Vozy Peugeot 9X8 2024, které odstartovaly z 13. a 15. místa, skončily na 9. a 14. místě.
Tým Peugeot TotalEnergies nasbíral v rámci přípravy na závod 24 hodin Le Mans (15.–16. června) cenná data.
Závod byl téměř na dvě hodiny přerušen, poté znovu odstartován a prodloužen o 1 hodinu a 44 minut. Tým Peugeot TotalEnergies se dokázal přizpůsobit.

Na 6 hodin ve Spa-Francorchamps se přišlo podívat 88 180 fanoušků. To je hned po Le Mans největší návštěvnost v rámci všech podniků WEC. Letošní závod se odehrál za krásného slunného počasí, nicméně byl plný zvratů. Po několika incidentech na trati byl dokonce na dlouhou dobu přerušen.

Vozy Peugeot 9X8 2024 skončily v kvalifikaci na 13. a 15. místě a cílem týmu bylo posunout se nahoru v pořadí, ovšem především závod ve Spa dokončit, aby bylo možné nasbírat co nejvíce dat před závodem 24 hodin Le Mans. Posádky se umístily na 9. a 14. místě.

Do úvodního stintu v tomto třetím kole šampionátu se vydali Nico Müller (Peugeot č. 93) a Paul Di Resta (Peugeot č. 94). Vůz Peugeot 9X8 č. 94 se bohužel musel po čtyřech kolech vrátit do boxů k resetu poté, co se při startu ozvalo upozornění na chybu hybridního systému. Další komplikace se u tohoto vozu objevila ke konci závodu, kdy došlo k defektu levé zadní pneumatiky.

Nico Müller s vozem č. 93 mezitím zůstal na trati více než tři hodiny, poté předal místo na dvojitý stint Mikkelu Jensenovi.

V 17:12 byl závod po těžké havárii vozů Cadillac č. 2 a BMW č. 31 přerušen. Pokračoval v 19:10 další 1 hodinu a 44 minut. Při opětovném startu získal vůz č. 93 díky offsetové strategii několik pozic a zůstal ve stejném kole na pozici vedoucího vozu. Mikkel Jensen se pak dokázal udržet v první desítce a zajistit pro Peugeot další bod v pořadí výrobců.

Tým Peugeot TotalEnergies se již nyní těší na setkání se všemi příznivci vytrvalostních závodů, které se odehraje za měsíc na závodu 24 hodin Le Mans (15. a 16. června) ve Francii.

Citace:

Olivier Jansonnie, technický ředitel Peugeot Sport WEC

„Byl to náročný závod, pokud jde o tempo, ale po volných trénincích jsme věděli, že tomu tak bude. Udělali jsme, co bylo v našich silách. Nikdo neočekával, že závod bude po dvouhodinovém vyvěšení červené vlajky znovu zahájen, ale přizpůsobili jsme se tomu, jak nejlépe to šlo. U vozu Peugeot 9X8 č. 94 jsme měli menší problém s hybridním systémem, který si vyžádal reset. S vozem Peugeot 9X8 č. 93 žádné problémy nebyly a až do několika kol před koncem se nám podařilo udržet se ve stejném kole jako vedoucí jezdec. Měli jsme dobrou strategii a při zastávkách v boxech nedošlo k žádným chybám. To je pro Le Mans dobré znamení, ale budeme muset nasadit větší tempo.“

Nico Müller (Peugeot 9X8 č. 93)

„Závod trval o něco déle, než se očekávalo, ale jsem rád, že se fanoušci dočkali pořádného závěru závodu. Atmosféra kolem trati byla neuvěřitelná! Závod se nám povedl a myslím, že skončit v první desítce bylo to nejlepší, v co jsme mohli doufat. Start do závodu se mi povedl. Neudělali jsme žádné špatné rozhodnutí, ale možná jsme neměli tolik štěstí. Auto fungovalo dobře a začínáme si s ním lépe rozumět, takže to je velký krok vpřed. Máme spoustu dat, která musíme pro Le Mans analyzovat.“

Paul Di Resta (Peugeot 9X8 č. 94)

„Ozval se mi alarm, takže jsem musel do boxů na reset. Stačila čtyři kola a už jsme byli kolo za vedoucími jezdci, takže to bylo velmi obtížné, stejně jako v posledních dvou závodech. Ale musíme jít dál a dívat se dopředu na další kolo, kterým je nejdůležitější závod roku. Tým Peugeot TotalEnergies je dobře připravený a my musíme navázat na to, co jsme v Le Mans předvedli loni. Odpočítávání začalo, do konce zbývá už jen něco málo přes měsíc.“

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!