• Záruka potěšení z jízdy: motor V10 FSI 5,2 litru v kombinaci s pohonem zadních kol (RWD)
• Nový jízdní režim: individuální nastavení přenosu točivého momentu na zadní kola umožňuje precizní řízení při jízdě s kontrolovaným smykem

Společnost Audi Sport GmbH představuje dvanáct let po premiéře prvního modelu Audi R8 GT druhou edici tohoto exkluzivního supersportovního vozu, nové Audi R8 Coupé V10 GT RWD*. Výkon atmosféricky plněného motoru V10 se zdvihovým objemem 5,2 litru byl zvýšen na 456 kW (620 k) (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km**: 15,0 – 14,9; kombinované emise CO2 v g/km: 341 – 339). Jedná se tak o nejvýkonnější model s pohonem zadních kol v historii značky. Nová 7stupňová dvouspojková převodovka nabízí ještě rychlejší řazení a nový jízdní režim „Torque Rear“ umožňuje řidičům zvolit si individuální nastavení úrovně podpory poskytované elektronicky řízeným stabilizačním systémem ESC, aby mohli projíždět zatáčky precizně kontrolovaným smykem. Sedm úrovní přenosu točivého momentu na zadní kola lze nastavovat ovládacími prvky na volantu. Výroba nového modelu R8 GT* je limitována na 333 vozů pro celý svět. Nové exkluzivní prvky vnější a vnitřní výbavy jsou vzpomínkou na první generaci modelu R8 GT. Mezi ně patří například pořadové číslo vozu, speciální kola z lehké slitiny nebo interiér v kombinaci černé a červené barvy. Nové Audi R8 Coupé V10 GT RWD* bude k dispozici u prodejců od roku 2023. Ceny začínají od 225 000 EUR.

R8 GT je rozlučkou s motorem V10

V porovnání s modelem R8 V10 performance RWD s výkonem 570 k (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km**: 12,9 – 12,5; kombinované emise CO2 v g/km: 293 – 284), který se stal výchozím základem pro druhou edici R8 GT, zvýšila společnost Audi Sport GmbH výkonové parametry speciální verze na úroveň modelu quattro. Konkrétně to znamená 620 k z 10 válců o zdvihovém objemu 5,2 litru a 565 N.m dostupných od 6400 do 7000 min-1 (max. 8700 min-1). Nové R8 GT* (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km**: 15,0 – 14,9; kombinované emise CO2 v g/km: 341 – 339) díky tomu dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 3,4 sekundy, pokořit hranici 200 km/h za pouhých 10,1 sekundy a dosáhnout nejvyšší rychlosti 320 km/h.

Dalším zásadním rozdílem je nová 7stupňová dvouspojková převodovka s ještě kratšími dobami řazení. Nová převodovka umožňuje díky pozměněným převodům ještě pozoruhodnější zrychlení na všechny převodové stupně. R8 GT* má kromě toho exkluzivní designový prvek v podobě černě lakovaného sacího potrubí.

Nový jízdní režim „Torque Rear“

Společnost Audi Sport GmbH, která vyrábí nový model R8 GT* převážně manuálně v manufaktuře Böllinger Höfe, nabízí poprvé režim „Torque Rear“. Prokluz kol zadní nápravy má pod kontrolou protiprokluzový systém ASR, který je součástí elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC. Řídicí jednotka ASR pracuje se sedmi charakteristikami, které nabízejí řidiči odlišné úrovně podpory. První úroveň umožňuje malý prokluz, zatímco v sedmé úrovni je povolen velký prokluz kol. Řidič si může nastavit požadovanou úroveň přenosu točivého momentu na zadní kola otočným ovladačem na volantu. Tato funkce umožňuje také přizpůsobovat nastavení vozidla vývoji řidičských dovedností i změnám stavu vozovky. Řídicí jednotka motoru reguluje přenos hnací síly na zadní nápravu v závislosti na nastavení, a zohledňuje přitom informace od senzorů sledujících otáčení kol, úhel otočení volantu, polohu pedálu plynu a zařazený převodový stupeň.

Méně je více

Různá opatření přinesla v porovnání s modelem R8 Coupé V10 performance RWD* snížení pohotovostní hmotnosti (bez řidiče) o 20 kilogramů na 1570 kilogramů. Klíčovou roli pro snížení hmotnosti sehrála exkluzivní 20“ kola s 10 paprsky, která lze kombinovat s vysoce výkonnými pneumatikami Michelin Sport Cup 2 koncipovanými pro jízdu na silnicích i závodních okruzích. Tato lehká kovaná kola mají svůj původ ve vozech Audi pro motoristický sport. Extrémně výkonná brzdová soustava s keramickými kotouči, která se pro R8 GT* dodává sériově, přinesla další úsporu hmotnosti. Vůz je navíc vybaven skořepinovými sedadly R8 a supersportovním podvozkem, jehož příčný zkrutný stabilizátor vpředu je vyroben z uhlíkového kompozitu. Příčný zkrutný stabilizátor společně se dvěma táhly, vyrobenými z červeně eloxovaného hliníku, který je odolný vůči korozi, snižuje hmotnost a zvyšuje jízdní dynamiku v zatáčkách. Ještě sportovnější nastavitelný podvozek je pro model R8 GT k dispozici na přání. Řidič si v tomto případě může nastavit u svého vozu R8 GT* světlou výšku a tuhost tlumičů ve fázích stlačování a roztahování. Zákazníci obdrží při převzetí vozu R8 GT* návod pro nastavení a příslušné nářadí.

Vzhled, který odpovídá postavení

Nové Audi R8 V10 GT RWD* se odlišuje od svých sourozenců exkluzivními vnějšími doplňky. Prvním odlišujícím prvkem je černý nápis „R8 GT“ na zádi. Černé jsou také všechny další emblémy. Leskle černý paket Carbon Aerokit byl vyvinut v aerodynamickém tunelu, aby zvyšoval jízdní stabilitu a umožňoval projíždět zatáčky ještě vyššími rychlostmi. Součástí paketu Carbon Aerokit je přední spoiler společně s drobnými aerodynamickými prvky na přídi, kryty bočních prahů, aerodynamickými prvky na bočních stěnách zadního nárazníku snižujícími součinitel aerodynamického odporu vzduchu, difuzorem a zadním spoilerem s esovitým zavěšením, které optimalizuje proudění vzduchu pod přítlačnou plochou, a zvyšuje tak aerodynamickou účinnost.

Podobně jako předchůdce se bude i nové R8 GT* dodávat v matném odstínu šedá Suzuka. Alternativně jsou k dispozici metalické laky v odstínech červená Tango a šedá Daytona.

Společnost Audi Sport GmbH odkazuje na první R8 GT z roku 2010 také v interiéru, jemuž vládne kombinace černé a červené barvy, a to včetně červených bezpečnostních pásů, které byly nabízeny pouze pro R8 GT před 12 lety. Podlahové rohože a skořepinová sedadla R8 zdobí název speciální edice v černé a červené barvě. Zákazníci navíc naleznou pořadové číslo svého vozu R8 GT* vložené do ozdobného prvku z uhlíkového kompozitu uprostřed hlavice páky voliče.

Cena

Nové Audi R8 Coupé V10 GT RWD* bude k dispozici u prodejců od roku 2023. Jeho cena začíná od 5 666 900 korun českých.
Zdroj: Porsche Česká republika

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!