Oliver Heilmer je šéfem designu MINI a the MINI Cooper SE Electric Collection. Pokud chcete vědět podrobnosti ohledně tohoto auta, pak on je tím povolaným člověkem…

Co podle vás nový model MINI představuje?
Nové MINI je především opravdové MINI, které ještě více získalo na osobnosti a vlastní podstatě. Ve jménu hesla „Čistší“ jsme zdokonalili a zdůraznili všechny oblasti, díky nimž je MINI tím, čím je: kvalita, modernost a identita. Zde pro nás bylo také důležité dosáhnout ještě větších rozdílů mezi různými variantami motoru. Provedení MINI One vůbec poprvé nemá žádný konkrétní design, zatímco modely Cooper, Cooper S, Cooper SE a John Cooper Works lze od sebe snadno odlišit.

Jaký byl přístup při vývoji tohoto modelu?
MINI má skvělou historii. To znamená, že my v MINI Design opakovaně dostáváme fascinující úkol dosáhnout správné rovnováhy mezi historickým dědictvím a budoucností. Co necháš být a co přepracuješ? Důležitou strategií v tomto případě pro nás byla záměrná „redukce“ na základní aspekty, abychom se mohli soustředit na konkrétní prvky a vylepšit jejich vzhled. U nového MINI se revoluce odehrála v detailech. Vydali jsme se směrem modernizace všeho, co modernizovat šlo, a zároveň směrem zachování zavedené podstaty vozu. Například úmyslné opomenutí chromu v předních světlometech ještě efektivněji vyzdvihne charakteristický MINI vzhled vytvořený oválnými světly pro denní svícení. Totéž platí pro masku chladiče: vynechání určitých prvků dodává masce, a tedy celé přední části, čistší a modernější vzhled. A vůbec první zakomponování barvy karoserie do masky chladiče přineslo další vizuální zvýraznění.

Jaké jsou některé ze speciálních designových prvků nového MINI?
Revoluce u MINI často začínají u témat spojených s barvami a materiály. V této oblasti jsme vždy byli velmi odvážní, a nové MINI není výjimkou. Se střechou Multitone – vizuálně expresivním designem tvořeným více barvami – se nám povedlo vytvořit skutečnou stylovou záležitost a učinili jsme další krok ve vývoji námi původně představeného designu střechy v kontrastní barvě. Lakování této nové střechy přechází od tmavě modré přes světle modrou až po černou. Speciální výrobní proces, který jsme vyvinuli v továrně v Oxfordu, zajišťuje, že každá střecha je jedinečná, protože metoda lakování „mokré na mokré“ (wet on wet) svojí podstatou vytváří malé rozdíly v barevných přechodech. Každý zákazník tak dostane jedinečný kus automobilu; více individuální už to být nemůže. Navíc jsme prvním výrobcem automobilů, který takovou střechu nabízí. Dalším výbavovým prvkem exteriéru jsou 18palcová radiální kola.

Představují další vývojový stupeň charakteristických kol klasického Mini, nyní s frézovanými povrchy. Dvoubarevné provedení ráfků vytváří velmi efektivní kontrast a jejich dynamický a moderní vzhled dotváří soustředný vzor jejich paprsků.

Interiér je na první pohled typické MINI, ale na druhý pohled se objeví řada provedených změn. Méně spojů a tlačítek dává kabině propracovanější a modernější vzhled. Jasné uspořádání palubní desky s novým multifunkčním volantem zahrnuje více funkcí, ale méně ovládacích ploch. Digitální sdružený přístroj na sloupku řízení a ikonický centrální přístroj se zcela novým uživatelským rozhraním ukazují cestu do digitálního věku značky. Jedním z rysů automobilu, který jako takový není na první pohled patrný, ale je podle mého názoru neméně důležitý, je použití 100% recyklovaného materiálu v případě sportovních sedadel v novém designu Light Checkered. Koneckonců, naším cílem je učinit budoucnost nejen moderní, ale také udržitelnější.

Významným vylepšením prošlo také uživatelské rozhraní. Jakým způsobem?
U nového MINI se soustředíme na dotykové ovládání, protože to naši zákazníci dobře znají ze zařízení, která používají mimo automobil. Auto by tedy mělo nabídnout intuitivní rozšíření tohoto způsobu obsluhy. Celkové rozvržení je vizuálně jasné a moderně provedené. Nyní máme živé widgety, které si mohou uživatelé přizpůsobit nebo vybrat pohybem prstu. A ke zdůraznění jízdních režimů „Lounge“ a „Sport“ používáme na centrálním informačním displeji dva barevné světy. Tyto režimy také spolupracují s rozšířeným prostorovým osvětlením. Zvolí-li řidič určitý režim, vnitřní osvětlení se kompletně změní a umožní mu ještě hlouběji se ponořit do zážitku z jízdy.

Jaké budou možnosti individualizace?
Individualizace byla u MINI vždy ústředním tématem. S tímto na mysli jsme v případě nového MINI rozhodně necouvli ani o píď. Namísto toho nabízíme ještě více způsobů přizpůsobení vozu individuálnímu stylu a osobnosti zákazníka. Jak jsem již řekl, je těžké přijít s něčím víc individuálním, než je střecha Multitone. A také jsme rozšířili paletu barev nabízenou pro tento model o tři nové odstíny. Jak asi čekáte, opět nabízíme širokou škálu vysoce kvalitního vybavení a obložení interiéru, kterým si majitelé mohou své vozy individualizovat. Společně se střechou Multitone to znamená, že nabízíme více možností než kdykoliv předtím.

Co nám nové MINI prozrazuje o (designové) budoucnosti MINI?
Princip redukování bude hrát v utváření budoucí podoby značky MINI hlavní roli. Koneckonců věříme, že v tomto pořád složitějším světě bude stále důležitější zaměřit se na ty nejpodstatnější aspekty. Redukování nevidíme jako „omezování“. Že některé prvky záměrně opomeneme, to nám naopak umožní tím nejlepším způsobem zdůraznit a vyzdvihnout ty, které zůstanou. Pro nás redukování představuje jasnou volbu – pro prvky výbavy, které pak budou těžit z celé naší vášně, smyslu pro detail a odborných znalostí.

 

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!