• V nabídce výhradně benzínový motor
  • Pohon všech kol typický pro Subaru
  • Široká bezpečnostní výbava včetně Eyesight

  • Nestárnoucí design stylového kombi
  • Bezpečnostní systémy fungující asi nejlépe ze všech značek
  • Jízdní vlastnosti za jakýchkoli podmínek
  • Příslušnost k unikátní značce s neotřelým přístupem

  • V nabídce pouze jedna motorizace
  • Možnost volby pouze jedné kombinace motoru a převodovky
  • Cena je v přímém srovnání s konkurencí vyšší
  • Dojezd na nádrž, platí pro „dynamické“ řidiče

Jedno se Subaru už dlouhé roky nedá upřít, a to unikátní a specifický přístup k řešení problémů. Nebo, ať nemluvím o problémech tam, kde třeba nejsou, unikátní přístup a postoj k samotnému vedení značky vztahu k trhu a konkurenci. Chci tím říct, že se značka nebojí si dát na čas třeba s příchodem naftového motoru, jen aby měla jistotu, že agregát bude stát za to, to samé platí pro hybrid. Anebo pro vyřešení situace, když mají zákazníci rádi model, v našem případě Levorg, ale pohonná jednotka nevyhovuje diktátu evropských emisních tyranů.

Co dělat, když benzínová šestnáctistovka přeplňovaná turbem nemá v Evropě další šanci na život? Někdo by možná stáhl model z prodeje, Subaru vezme populární modelovou řadu a vybaví ji motorem, který lze v našich podmínkách nabízet, a to je právě případ tohoto, které má pod kapotou na rozdíl od předchůdce atmosférický benzínový dvoulitr.

Motor má v rámci značky kódové označení FB20, jde o horizontálně uložený, čtyřválcový, benzínový agregát typu boxer. Objem je 1995 cm3, DOHC 16-ventilů, s variabilním časováním ventilů, vrtání a zdvihem  84,0 x 90,0 mm.

Maximální výkon motoru je 150 koní, přesně podle technického listu 110 kW/150 koní v 6200 ot./min. Maximální točivý moment dle DIN Nm je 198 Nm ve 4200 ot./min. To znamená v reálu s nohou na plynu maximální rychlost 195 km/h a zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost za 11,7 sekundy. Což je zjevné, nelze považovat za nějaké supersportovní výkony.

L2
Supersportovní výkony pak ale od Levorgu nikdo nečeká, bylo by nefér se na auto dívat z tohoto úhlu a vlastně nelze prohlásit, že by bylo auto pomalé. Není, jen je třeba s dynamikou pracovat jinak než stylem brzda – plyn – brzda… Pokud auto rozjedete na požadovanou rychlost, není díky podovzku a pohonu všech kol zapotřebí nějak závratně brzdit, technika s poradí s téměř čímkoli co přijde pod kola a auta pojede konstantně, stále stejně rychle, bez ohledu na okolnosti.

Subaru Levorg není o tom, že lámete rychlostní rekordy. I když jde stále o kombi se sportovním šmrncem. Auto dostalo kromě nového motoru i nové prvky podvozku, je pohodlnější, plavnější (optikou Subaru, nečekejte nějaké náklony, spíše jen vyrovnanější a hladší vypořádání se s nerovnostmi než tomu bylo u předchůdce), pořád ale nabízí radost z jízdy, kterou lze u Subaru očekávat. Jen je třeba si ji zasloužit tím, že se věnujete řízení, zejm. řazení, chcete-li mít patřičnou dynamiku třeba pro předjíždění.

Levorg jako většina (nebo snad už všechna, přiznám se, že teď nevím) moderních Subaru disponuje systémem Eyesight, díky kterému je řidič pod dohledem strážného anděla, který drží auto v pruzích, hlídá odstup, a tak dále a tak dále, ve výsledku je velice příjemné se rozjet, aktivovat adaptivní tempomat a nechat se unášet krajinou, s vědomím, že tenhle systém funguje pravděpodobně nejlépe ze všech na trhu. Pokud vás zajímá do hloubky, co Subaru umí nabídnout, mrkněte se na oficiální web českého zastoupení, nebo ještě lépe, domluvte si testovací jízdu.

Závěrem je třeba zmínit to, že Subaru jako takové, a tím pádem i Levorg, není autem pro masy. Člověk musí vědět, co chce a co nechce. Že nemá zájem o nudné uniformní auto, které rezignovalo na jízdní vlastnosti, které je přehlédnutelné, které nemá osobitý charakter. A naopak že chce jezdit aktivně, „řidičsky,“ se zaujetím. Levorg původně disponoval přeplňovanou šestnáctistovkou, teď má – aby vyhověl nařízením euroregulím – atmosférický dvoulitr. Je komfortnější, příjemnější než dřív, přesto stále zábavný, řidičský. Praktická stránka a bezpečnostní jsou stále na vysoké úrovni. Má svou cenu, ale tu dokáže, těm správným zájemcům, zdatně obhájit.

  • Pohon: automatická převodovka, pohon všech kol
  • Výkon: od 110 kW/150 k
  • Zavazadelník: 522/1446 l
  • Spotřeba: 7,2 l/100 km
  • Cena: od 930.000 Kč
Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!