• Zajímavá alternativa pro korejskou konkurenci
  • Ceny startují lehce nad třemi sty tisíci korun
  • Motor i přes malý objem nemá jen tři válce
  • Nabízí velkorysý prostor na sedačkách obou řad
  • Dynamika a spotřeba jsou v optimální vyváženosti

  • I přes menší objem je to čtyřválec
  • Prostor na sedačkách
  • Dynamika pod plynem

  • Pouze pohon předních kol
  • Horší boční vedení sedaček
  • Kapacita palivové nádrže

Pro někoho může být Renault Captur jen jakousi parafrází na Clio, které se dívá na svět tak trochu z výšky, ve skutečnosti a zcela objektivně je tenhle kompakt zajímavou alternativou ke konvenčnímu hatchbacku, pokud máte zájem o moderní interpretaci slova crossover.

 

 

Můžeme chodit kolem dokola auta a řešit estetickou stránku věci, anebo se rovnou podívat pod kapotu a zjistit, co znamená označení TCe 150 EDC GPF mohou čekat? Jde o benzinový agregát s objemem 1,3 litru, přeplňovaný turbodmychadlem, s výkonem 150 koní a točivým momentem je 250 Nm v 1700 otáčkách za minutu. Kombinace písmen GPF naznačuje, že jde o agregát s filtrem pevných částic, druhá trojice písmen, EDC, definuje převodovku, jde o automat se dvěma spojkami.

Dost místa na předních sedačkách se stupněm výbavy nesouvisí, ani to že se na zadní sezení vejdou s přehledem dva vzrostlí pasažéři, ale zmínit to musíme. Za zmínku jistě stojí široká výbava bezpečnostních prvků. Široký (a hluboký) je také kufr, v rámci třídy je zde schopnost transportovat 377 litrů zavazadel, s rozšířením na 1235 litrů při sklopení zadních sedaček.

Zpět ale „ven“ do exteriéru, vzhled už jsme decentně zmínili a jakkoli hodnotit to, jak auto vypadá, většinou postrádá možnost objektivního měřítka, lze asi Captur prohlásit jako ze vizuálně zajímavý a atraktivní. Jak kvůli proporcím a designu jako takovému, tak třeba pro zajímavou dvojbarevnou barevnou kombinaci.
Očekávat v kabině honosné materiály a opulentní tvary asi nelze, proč také, o tomhle Captur není, vnitřek je střídmý, prostý, řekněme až jednoduchý. Proč ne… Jak do vzhledu, tak do použitých materiálů.

Lze volit v obvyklých stupních výbavy, zájemci o větší komfort potěší, že nejvyšší výbava Intens jezdí na sedmnáctipalcových kolech, pyšní se zmíněným dvoubarevným lakem, má třeba zadní parkovací senzory. Dost místa na předních sedačkách se stupněm výbavy nesouvisí, ani to že se na zadní sezení vejdou s přehledem dva vzrostlí pasažéři, ale zmínit to musíme, i méně výrazné boční vedení.

 

Za zmínku jistě stojí široká výbava bezpečnostních prvků. Široký (a hluboký) je také kufr, v rámci třídy je zde schopnost transportovat 377 litrů zavazadel, s rozšířením na 1235 litrů při sklopení zadních sedaček.

 

Jak Captur jede? Příjemně… Pod plynem možná dá čtyřválec o sobě akusticky vědět, ale má dost síly na to, aby s autem pohnul dynamicky vpřed. Převodovka řadí výtečně, nabízí režim ruční volby převodových stupňů se schématem „kvalty dolů dopředu, odřazovat k sobě“ jako v závodním autě, nicméně závodit, rozumějte jezdit nadšenecky, v tomto voze asi nikdo nebude. Logičtější než sportovní jízda bude snaha o jízdu úspornou, ne snad že by motor Capturu příliš srkal z nádrže o objemu 45 litrů. Ale prostě ze samé podstaty věci. Podle tabulek by mělo auto jezdit v průměru za 6,4 l/100 km, naše reálná spotřeba byla o půl litru až litr a půl vyšší, ovšem bez jakékoli snahy o cokoli, co by vzdáleně připomínalo eko-rally.

renault captur20
Pod plynem možná dá čtyřválec o sobě akusticky vědět, ale má dost síly na to, aby s autem pohnul dynamicky vpřed. Převodovka řadí výtečně, nabízí režim ruční volby převodových stupňů se schématem „kvalty dolů dopředu, odřazovat k sobě“ jako v závodním autě, nicméně závodit, rozumějte jezdit nadšenecky, v tomto voze asi nikdo nebude.

Kdo si Renault Captur nekoupí? Mladý ambiciózní závodník či příslušník rodiny rozvětvené jak stoletý dub, jeden by nebyl spokojený s podvozkem a chováním v zatáčkách, které není zlé, jen je prostě očekávatelné, nekomplikované, Druhý by zase spílal na kompaktní rozměry, jde o volbu, je tady třeba Espace pro uspokojení velkoprostorových potřeb.

 

Příjemný crossover za svou startující na 324 900 Kč jistě osloví zájemce o jízdu v kompaktním, bezpečném a dynamickém autě, slušně vybaveném pokud bude chtít investovat 489 900 Kč za auto, jakým jsme jezdili my. Nás Renault Captur svou přímočarostí, jednoduchostí příjemně překvapil.

  • Motor: benzínový čtyřválec 1333 cm3, 150 koní a 250 Nm
  • Rozměry: 4122 x 1778 x 1566 mm
  • Dynamika: zrychlená na 100 km/h za 9,5 s, Vmax 210 km/h
  • Kufr a spotřeba: 377 – 1235 l
  • Cena: od 324.900 Kč
Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!