V rámci řady 3008 nabízí aktuálně Peugeot dva typy hybridního pohonu, s hnanou přední nápravou a pak také variantu s pohonem všech kol. O té bude teď řeč. Nese označení GT Hybrid4 a pohon všech kol mají na starost tři agregáty. Pomyslným základem je zážehová šestnáctistovka s výkonem 200 koní, dále jsou zde dva elektromotory. U zadních kol a tké na přední nápravě. Celkový výkon hnací soustavy je rovných 300 koní a 520 Nm.

S touto výbavou umí hybridní 3008 zrychlit na stovku za necelých šest sekund a dynamika autu nechybí jak na sprintu, tak i v rámci dynamického zrychlení. Nicméně jako doma než na dálnici ve vysokých rychlostech se bude 3008 cítit ve městě, kde plně využije výhody hybridního pohonu.

Přeskočíme asi vzhled Peugeotu 3008, až na plakety označující nejsilnější hybrid je to 3008 tak, jak ji známe, samozřejmě s detaily, které přinesl lehký facelift. Vizuálně dramatické auto s různými lomy, hranami a překvapivými linkami. Objektivně lze říct, že tohle auto vypadá pěkně.

 

 

I uvnitř auto vypadá zajímavě, ne každému (mně ne, ale to je subjektivní) může vyhovovat styl ovládání funkcí auta, s ohledem na komfort jsou tady pohodlné sedačky a dost místa pro čtyři cestující. Velký je i kufr, má kapacitu 520 litrů a je dobrá zpráva, že z jeho kapacity neubylo nic na vrub umístění hybridního pohonu či akumulátorů. Menší je pouze palivová nádrž, ta má objem 43 litrů, takže pokud budete jezdit spíše pod dálnici, nevyhnete se častějším návštěvám na čerpací stanici.

Při uvážlivém režimu a nevybité kapacitě akumulátoru se dá jezdit mezi čtyřmi až šesti litry. Super. A ano, je tady možnost jezdit pouze na elektřinu, pokud máte dostatečnou kapacitu a přepnete si do plně elektrického režimu. Baterie Peugeotu 3008 GT Hybrid4 má kapacitu 13,2 kWh, takže krátká cesta po městě vás nepřipraví o všechny zásoby v plně nabitém úložišti. Já jsem na elektřinu najel asi čtyřicet kilometrů, asi o čtvrtinu méně, než slibují tabulky, ale i tak, za mne v pořádku.

 

S pohonem všech kol zvládnete i lehčí terén, ale kdo by tam s hybridními Peugeotem 3008 jezdil? Já ho vidím spíše jako rodinné auto do města a okolí. Příjemné, komfortní, i když díky akumulátorům a jejich hmotnosti jsem vnímal výraznější přenos rázů odzadu při přejezdech městkých nerovností.

Kolik hybridní Peugeot 3008 stojí? Za předokolku dáte v akci 1.080.000 Kč, „naše“ čtyřkolka s hybridními pohonem a výkonem 300 koní začíná v akční ceně na 1.200.000 Kč za specifikaci GT, 1.270.000 Kč stojí v akční nabídce verze GT PACK.

 

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!