• Yaris GR je homologační speciál pro rally

  • Má pohon všech kol a přeplňovaný tříválec

  • Cenu a dostupnost ještě neznáme

 

Mnozí si jistě pamatují na Yaris GRMN, další přírustek do rodiny hothatchů. Pro ty, co si zoufají, že si kompresorem přeplňovanou osmnáctistovku už nekoupí (bylo vyrobeno jen 400 kusů),  by japonská automobilka mohla mít řešení. TRD – Toyota Racing Division totiž připravila další model, který má vykouzlit pověstný „rohlík“ na rtech.

 

K tomu, abyste se při svých nedělních projížďkách smáli od ucha k uchu, má sloužit zatím nejvýkonnější přeplňovaný tříválec vůbec. Půjde o motor 1,6 l s výkonem 261 koní. Protože takový výkon už by byl na přední nápravu malé Toyoty až dost, bude se jednat o čtyřkolku, což je v kategorii malých aut segmentu B unikátní řešení.

 

Do Guinessovy knihy rekordů byl zapsán šestihodinový drift s Toyotou GT86

 

Pohon 4×4 bylo možné do GR použít proto, neb konstruktéři automobilky zkombinovali platformu TNGA-B, na které jezdí klasický Yaris, a TNGA-C, kterou vzadu používá třeba Corolla nebo Prius. Systém 4×4 se jmenuje GR – Four, čímž zřejmě Toyota odkazuje na velmi úspěšnou závodní Celicu. Yaris GR má totiž sloužit jako homologační speciál pro rally.

 

Snad, aby Toyota nebyla nařčena z toho, že konkurence nabízí několik jízdních režimů a GR ne, i tady tuto možnost samozřejmě máte, a to v poměrech 70:30,(Normal) 60:40 (Sport), případně 50:50 (Track). Jde o nastavení rozdělení výkonu mezi nápravy. Případně si řídící jednotka uzpůsobí rozdělení síly dle dané jízdní situace. Kdyby vám snad všechno tohle bylo málo, v příplatkové výbavě můžete zaškrtnout položky Track Pack, což znamená, že vaše GR-ko bude mít kované 18″ disky z lehkých slitin a dva samosvorné diferenciály značky Torsen. Připravte se ale na to, že zábavný hatch nebude stát jako základní Fabia. Předchůdce GRMN stál 820 000 Kč a Yaris GR bude určitě o dost dražší.

 

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!