• Úsporný a živý motor
  • Bohatá výbava
  • Komfort cestování
  • Design exteriéru i interiéru

  • Dvouspojková převodovka
  • Méně místa na nohy na zadních sedadlech

V roce 2019 Renault po dlouhých sedmi letech představil další, v pořadí už pátou, generaci svého veleúspěšného malého modelu Clio. Nám se teď do testu dostala jeho nejsilnější benzínová motorizace, ve druhé nejvyšší výbavě, tedy Intens. Navíc v nepřehlédnutelné oranžové barvě s interiérem s bílými panely.

Kombinace je to opravdu povedená, s autem jsem budil značnou pozornost a vždy po usednutí dovnitř jsem vnímal, jak se interiér vývojářům povedl. A nejen interiér, auto se povedlo s pár drobnými výtkami i jako celek. A vynikne to o to víc, že i když zvenku vypadá dost podobně jako ta předchozí, jedná se o kompletně přepracované auto, postavené na úplně nové platformě a s novými motory.

Tce 130 EDC znamená benzínový čtyřválec o objemu 1,3l a výkonu 130 koní s dvouspojkovým automatem.

Zatímco motor je po všech stránkách povedený, převodovka trpí stejnými neduhy, jako všechny ostatní „dvouspojky“, jen je někdy ještě akcentuje. 130 koní a 240 Nm znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za 9 s, maximální rychlost 200 km/h a především dostatečnou dynamiku ve všech u nás legálních rychlostech a ani motor neobtěžuje hlukem nebo jakýmikoliv nelibými zvuky.

Za to se spokojí se spotřebou kolem 7l při živé jízdě po městě a 5l při klidné jízdě po silnicích mimo město. Vedle opravdu dobrého motoru vynikne nedobrý automat. V pomalých rychlostech se auto rozjíždí jak žák autoškoly (a to včetně toho, že se mi dvakrát stalo, že se spojka sepla tak nepodařeně, že auto samo chcíplo), přičemž na zpátečku je to ještě horší. Za mě je automat zdaleka nejslabší část jinak hodně povedeného auta.

Jízdní vlastnosti jsou dobře vybalancované mezi nenucenou schopností odfiltrovat všemožné silniční poruchy a zároveň schopností řidiče, který o to stojí, řízením bavit. A to i přes neobvykle odtažité řízení, díky kterému nedotáčivý smyk odhadujete pouze citem. S autem jsem ujel několik set kilometrů a z toho jen malou část po dálnici a cesty si moc užil.

Když jsem měl v zimě v testu slabší verzi, hodně mi vadila přecitlivělá a ne úplně ideálně nastavená stabilizace, ale tentokrát jsem s ní i přes silnější motor na suchu problémy neměl. Hodnota, kterou je důležité v souvislosti s jízdními vlastnostmi zmínit, je pohotovostní hmotnost 1233 kg.

Věc, která se mezigeneračně změnila hodně, je interiér a je povedený. Dominantní je dotykový displej infotainmentu, (ve výbavě Intens má úhlopříčku 7“, ale „naše“ auto bylo dovybavené paketem Bose Plus, jehož součástí je i větší displej s 9,3“) a orientovaný je na výšku, doplněný o řadu tlačítek pro různé funkce a hlavně o samostatný panel topení s klasickými ovladači (shodné s Dacií Duster, ale to není kritika, naopak jsou moc pěkné).

Renault-Clio-2020-1600-43
Infotainment samotný mě bavil, pohyb v menu i umístění jednotlivých položek je intuitivní.

Interiér je vyrobený z kvalitních materiálů a vypadá dobře, díky použití smetanové barvy na vybrané panely není nudný, ale zase ne tak extravagantní, jako mají některé Peugeoty nebo Citroëny. Tlačítka jsou pochopitelně i na volantu, ale není jich přehnaně moc a jedním z důvodů je páčka pro ovládání audia vpravo na sloupku řízení. Ve všech Renaultech, které jsem testoval, mi toto řešení nesmírně vyhovovalo a tady tomu nebylo jinak. Chtěl bych vidět vývojáře, jak se v reálném provozu nemusí podívat na volant s dvaceti tlačítky, když potřebují jedno z nich stisknout.

V případě zmínené páčky to možné je, protože je vždycky na stejném místě a krásně v dosahu prstů pravé ruky, která ale přitom může pořád držet volant. A pokud si připlatíte za jeden z paketů obsahujících audiosystém Bose, budete onou páčkou ovládat na poměry třídy nečekaně dobrý zvuk. A ještě nečekanější je špičková kvalita zvuku při telefonování přes handsfree, a to na obou stranách hovoru. Clio příjemně překvapí i v oblasti prostoru pro řidiče a spolujezdce a ve velikosti kufru, kde nabídne 340l, vzadu už je to trochu horší, ale čtyři dospělí v autě cestovat můžou. Navíc dokáže svou posádku hýčkat věcmi, jako vyhřívané sedačky i volant, adaptivní tempomat, navigace s aktuální dopravní situací, centrování v jízdním pruhu, a mnoho dalšího.

Za takto povedené auto si Renault účtuje od 280 tisíc za 65 koňovou základní verzi až po 559 tisíc za 140 koňový hybrid ve výbavě R.S. Line, přičemž je ještě možnost připlatit za pár nadstandardních doplňků.

Nové Clio je hodně povedené auto, které se velikostí a mrštností hodí do města, ale neurazí ani na mnohem delší cestě a i při naprosto dostačujícím výkonu dokáže být opravdu úsporné. Navíc je typicky francouzsky pěkné a přitom nemusí kopírovat žádné jiné auto na trhu. Odhaduju, že i tato generace má zaděláno na úspěch.

  • Pohon: automatická převodovka, pohon předních kol
  • Výkon: 95 kW / 130 koní
  • Zavazadelník: 340 l
  • Spotřeba: –
  • Cena: od 280.000 Kč
Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!