mezi ty levnější na trhu, nabízí dost místa pro čtyři cestující (i pět se vejde, když na to přijde), má slušný kufr a jezdí se slušnou spotřebou. Pokud chcete nové auto za co nejméně peněz, s co největší užitnou hodnotou, možná ho právě máte před sebou.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!