Odhalit, že před sebou máte elektromobil, není úplně snadné, vodítkem může být registrační značka s písmeny „EL,“ i když to není zcea jednoznačné. A pak jsou tady emblémy „e“ značící u Peugeotu elektrické auto. Je skvělé, že elektrická 2008 vypadá vlastně tak, jako ostatní specifikace modelové řady s tradičními spalovacími motory. Pokud nechcete dávat na odiv, že jste „eko,“ tak nemusíte.

Pod kapotou auta pracuje elektromotor s výkonem 100 kW, akumulátor má kapacitu 50 kWh, síla jde od motoru přes automat na přední kola. Stále se tak nějak točíme kolem obvyklých (pro uživatele Peugeotu) parametrů, není tady vyloženě nic, co by člověka mělo zaskočit.

Elektromotor má dost síly na to, abyste se z nuly na stovku slušně odlepili z místa, tohle mám na elektromobilech rád, je to bez nadsázky jako když zapnete elektrospotřebič, šlápnete na plyn a je tam maximum točivého momentu. Pro start parádní, do města ideál, na dálnici, ehm, tohle auto není, ale to je asi každému jasné.

Za volantem se opět cítím jako v každém jiném Peugeotu, včetně toho, že mám před sebou sportovně zploštělý volant – zde to fakt asi není úplně na místě, typické řidičské rozhraní na středové konzole, přihrádky kolem dokola, odkládací plochy, pohodlná sedadla. Máte-li rádi 2008, budete spokojeni.

Jak je to s dojezdem? Tady se pokusím být maximálně objektivní, protože já nejsem příznivcem elektrických aut, respektive ne pokud nejsou určené vyloženě na krátké jízdy z domova, kde je nabíjíte přes noc, do práce, vzdálené pár desítek kilometrů, kde je opět automaticky přes den připojujete na nabíječku. Absolvovat klasický týdenní test, aniž by člověk zajel ke stojanu, nelze, u spalovacího motoru toto samozřejmě není problémem.

Kdesi jsem četl, že automobilka udává dojezd Peugeotu e-2008 lehce nad hranicí tří set kilometrů. To mně se zdaleka nepodařilo. Když jsem sedl do auta a začal jezdit, dojezd byl cca 250 km, za tři dny jsem po Praze klesl s dojezdem asi na 50 km a pak jsem musel auto odstavit na víkend. Obával jsem se, že po víkendu auto nenastartuji, že bude akumulátor prázdný, ale nebyl, dojezd se v zásadě udržel. Doplním, že už jsem jezdil v zimě.

Závěrem řeknu, že Peugeot ušel obrovský kus cesty, vzpomenu-li na eOn, nebo jak se průkopník značky na poli elektromobility jmenoval, tak ten podle mne nefungoval. A vypadal divně. Kdežto e-2008 funguje tak, jak má, při vhodném režimu jízdy a dobíjení, jak jsem naznačil o pár řádků výše, vás prázdný akumulátor nezaskočí. Může vás zaskočit cena? To je otázka na místě, nezaskočí, rychlým srovnáním tuzemské situace bych odhadl Peugeot e-2008 jako ten dostupnější na trhu, za základ zaplatíte 875.000 Kč, 940.000 Kč dáte za lepší výbavu GT, se kterou jsem jezdil já.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!