• Zajímavý vzhled
  • Nízká spotřeba
  • Agilita v omezených prostorech
  • Vnitřní prostornost

  • Velikost kufru (na třídu ale ok)
  • Komfort na větších kolech
  • Limitovaná dynamika
  • Méně přesné řazení

Ideální auto do města? Jednoduchým pohledem z okna, sedíte-li právě v centru metropole, by se za správnou odpověď dalo považovat jakékoli velké SUV, nicméně ne, nepodlehneme-li tomuto trendu, tak je to malé auto. Těch už v současnosti na trhu není právě nadbytek, něco nabízí francouzská produkce, další evropské automobilky také mají tu a tam miniauto v nabídce, lze vybírat i malý vůz s asijským rodokmenem. A právě do tohoto ranku spadá námi testované Hyundai i10.

Na první dobrou lze mluvit o moderním a líbivém vzhledu, což říkám jako člověk, který Hyundai právě s ohledem na vizáž nemusí, sesterská Kia mi jde pod vousy více.

Na první dobrou lze mluvit o moderním a líbivém vzhledu, což říkám jako člověk, který Hyundai právě s ohledem na vizáž nemusí, sesterská Kia mi jde pod vousy více.

Ale i10 vypadá fajn. Máme zde velmi širokou výbavu, a to se na tom také podepisuje, tohle není žádný nuzný prosťáček, jsou zde černá sportovní kola, přední LED světlomety, „drsně“ působící vdechy v nárazníku. Co se mi vyloženě líbí, je detail, ozdoba ve stylu nápisu I10 na céčkovém sloupku.

 

Nová i10tka vypadá zvenku svěže, moderně. Moderní je na první pohled i kabina, přehledná, nekomplikovaná, vzdušná. Začneme-li se dotýkat jednotlivých komponent přijdeme rychle na to, že jsou tady tvrdé plasty a ne materiály měkké a poddajné, ale to je v pořádku, jsem na samém základě modelové řady a to k tomu patří. Kladné body dávám za odkládací plochy, bezklíčkový přístup, bezdrátové nabíjení, automatickou klimatizaci, vyhřívaná sedadla i volant (ten mne vážně baví u Hyundai a jeho – malých – modelů). Super je Apple CarPlay, a pro zbytek nejablíčkového světa Android Auto.

Chválím za parkovací kameru, která posílá obraz na slušný displej s dobrým rozlišením. Designové libůstky jsou také fajn, ale tady mi jde hlavně o praktičnost a funkčnost. O bezpečnostních prvcích bych mohl mluvit dlouhou dobu, jsou zde v širokém zastoupení a kompletní přehled nabídne oficiální web značky lépe než já.

V autě je dost místa, jak na předních sedačkách, tak vzadu. Je zde dostatek místa pro kolena, pro cestující s vyšší tělesnou konstitucí a kufr, v rámci kategorie, nabízí dost prostoru k transportu většího nákupu nebo menšího psa, 252 litrů není schopné konkurovat větších hatchbackům, ale mezi malými vozy je to slušný standard.

Jakkoli by se mohlo zdát, že tento test bude pouze o samých superlativech, není tomu tak, jestliže se mi i10% líbí po stránce vzhled, výbavy a prostornosti, tak ohledně pohonu bych uvítal šťavnatější“ pohonnou jednotku, než je atmosférický tříválec s objemem jednoho litru, s výkonem 67 koní a točivým momentem 96 Nm.

hyundai i10 (32)
Motor je zapotřebí nechat přejít do vyšších otáček pro ukázku dynamiky, výrazem bych prosil o vyšší kultivovanost. Mluvit o dynamických parametrech s odkazem na zrychlení z nuly na stovku by znamenalo říct, že na danou metu i10 dojede za 14,6 sekundy, což není právě ukázka dynamiky. Škoda. Lepší by mohlo být i řazení, mám raději přesnější chod a hladší řazení rychlostních stupňů.

Malý motor rovná se nízká spotřeba? Ano, je to tak…I když jsem v mnoha chvílích opravdu hodně šlapal na plyn a snažil se auto dostat do tempa, v průměrů jsem jezdil téměř přesně mezi pěti a šesti litry. Palec nahoru, to je slušná práce.

Jízdní vlastnosti jsou takové, jaké v tuto chvíli asi čekáte. Odpovídají rozměrové a cenové skupině, na pohodlí ubírají trochu pneumatiky s nízkým profilem na šestáctipalcových discích, já bych klidně obul nějaké menší užovky. A tím je asi řečeno vše, kromě ceny. Ta u i10 začíná na 219.900 Kč, „naše“ auto pak vyjde v základu bratru za třistadvacet tisíc, zcela korektně lze pak prohlásit že cenovou politikou spadá Hyundai i10 zhruba doprostřed cenové nabídky konkurence a že za dané peníze nabízí dost muziky.

  • Pohon: pohon předních kol, litrový tříválec
  • Výkon: 49 kW / 67 koní
  • Zavazadelník: 252 l
  • Spotřeba: 5,3 / 4,1 / 4,5 l/100 km
  • Cena: od 219.900 Kč
Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!