Renault Captur není na trhu nováčkem, tento kompaktní crossover se na našem trhu už zdařile etabloval. Verze, kterou ale teď máme před sebou, je jiná, nová, hybridní. Kromě tradičních spalovacích motorů nabízí automobilka také hybridní pohonné ústrojí. Jak si řekneme později, jde o vcelku zajímavé technické řešení.

Základem je benzínový čtyřválec s objemem 1,6 litru a atmosférickým sáním, doplněný o elektromotor. Výkon šestnáctistovky je 91 koní, točivý moment 144 Nm, elektrická jednotka disponuje výkonem 51 kW. Výsledný výkon soustavy je pak 160 koní. Ten zaručuje maximální rychlost 173 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 10,1 sekundy. To není sice jako sprint z kategorie Usaina Bolta, nicméně při kickdownu se Captur na semaforech opravdu slušně rozjede.

 

 

Převodovka je šestistupňová automatická, dva stupně jsou přiřazeny k elektromotoru a čtyři k benzínovému agregátu, vlastně jde o dvě převodovky v jednom, pokud se nepletu, tohle řešení si Renault „půjčil“ z F1. Jak funguje? Dobře, řekl bych, i když jsou taky okamžiky, kdy vnímám za jízdy určité neplynulé trhání, a vibrace. S ohledem na ekonomiku jízdy ale dávám palec nahoru.

Kapacita baterie je 9,8 kWh, ve městě by to mělo stačit na cca šedesát kilometrů elektrické jízdy. Nabíjení? Z domácího zdroje trvá asi pět hodin, z veřejné nabíječky (výkon až 3,7 kW) je to asi o dvě hodiny méně. Benzín doplníte za pár minut, u stojanu díky kapacitě nádrže 39 litrů moc dlouho stát nebudete. Při plném nabití a dotankování hlásí systém dojezd přes pět set kilometrů. Rovnou asi nahlásím spotřebu, pohyboval jsem se pod pěti litry na sto, v intervalu 4,6 – 4,9 l/100 km.

Nejen palivová nádrž je relativně malá, menší je i kufr, kde jeho prostornost musela ustoupit instalaci akumulátorů, teď převezete 265 litrů nákladu. Na běžný nákup to samozřejmě stačí. Kompaktní pocit mám i z kabiny jako takové, ale to platí pro všechny Captury, nejenom ten hybridní, přes sklo zadních dveří je omezený výhled a také dopředu, díky nízké siluetě a hodně splývavé střeše a sklonu předních sloupků je zapotřebí být při pohledu do stran pozorný.

O spotřebě, která bude asi tou hlavní motivací už jsme mluvili, dále je třeba zmínit, že je tady řada elektronických asistentů, které se starají o řidiče a posádku za jízdy, jako další zajímavé prvky bych vypíchl počítání odstupu od vpředu jedoucího auta a nebo atraktivní navigaci.

Cenově spočívá Renault Captur na samém vrcholu nabídky, standardní cena vozu je 755.000 Kč, akční cena je aktuálně 735.000 Kč a o deset tisíc ji můžete ponížit prostřednictvím výkupního bonusu.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!