Malé crossovery jsou sice populární, jak říkám v podtitulku, ale upřímně, než abych zvolil do své garáže zvýšený model, sáhnu po „původním“ tradičním sourozenci. Tím chci jen říct, že mám rád novou 208 a 2008 není zcela šálkem mého čaje. Ale to jen tak na okraj, objektivně musím uznat, že 2008 vypadá dobře, ostatně jako všechny moderní Peugeoty.

Lví zuby, ostré linie, však to znáte, tyhle prvky vypadají dobře, to už jsem psal mnohokrát, zezadu se lze pokochat pohledem na vertikálně členěné lampy.

Velmi dobře podle mého názoru vypadá i kontrastní lakování horní části auta v černém laku, oproti hnědému spodku, podíváte-li se z boku. Auto vypadá tak nějak více dynamicky, pokud tak mohu u vozu s ryze praktickým zaměřením mluvit.

Můžeme mluvit o tom, jak auto vypadá uvnitř a také to nebude nic nového. Dobře vedoucí sedačky, klávesové ovládání spojené s dotykovým displejem (můj názor znáte už také s předchozích testů).

Malý volant se zploštělým věncem a za ním přístrojovka s trojrozměrným efektem na kterou není podle kritiků dobře vidět. Já si nemohu pomoct, vidím vše, co vidět chci, tady kritikům za pravdu dát nemohu.

Mohu ale souhlasit s tím, že manuální převodovka má takový uvolněný chod, přesunu-li se od přístrojové desky k řazení. Dráhy jsou docela přesné, řazení volné, za mne se k autu hodí. Síla, která jde přes manuál na přední kola – je to 130 koní a 230 Nm, pochází z benzínového tříválce s objemem 1.2 litru.

0345ECA6-ADB8-41C7-985E-02949B91ACB7
Budu se znovu opakovat, když řeknu, že obecně tříválce nemusím, už vůbec je nemám rád ve větších autech… Peugeot je ale výjimkou.

Francouzský tříválec má podle mne nejenom dostatek síly, ale i charakteru. A jadrný zvuk. Sice mohu registrovat jakési drnčení po nastartování na volnoběh, ale jak se motor zahřeje a začne pracovat, není důvod ke stížnostem. A to ani s ohledem na spotřebu, bratru kolem šesti litrů. Šesti, sedmi.

Očekávat nějaké dramatické vrhání se do zatáček, chirurgicky přesně průjezdy kolem apexu, to asi nelze. Podvozek je komfortně naladěný, celé auto působí klidným dojmem, když jsem se pokusil nutit 2008 k nějaké ostřejší jízdě, nelíbilo se jí to. Chápu. Naopak pohodový režim a ničím nekomplikovaný transport auto sedí více.

Sedí i cena, pokud máte přesně definovaný rozpočet a orientujete se jak ve francouzské konkurenci, tak ale také s ohledem na tuzemskou nabídku. Mrkněte na web prodejce, zalistujte si v ceníku, srovnejte s ostatní nabídkou a zjistíte, že o Peugeotu 2008 má smysl uvažovat.

  • Pohon: pohon předních kol, manuální převodovka
  • Výkon: 96 kW / 130 k
  • Zavazadelník: 434 l
  • Spotřeba: 5,3 / 4,0 / 4,5
  • Cena: 388.000 Kč
Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!