Doručovací robot „DAL-e Delivery“ od společností Kia a Hyundai a „parkovací robot“ od společnosti Hyundai WIA budou využívány v roboticky přívětivé budově Seongsu Factorial
Robot DAL-e Delivery se autonomně pohybuje po budově, má vysoce přesné rozpoznávání obličejů a nabízí efektivní doručovací služby
Parkovací robot dokáže autonomně zaparkovat vozidla a manévrovat v omezených prostorech, „Smart Parking Control System“ pro ovládání až 50 robotů současně
Aby bylo možné nabízet autonomní služby nabíjení elektromobilů, bude parkovací robot od třetího čtvrtletí spolupracovat s nabíjecím robotem od společností Kia a Hyundai.
Skupina chce vytvořit „komplexní robotické řešení“ rozšířením služeb robotů do různých budov.

Doručovací robot „DAL-e Delivery“ od společností Kia a Hyundai Motor a „parkovací robot“ od společnosti Hyundai WIA jsou nyní v provozu v kancelářské budově Factorial Seongsu v Soulu, která je vhodná pro roboty. Oznámila to skupina HMG, do níž tyto tři společnosti patří. Lidé pracující v kancelářské budově, kterou vlastní společnost IGIS Asset Management, si nyní mohou nechat doručit nápoje od společnosti DAL-e Delivery a zaparkovat své auto od parkovacího robota.

„Díky plnohodnotné doručovací službě DAL-e se chceme stát první budovou Factorial Seongsu, která bude využívat naše kompletní robotické řešení,“ řekl Dong Jin Hyun, viceprezident a vedoucí oddělení robotiky LAB společnosti Kia Corporation a Hyundai Motor Company. „Plánujeme rozšířit naše robotické služby do dalších budov a učinit z těchto technologických vylepšení důležité kritérium pro prostorové inovace.“

Plán rozvoje skupiny „Robot Total Solution“ počítá s využitím různých robotů a systémů rozpoznávání obličejů v inteligentních budovách, počínaje budovou Seongsu Factorial. V rámci tohoto celkového řešení hodlá skupina rovněž vyvinout „multiintegrovaný řídicí systém“ pro řízení více dodávkových robotů.


Doručovací robot DAL-e

Výjimečnou vlastností robota DAL-e Delivery je jeho schopnost autonomní jízdy, která mu umožňuje samostatně se pohybovat po budově. DAL-e Delivery bez problémů spolupracuje s řídicím systémem výtahu a dveří a v reálném čase určuje optimální trasy pro zajištění rychlého doručení. Je vybaven 11,6palcovým displejem s vysokým rozlišením, který přehledně zobrazuje stav služby.

Když si zákazník objedná nápoj prostřednictvím mobilní aplikace, DAL-e Delivery jej vyzvedne v kavárně v suterénu a doručí do kanceláře nebo zasedací místnosti, kterou si zákazník zvolil. Jakmile robot dorazí na místo určení, identifikuje příjemce pomocí kamery a technologie rozpoznávání obličeje s podporou umělé inteligence vyvinuté společností Robotics LAB, která funguje s přesností 99,9 %. Poté se zásobník automaticky vysune dopředu, aby nápoj vydal.

Velká nosnost robota DAL-e Delivery umožňuje přepravit až 16 šálků kávy nebo předměty o hmotnosti až deset kilogramů. HMG věří, že služba DAL-e Delivery výrazně zvýší pohodlí zaměstnanců v budově. Skupina plánuje v budoucnu zvýšit počet robotů a případně rozšířit nabídku o kurýrní a poštovní doručovací služby.

Parkovací robot

Parkovací robot Hyundai WIA dokáže autonomně zaparkovat vozidla o hmotnosti až 2,2 tuny rychlostí až 1,2 metru za sekundu. Je navržen tak, aby se mohl pohybovat všemi směry. To znamená, že dokáže manévrovat s vozidly i ve velmi těsných parkovacích prostorech. To znamená, že na stejné ploše lze vytvořit více parkovacích míst a výrazně zlepšit využití prostoru.

„Autonomní parkovací robot Hyundai WIA byl v loňském roce úspěšně uveden na trh v inovačním centru HMG v Singapuru (HMGICS). V rámci příprav na jeho letošní uvedení na trh ve velkém měřítku v HMG Metaplant America (HMGMA) byla také plně ověřena jeho výkonnost a bezpečnost,“
řekl Shindan Kang, viceprezident a vedoucí skupiny plánování mobilních řešení Hyundai WIA. „Věříme, že si lidé mohou ve Factorial Seongsu vyzkoušet nejpokročilejší technologii parkovacích robotů.“

Když chce zákazník použít vozidlo, parkovací robot jej vyzvedne z přiděleného parkovacího místa a znovu jej autonomně zaparkuje, jakmile jej zákazník přiveze zpět. Je to poprvé, co byl autonomní parkovací robot komerčně využit v Koreji. Systém se skládá ze dvou plochých robotů velkých rozměrů, kteří vjedou pod auto, zvednou jeho kola a poté s ním pohybují. Díky výšce pouhých jedenáct centimetrů jsou tito roboti vhodní pro jakékoli vozidlo. Systém je vybaven kamerami, které přesně rozpoznají velikost a polohu kol vozidla a poté je zvednou. Dokáže také pomocí lidarů zaregistrovat, když se v blízkosti nacházejí lidé, což zvyšuje bezpečnost a zabraňuje nehodám.

Inteligentní systém řízení parkování a automatický nabíjecí robot (ACR)

Společnost Hyundai WIA vyvinula také inteligentní systém řízení parkování (Smart Parking Control System), který může ovládat až 50 parkovacích robotů současně. Tento systém pomáhá robotům pohybovat se po optimálních trasách a efektivně tak rozmístit více vozidel. V budoucnu bude systém schopen rozpoznat a reagovat jak na vozidla zaparkovaná lidmi, tak na situace na nehlídaných parkovacích místech.

Ve třetím čtvrtletí letošního roku bude parkovací robot spolupracovat s automatickým nabíjecím robotem (ACR) společností Kia a Hyundai Motor a poskytovat službu nabíjení elektromobilů, která zvýší pohodlí zákazníků. V rámci této služby autonomní parkovací robot dopraví vozidlo na nabíjecí místo, kde ACR následně identifikuje registrační značku vozidla, zkontroluje stav jeho baterie a nabije jej. ACR má funkci rozpoznávání založenou na hlubokém učení, pomocí které identifikuje nabíjecí port elektromobilu. Dokáže automaticky připojit a odpojit nabíjecí zástrčku podle stavu baterie vozidla. Po dokončení procesu nabíjení pak parkovací robot vrátí vozidlo na jeho parkovací místo.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!