› První vyrobený vůz ŠKODA KUSHAQ opustil výrobní linku závodu v Púně
› Jedná se o první sériově vyráběný model v rámci projektu INDIA 2.0
› SUV je postaveno na platformě MQB-A0-IN, což je verze platformy MQB-A0 SUV vyvinutá speciálně pro indický trh
› SUV střední třídy kombinuje výrazný design s velkorysou nabídkou prostoru, velkou mírou komfortu, vysokou úrovní bezpečnosti, úspornými motory TSI a moderním infotainmentem
› ŠKODA AUTO je zodpovědná za veškeré aktivity koncernu Volkswagen na indickém subkontinentu

Ve společnosti ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limited se dnes v závodě Chakan v Púně rozběhla výroba modelu ŠKODA KUSHAQ. Zahájení dodávek zákazníkům je naplánováno na červenec. ŠKODA KUSHAQ je prvním sériovým modelem vyráběným lokálně v Indii v rámci projektu INDIA 2.0. Toto SUV je postaveno na platformě MQB-A0-IN, což je verze modulární platformy vyvinutá speciálně pro indický trh. Model KUSHAQ přesvědčuje výrazným designem, velkorysou nabídkou prostoru typickou pro značku ŠKODA, vysokým komfortem, rozsáhlou bezpečnostní výbavou i úspornými motory TSI a moderním infotainmentem.

Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Zahájení výroby nového modelu ŠKODA KUSHAQ představuje pro naši značku začátek nové éry na indickém subkontinentu. ŠKODA AUTO nese v rámci projektu INDIA 2.0 odpovědnost za veškeré aktivity koncernu Volkswagen v tomto regionu. Prostřednictvím modelu ŠKODA KUSHAQ zahajujeme produktovou ofenzívu se čtyřmi novými modely značek ŠKODA a Volkswagen. Vychází z verze modulární platformy MQB-A0-IN, která byla vyvinuta speciálně pro potřeby indického trhu. Jsem přesvědčen, že model ŠKODA KUSHAQ bude mít u zákazníků vynikající ohlas.“

Gurpratap Boparai, Managing Director ve společnosti ŠKODA AUTO Volkswagen India Private Limited, dodává: „Zahájení výroby prvního modelu, který byl vyvinut v rámci projektu INDIA 2.0, je pro společnost ŠKODA AUTO a koncern Volkswagen v Indii historickým milníkem. Je dokladem výtečné spolupráce našich týmů po celém světě i zde v Indii. Dosáhli jsme vysoké úrovně lokalizace až 95 procent a globalizujeme tím dovednosti indického vývoje a výroby. Prostřednictvím modelu ŠKODA KUSHAQ budeme v budoucnu zastoupeni v jednom z nejrychleji se rozvíjejících automobilových segmentů. Máme radost, že můžeme nyní nabízet svým zákazníkům SUV vyznačující se emocionálním designem, efektivním výkonem, vysokou kvalitou dílenského zpracování, vynikající bezpečnostní výbavou a celou řadou Simply Clever řešení, která jsou pro značku ŠKODA typická.“

ŠKODA KUSHAQ – silná a elegantní s indickým charakterem
Název tohoto SUV střední třídy je odvozen z indického jazyka sanskrt. V tomto „jazyce bohů“ starém tisíce let a používaném ještě v dnešní době označuje slovo „kushak“ krále nebo císaře, což se hodí k energickému projevu nového vozu ŠKODA KUSHAQ. Nové SUV je optimálně připraveno na úspěšné zahájení modelové ofenzívy značky na indickém trhu, a to díky moderním a úsporným motorům TSI, svému výraznému designu, modernímu infotainmentu, velké nabídce komfortní a bezpečnostní výbavy i aplikacím myŠKODA Connect a ŠKODA Play.

Lokální vývoj a výroba
Technický základ pro nový vůz KUSHAQ i pro budoucí modely tvoří lokálně vyvíjená a vyráběná platforma MQB-A0-IN, která splňuje nové, přísnější bezpečnostní a emisní normy platné pro Indii. Společnost ŠKODA AUTO vybudovala v závodě v Púně novou výrobní linku platforem MQB-A0-IN a docílila tímto způsobem úrovně lokalizace výroby dosahující až 95 procent. Vývoj této platformy probíhal podstatnou měrou v Technologickém centru v Púně, které bylo otevřeno v lednu 2019. Indičtí zaměstnanci, kteří v něm pracují, umožňují díky svému velkému technologickému know-how a přesným znalostem místního trhu cíleně a rychle reagovat na měnící se potřeby zákazníků.

ŠKODA AUTO nese odpovědnost za aktivity koncernu Volkswagen na indickém trhu
V rámci projektu INDIA 2.0 nese společnost ŠKODA AUTO v koncernu Volkswagen klíčovou odpovědnost za platformu MQB-A0-IN a zároveň za celý region. Koncern Volkswagen v něm v letech 2019 až 2022 investuje celkem jednu miliardu eur. Cílem je trvalé posilování pozice na tomto strategicky významném růstovém trhu. V roce 2020 se v Indii, která má více než 1,3 miliardy obyvatel, celkem prodaly přibližně 3 miliony automobilů. Kromě indického trhu nese ŠKODA AUTO odpovědnost také za řízení regionů Severní Afriky a Ruska včetně zemí SNS.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!