• Master nabízí vobu z šesti různých typů karoserií a nástaveb
  • Základní cena startuje na 438.000 Kč bez DPH
  • Pohon předních, zadních kol či všech kol
  • Široká škála bezpečnostních systémů samozřejmostí

  • Velký transportní prostor
  • Výhled z pozice řidiče
  • Spotřeba

  • Nemožnost otevřít dveře do 270 stupňů
  • Absence zpětného zrcátka, resp. displeje
  • Některé přihrádky by mohly být hlubší

Co očekávat od dodávky? To, že bude mít obrovskou ložní plochu. To, že kabina bude nabízet různé praktické prostory. To, že po praktické stránce, ve smyslu denní použitelnosti, bude ergonomie vozu zvládnuta tak, že nájezd stovek kilometrů, nebo naopak městské popojíždění kurýrního typu na krátké etapy, bude probíhat co nejefektivněji. Renault obecně velké dodávky umí a tento Master není výjimkou.

V našem případě byl Renault Master Furgon popsán označením L1H1P3, kdy jednička znamená základ, trojka (u P) naopak nejdelší typ podvozku.

Řečí čísel v rovině transportu to pak znamená schopnost přepravit náklad o objemu osmi metrů krychlových, a maximální povolenou hmotnost 3,5 tuny. Eh, pokud se nepohybujete v oblasti transportu nadměrných nákladů, patrně převezete všechno, naprosto všechno, co si usmyslíte.

My jsme vyrazili na amatérské automobilové závody, proto na fotkách ta kulisa závodní dráhy (ne že bychom snad chtěli jezdit Masterem po úzké technické trati a vymetat zatáčky), a veškeré vybavení, které bylo na takovou akci potřebné, jsme naložili. A v podstatě „bez ladu a skladu,“ kapacita ložného prostoru je tak velká, že stačilo nakládat, nakládat a nijak se nestarat o to, co právě přijde pod ruku.

Kabina je určená pro dva cestující, jsou tam dvě samostatná sedadla, tedy ne jedna sedačka proč řidiče a dvojsedák vedle, jak někdy bývá, nebo jedna lavice pro všechny, sezení je vysoké, pohodlné, prostě takové, jaké od dodávky čekáte.
Zmiňovaných odkládacích prostor v kabině je také dost, některé schránky by možná mohly být hlubší, ale ok, v tomto ohledu peněženky, mobily, klíče a další drobnosti ukryjete poměrně snadno.

Snadno naložíte náklad dozadu, to už bylo řečeno, jen poznámka k nakládaní, dveře šlo otevřít do roviny zadní hrany dveří, já mám rád, když lze obě křídla vyháknout z pantů a otočit je podélně podél kabiny, pod úhlem 270 stupňů, aby šlo nejenom nerušeně nakládat, ale také s autem dojet třeba k zdi či rampě, a ještě ho moci obejít.

CF6BC586-A5FC-4B0B-B956-1A359E2DC69A
Pod kapotou vozu pracuje turbodiesel s objeme 2,3 litru a výkonem 150 koní. Síla jde přes manuální šestistupňový mechanismus na přední kola a výkon stačí na to, aby se s autem dalo v rámci pracovních cest jezdit poměrně bez omezení.

Trhat asfalt s tímto vozem nebudete, ale těch 3500 kilogramů nákladu převezete. Nevím jak by to bylo se spotřebou, pokud by skutečně vzadu ležely ty bez pěti metráků čtyři tuny, ale s naším „balastem“ byla spotřeba, no, neuvěřitelná. Na 2/3 nádrže jsme ujeli asi devět set kilometrů. V mírném tempu, žádné snahy o pokoření rychlostních rekordů, nicméně spotřeba to byla opravdu velmi příznivá.

Renault Master Furgon si nekoupíte v touze po nádherném autě snů, je to prostě velká krabice na čtyřech kolech, pořídíte si jej jako schopný stěhovák. A tak také bude, za cenu od 721.500 Kč za danou výbavu a specifikaci, dobře a odhodlaně sloužit.

  • Pohon: manuální převodovka, pohon předních kol
  • Výkon: 110 kW/ 150 k
  • Zavazadelník: 8000 l
  • Spotřeba: 5,8 l/100 km
  • Cena: od 721.500 Kč
Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!