Detaily, které nám přjdou samozřejmé, v reálu jde ale o sofistikované a promyšlené řešení, jak usnadnit cestujícím ve vozech značky ŠKODA život. Zde je rozhovor s Martinem Soukupem, vedoucím oddělení Strategického plánování produktu společnosti ŠKODA AUTO, právě na téma Simply Clever.

Pane Soukupe, odkud vlastně pocházejí všechny Simply Clever prvky značky ŠKODA?
Martin Soukup: Pečlivě analyzujeme výzkumy spokojenosti našich stávajících a potenciálních zákazníků a zjišťujeme, jaké funkce by jim mohly pomoci. Následně se jednotlivé odborné týmy nad těmito oblastmi zamýšlí v kontextu Simply Clever prvků a přicházejí s konkrétními návrhy, jak by šlo každodenní používání vozu ještě usnadnit. Nesčetně návrhů přichází také od našich zaměstnanců. Vždyť téměř všichni řídíme auta a hledáme řešení, která nám všem zpříjemní komfort cestování.

Co se děje se všemi nápady a návrhy, které dostáváte?
Soukup: Nejprve zkoumáme, zda jsou nápady v souladu s hodnotami naší značky. To znamená, že se musí jednat o návrh, který odpovídá přáním zákazníků. Dále musí navrhované řešení opravdu slibovat přínos pro řidiče i posádku vozu, tedy sloužit danému účelu. V neposlední řadě se musí nový prvek lehce ovládat a musí spolehlivě fungovat. Před zavedením Simply Clever prvku do sériové výroby musí prvek absolvovat mnoho testů odolnosti a zátěžových zkoušek. Pokud prvek splňuje i naše vysoké bezpečnostní standardy, může být uveden do sériové výroby.

Jak dlouho trvá celý proces realizace a kolik zaměstnanců se na něm podílí?
Soukup: To bývá různé. Jaké oddělení se daným prvkem bude zabývat, závisí například na tom, zda se jedná o komfortní prvek interiéru nebo prvek, který se nachází pod kapotou motoru. Každopádně intenzivně spolupracujeme s kolegy z Inovačního inkubátoru a dalšími technickými útvary, které návrhy řešení vyhodnotí a posoudí, přičemž přihlížejí také k možnosti jejich zavedení do sériové výroby. Nakonec Simply Clever prvky procházejí důkladnými zátěžovými zkouškami a testy odolnosti. Celé to může trvat v řádu týdnů až měsíců. Naším cílem je i nadále přicházet s novými chytrými nápady a pokračovat tak v průkopnickém odkazu našich otců zakladatelů.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!