Proti stejnému období loni se prodej značky vlivem aktuální situace sice snížil o 12 procent, jde ale o méně než poloviční pokles proti propadu celého trhu o 26 procent.

„I přes obecně nepříznivou situaci posledních dvou měsíců jsme od začátku roku dokázali potvrdit nastolený trend a zvyšovat svůj tržní podíl až na dubnových 5,1 procenta. Za první třetinu roku nám patří na celkovém trhu 4. příčka“ říká generální ředitel českého zastoupení Toyota a Lexus Martin Peleška.

Prodej v březnu a dubnu negativně ovlivnila koronavirová epidemie a s ní spojené vládní nařízení uzavřít showroomy. Velká část prodeje se tak musela přesunout do nově vytvořeného virtuálního showroomu na internetu. V dubnu Toyota registrovala 602 vozů, což znamená meziroční pokles o 42 procent. Celý trh přitom poklesl o 52 procent.

Toyota v posledních pěti letech na trhu významně posiluje. Z 16. pozice v roce 2016 se přesunula do první pětky nejprodávanějších značek a v posledních měsících jí dokonce stabilně patří čtvrtá příčka.

Za jejím úspěchem stojí především široká nabídka oblíbených modelů od nejmenšího Ayga přes Corollu po SUV RAV4 nebo hybridní crossover C-HR. Na ně česká Toyota aktuálně nabízí velmi výhodné cenové podmínky v rámci akční nabídky Best. Velký zájem v poslední době zaznamenává také řada užitkových modelů Proace a Proace City. Zvyšuje se rovněž zájem českých zákazníků o hybridní modely, které v současnosti tvoří více než 40 procent prodejů značky.

Líbil se Vám tento článek? Sdílejte jej!