• Moderní design, který nepřehlédnete
  • Tříválec má dost síly a a charakterní zvuk
  • Paleta laků karoserie je široká, „modrá je dobrá“
  • Výbava je v rámci kategorie nebývale bohatá
  • Jízdně neslibuje auto nic, co nedokáže splnit

  • Spotřeba, když s ní umíte pracovat
  • Výbava, na obecné pomery široká
  • Jízdní vlastnosti a dynamika, agilita
  • Celkový styl a charisma

  • Malý volant aasi není pro každého
  • Až příliš aktivní bezpečnostní asistenti
  • Spotřeba pod ponou zátěží, bráno s rezervou!

Byly doby, kdy byl kompaktní hatchback od Peugeotu synonymem pro auto určené ženám, kadeřníkům, mládeži… Někdy právem, někdy ale zcela bez opodstatnění, mám v živé paměti, jak jsem si užil s někdejším předchůdcem auta, které právě testuji. Každopádně dnes je Peugeot 208 na hony vzdálený hatchbacku s barokními tvary a oblými liniemi, naopak na pořadu dne jsou ostré hrany a „drápance“ ve frontálním výrazu. Už roky tvrdím, že vzhled je zcela subjektivním dojmem, milovníci Fiatu Multipla jsou toho důkazem, nicméně umím si představit, že tohle auto se obecně bude líbit. Mně se líbí.

 

A líbí se mi i modrá barva, s krásným perleťovým efektem, i když si nejsem jistý, jak rádi budou tento lak opravovat lakýrníci, až dojde na nějaké škrábance. Teď a tady ale vypadá auto velice šik.

Za mne je vlastně prvek svítících lvích drápů, nebo jak to vlastně automobilka říká těm světlům, ostře vklíněným do předního nárazníku, příliš akcentovaný, líbí se mi, ale nemuselo by jít za mne o součást světel, spokojil bych se třeba jen s lištou, bez světelného efektu. Ale to je jen taková osobní drobnost.

 

Auto vypadá velmi dobře i uvnitř, jakkoli zde už bych uměl být kritičtější. Zaujal mne panel s prostorovým efektem, ale jako tradičně u moderních Peugeotů jsem na přístroje viděl hůře přes volant, který má subtilní věnec (ale zde se mi líbí více než v nedávno testovaném Rifteru). Co mi opravdu nevyhovuje, to je ovládání jednotlivých funkcí na středové konzole. Jako bývalý klávesák nemám problém s klapáním do tlačítek, ale za jízdy nemám chuť těkat očima mimo zorné pole a shlížet doprava.

Dlouhodobě říkám, že nic lepšího, než tři otočné ovladače na ovládání klimatizace nebylo ještě vymyšleno a za tím si stojím, ovládání změny teploty a intenzity ventilace přes tlačítka, nebo dokonce dotykový displej, mi nepřijde bezpečné a efektivní. Mechanické ovladače jsou podle mne lešpí volbou.

Sedačky příjemně vedou, jsou vyhřívané, výhřev je ale hodně razantní, po chvilce je teplo až nepříjemné, a je třeba vypnout, ocenil bych menší intenzitu. Na zadních sedačkách bych řekl, že je vcelku dost místa, tři basketbalisty bych tam asi k jízdě nenutil, ale dvě děti zcela v klidu. Kufr? Ne, pro rýpaly, ehm, není to Octavia v kombíku, ale na poměry modelové linie v pořádku. Vlastně jsem s 208čkou stěhoval část bytu a ano, kromě pračky, šatní skříně a postele jsem neměl potíže, s trochou šikovnosti, většinu vybavení přemístit. Dobrá, abych byl zcela korektní, kapacita s devíti litry nad třemi sty litry zavazadlového prostoru nepatří mezi tabulkové rekordmany, ale jak říkám, kde byla vůle, našla se i cesta.

Tříválce nemám rád. Tedy, ehm, až na výjimku, a to jsou pohonné jednotky od Peugeotu, tam smekám před tím, jak automobilka dokázala malé motory s pár (plus jedním) válci nabídnout výtečný výkon a co mne vždy dokáže uchvátit, tak zajímavý zvukový projev. Říkám to vždy když testuji francouzský tříválec a řeknu to znova, v dobrém slova smyslu mi přijde zvuk motoru jako hlas šestiválce děleno dvěma.

 

Výkon 130 koní umí s autem pěkně cvičit, motor logicky postrádá ostrou výkonovou špičku a masivní zátah, točivý moment agregátu s velkým objemem zde není, ale dynamicky mi přijde auto v pořádku. Dynamicky, i spotřebou, když se člověk krotí, dá se jezdit ekonomicky.

Když se nekrotí, spotřeba stoupá, jak jinak, ale auto není pomalé. Skutečně mě překvapilo, jak umí být tento „prcek“ hbitý. Nejenom na okreskách, ale neměl jsem ani na dálnici pocit, že bych byl brzdou provozu. Pružné zrychlení v rychlostech, které nejsou na českých silnicích legální, nebylo nijak oslnivé, ale do 130 km/h jsem si jízdu skutečně užíval.

peugeot 208 12
Základní cena modelu 208 startuje v akční nabídce pod hranicí tří set tisíc korun, v základu a s nejmenším motorem lze koupit model za 295.000 Kč. Opulentně vybavené auto, jako v našem případě, vyjde na 525.000 Kč a má, bez nadsázky, všechni, co může řidič potřebovat.

Co říci závěrem? Peugeot 208 se mi líbil už na prezentaci, kde jsem ho viděl poprvé a líbil se mi i v rámci našeho testování. Musím říct, že tak, jak auto bylo poskládané, mi plně vyhovovalo, včetně silného motoru a automatické převodovky, jakkoli uznávám, že za půl milionu už se dá, pokud člověk neblázní v seznamu příplatkové výbavy, koupit větší model.

 

Nebudu-li hodnotit cenu specifikace, a to neříkám, že auto bylo drahé, ale spíše že bylo skvěle vybavené za odpovídající cenu, tak se mi GT“lajna“ moc líbila a uměl bych si představit mnohem delší čas, který bych chtěl prožít za volantem.

Pro člověka, který hledí na rozpočet, a je nucen dělat kompromisy, pak dává větší smysl asi některý z méně dynamických motorů, či některé výbavová linie, která nemá tak širokou nabídku, a i tak bude spokojený. A vrátím-li se zcela na začátek, tak pokud zákazník „nakupuje očima,“ a tím chci říct, že dá na první pohled, jestli se mu auto líbí anebo ne, pak nový Peugeot 2é8 má podle mého názoru u většiny potencionálních kupců vyhráno.

  • Pohon: automatická osmistupňová převodovka, pohon předních kol
  • Výkon: od 55 kW/75 k v 5750 ot./min
  • Zavazadleník: od 309/366 l
  • Spotřeba: od 4,1 l/100 km
  • Cena: od 295.000 Kč
Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!